Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• BremkeW
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 31-03 14:55
Hallo allemaal,

Ik ben gisteren tegen een probleem aangelopen met mijn pc. Ik heb hem meer dan een jaar geleden zelf in elkaar gezet en (bijna) geen problemen mee gehad. Na een druk weekend probeerde ik hem weer eens aan te zetten, waarna bleek dat het beeld het niet meer deed. Vervolgens keek ik in de case zelf en bleken de lampen van het moederbord niet aan te zijn, met uitzondering van een rood lampje rechts onderin. Heb daarna even de stroom eraf gehaald en gecontroleerd of alles goed zat, wat wel zo bleek te zijn. Daarna weer de stroom erop gezet en toen gebeurde het volgende:

-Op de aan/uit knop gedrukt
-Lampen moederbord gaan 0,1 seconde aan
-Daarna gaan alle lampen op het moederbord weer uit, behalve het eerder genoemde CPU lampje rechts onderin
-Alle andere componenten lijken het wel te doen: GPU, case fans, watercooler (de rest kan ik niet echt zien of ze het doen)
-Blijft ongeveer 10 seconden aan staan op deze manier, daarna gaat de computer vanzelf weer uit
-Dit duurt ongeveer 5 seconden, waarna de computer ook vanzelf weer opstart en hetzelfde probleem zich weer voordoet
-Computer blijft nu aan op deze manier maar krijg nog steeds geen beeld.

Verder heb ik niet heel veel verstand van computers, dus heb ik even gekeken op internet wat het probleem zou kunnen zijn, maar niemand lijkt precies hetzelfde probleem te hebben, meestal hebben zij nieuwe componenten wat ik in dit geval niet heb. Het systeem is onveranderd ten opzichte van een paar dagen geleden toen die het wel nog deed.

Graag zou ik jullie advies willen horen over wat het probleem zou kunnen zijn, want mijn pc is toch wel dusdanig belangrijk dat ik niet graag zonder zou willen zitten voor een lange tijd. Alvast bedankt voor de hulp!

PS: Krijg de foto's niet goed toegevoegd dus ik plaats hier maar even de links:
https://i.imgur.com/mvVAAAl.jpg
https://i.imgur.com/LNvippo.jpg

Alle reacties

• geppie99
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20-04 16:17
Al geprobeerd als je je beeld vanaf je moederbord pakt.
Dus dat je je video kabel van je scherm naar je moederbord doet in plaats van naar je grafische kaart?

• BremkeW
Ja, dit heb ik al geprobeerd. Heb HDMI en de Displayport vanuit de GPU en vanuit het moederbord geprobeerd, krijg bij geen van de 4 combinaties beeld.

Edit:
Ik heb zojuist ook even naar de CPU gekeken omdat daar het rode lampje voor brandt, maar ik zie niks wat eraan fout zou kunnen zijn.

BremkeW wijzigde deze reactie 18-02-2019 10:45 (32%)

• geppie99
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20-04 16:17
Misschien helpt cmos resetten?

• BremkeW
Dit heeft inderdaad gewerkt! Het was even zoeken waar ik precies moest zijn op het moederbord, maar na enig priegelwerk bleek dit de werkende oplossing. Heel erg bedankt!

• BremkeW
Helaas was dit maar een tijdelijke oplossing. Na het resetten van de CMOS bleef de pc nog engele weken werken totdat het opnieuw gebeurde. Heb het nu 3 keer gedaan maar er zit steeds minder tijd tussen de gevallen. Iemand enig idee hoe ik het probleem volledig op kan lossen?
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True