Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 20:22
Hallo,

ik ben lid van een wandelclubje en we hadden een eigen website waar we de foto's opzetten van onze gezamelijke uitjes. Deze website is helaas verloren gegaan en ik ben gevraagd om een nieuwe op te zettten.

Ik vraag mij echter af of een website het meest geschikt is voor ons, aangezien het met name om het delen van foto's gaat en de privacy van de leden met een website ook lastiger te waarborgen is. Wellicht is een account bij een foto site(bijv Flickr) beter geschikt.

Het lijkt me ideaal als leden zelf hun foto's kunnen uploaden in de juiste categorie/event en kunnen we toegang tot de fotosite beheren middels wachtwoorden. Ook zouden we graag een verhaaltje bij elk event.

Ik ben niet echt thuis in deze materie en zie door de bomen het bos niet meer. Flickr ziet er mooi uit, maar wellicht zijn er betere alternatieven. Hebben julie tips voor sites die aan onze wensen zouden voldoen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Wordpress (of achtige CMS) + Owncloud / Nextcloud integratie.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 18:46
Ik denk dat je met alleen Nextcloud al snel goed zit, prima (filebrowser) interface. Als het enige wat je wil is het delen van foto's, en je hoeft geen fancy pagina's voor het weergeven, lijkt dit me de meest privacy vriendelijke (zelf gehost, geen groot bedrijf dat eigenlijk je foto's in handen heeft) en makkelijke optie.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
Bedankt voor je reactie. Een basic account bij Nextcloud kost volgens hun site 1900 euro per jaar, wat voor ons clubje van 17 wandelaars niet reeel is. Max budget is 100 euro per jaar schat ik.

@WeHoDo , een Wordpress site heeft juist niet mijn voorkeur ivm het programeerwerk wat er voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:24

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nextcloud gaat hem niet worden tenzij je het zelf gaat hosten en dat lijkt me ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als je geen zin/kennis hebt/wilt hebben m.b.t. tot zelf iets configureren/laten hosten van een WP/CMS achtig iets, is toch wellicht Flickr wat voor je.
Zolang het alleen maar om de plaatjes/filmpjes gaat. Wat je natuurlijk vaak ziet bij 'clubjes' is dat er meer faciliteiten gevraagd worden. Inlogaccounts, verhalen maken, database aanleggen met wandelroutes, etc, etc.
Dan zou je ook kunnen kijken naar zaken als b.v. https://nl.jimdo.com/
eventueel compleet met foto-achtige module/weergave.

Tot 1000 plaatjes gratis account.
Alleen zul je (altijd) zelf e.e.a. moeten regelen met public versus private views/toegang.

Wikipedia: Flickr

blader dit eens door:
https://help.flickr.com/
en dan krijg je een aardig idee of het wel of niet geschikt is voor wat je wilt bereiken.

Suk6 met de keuzes!

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 18-02-2019 10:16 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Google drive/dropbox/... kan je ook mappen in aanmaken waar je anderen toegang tot kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Ik zou toch de gratis versie van Wordpress niet bij voorbaat afschrijven.

Als programmeren je tegenhoudt: dat is daar niet toegestaan, alle techniek wordt voor je geregeld.

Zoals altijd met gratis, er moet ergens geld mee verdiend worden en dus zal je af en toe advertenties zien.

Maar je kan er foto's laten zien en blogposts aanmaken.

Je plekje daar kan je privé houden zodat niet de hele wereld meekijkt maar alleen mensen waarvan jij het wil.

Als je uit je jasje groeit m.b.t. opslagruimte kan je extra ruimte kopen, dat zijn dan de enige kosten die je maakt.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik denk dat dropbox of onedrive wellicht je beste optie zijn:deze hebben ook foto-album interfaces en zijn erg makkelijk te beheren, zeker als je maar met 17 bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Misschien is Google Photos ook nog een optie. Is ook direct vanaf je telefoon makkelijk te beheren en in principe gratis tenzij je hele hoge kwaliteit foto's wil uploaden.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Apolopo Heeft 1 van jullie toevallig geen Synology NAS?

Lijkt me een zeer makkelijke oplossing om een paar gebruikers aan te maken voor het makkelijk delen, en Photo Station voor de (beveiligde) albums .e.d.

https://www.synology.com/en-global/dsm/feature/photo_station

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 18-02-2019 18:38 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
Helaas niet, voorkeur gaat daarom uit naar opslag in de cloud. Flickr en Google Foto's zien er op zich mooi uit, maar het toevoegen van een reisverslag per event of tekstpagina met algemene informatie lijkt niet mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:23
Ik gebruik Piwigo voor het delen van familiefoto's. Je kan daar zelf een hosting provider voor zoeken, maar je kan ook een hostingpakket bij Piwigo bestellen.

Je kan heel veel zelf instellen qua opmaak en mogelijkheden als je daar wat moeite voor doet.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apolopo schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:45:
Helaas niet, voorkeur gaat daarom uit naar opslag in de cloud. Flickr en Google Foto's zien er op zich mooi uit, maar het toevoegen van een reisverslag per event of tekstpagina met algemene informatie lijkt niet mogelijk te zijn.
Wordpress in combinatie met een image gallery waar je op moet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 18:07

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Met Adobe Portfolio kan dit wel :) https://portfolio.adobe.com/

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 18:58
Een facebook groep aanmaken? Daar kan je teksten, foto's etc op kwijt en je kan hem besloten houden, zodat niet iedereen erop kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
dat zou ook kunnen, maar niet iedereen heeft FB en heeft ook niet mijn voorkeur om al onze foto's aan FB over te dragen.

Ik ben momenteel toch aan het kijken aan een eigen Wordpress site, vooral omdat ik ook een soort planningstool wil toevoegen, waarmee de leden kunnen aangeven wie op welke dag zin heeft om te wandelen.

Ik heb nog geen idee of zoiets mogelijk is, maar dat zal in ieder geval niet via een site als Flickr mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
Ik heb het deze week met de groep besproken en we kiezen toch voor een fotoalbum achtige oplossing zonder veel poespas.

Facebook en Instagram vielen af omdat we onze foto's liever niet aan mr. Zuckerberg overagen.
Ik heb een gratis account aangemaakt bij Myalbum en dat werkt op zich prima. Het nadeel van Myalbum is dat je geen 'portaal' kunt maken vanwaar uit bezoekers alle aangemaakte albums kunnen benaderen. Ik zou elk album apart moeten delen met de groep en dat is denk ik niet zo handig. Ik denk eraan om iedereen het wachtwoord v//d acount kunnen geven zodat ze wel alle albums kunnen zien en bovendien zelf hun foto's kunnen uploaden in het juiste album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:23
Je zou toch eens moeten kijken naar Piwigo. Dat doet precies wat je wil. Ieder clublid kan je een eigen account geven, een groep van leden maken en daar groepsrechten instellen op wat de groepsleden mogen zien en doen.
Je houdt zelf het beheersaccount waardoor je niet het risico loopt dat de bezoekers het album verknoeien.

Met de juiste plug-in kan je ook routes invoeren met bijbehorende foto's. Dat lijkt me wel leuk voor een wandelclub.

[ Voor 15% gewijzigd door JukeboxBill op 03-03-2019 22:02 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:45
Smugmug anders een idee?
Pagina: 1