Toon posts:

Snelle PC vernield oude 1.44Mb floppies!

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem:
Ik maak een oude floppy leeg.
Zet een grote .ZIP file erop.
Lezen in een andere PC gaat fout. :(

Als ik deze flop dan opnieuw probeer te formatteren krijg ik de melding: "sector 0 beschadigd"

In DOS mode kan hem ook niet meer formatteren, maar wel als ik hem schoon heb gemaakt met CLEANDSK.EXE. Dan zijn er ook geen bad sectoren meer.

Als ik hem daarna weer op de snelle windows PC gebruik is alles weer okay.

Zijn er soms timing problemen met nieuwe controllers (Abit KT7A ,TB850) in combinatie met Windows 98 oid?

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
met cleandsk worden toch de bad-sectors afgebakend en dus niet meer gebruikt? daarom doet je flop het waarschijnlijk weer.... floppies hebben ook niet het eeuwige leven... er komt (stiekum) toch stof en dat is het begin van een hoop foutmeldingen...weggooien die flop.
Timing-probleem? als je er wel iets op kan zetten dan heb je tocvh geen probleem? je kan daarna alleen niet meer lezen (blijkt uit je verhaal) lijkt mij meer een gare flop

Verwijderd

Ik denk idd dat het ook eerder aan die floppies ligt. die dingen gaan zo snel kapot, zeker de wat slechtere (lees goedkopere)

Verwijderd

Het kan nog wat anders zijn:

De leeskop van je nieuwe of oude floppy drive is verschoven.

Ikzelf heb op het werk een spiksplinter nieuw systeem gekregen: allerlei problemen met floppies door bovenvermelde oorzaak

EiSl

Verwijderd

duidelijk ja dat die floppen mol zijn, wie gebruikt er ou ook nog oude floppen, ga lekker een zipdrive halen joh, werkt veel beter :9

• kareltje21
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
dit klinkt zeker als een kapotte floppy drive. heb dit zelf ook eens gehad.

wat er gebeurt is dat de lees/schrijfkop verschuift of verbuigt.
hierdoor kan de drive wel floppys blijven beschrijven maar komen ze anders op de flop te staan zodat een andere drive alleen maar garbage ziet. (fysieke locatie of de richting van de magneet schrijven is anders dan normaal).

als je deze flops in de drive waarmee ze zijn beschreven stopt kan deze ze wel lezen omdat de kop bij lezen dezelfde afwijking heeft als bij schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Een kapotte floppydrive lijkt me sterk, ik heb hem al omgewisseld met een oude TEAC uit een 386.

En slechte floppies zijn het niet want ik kan ze goed lezen en beschijven in de 386 met de SONY drive. Hierna kan ik ze goed lezen in het Thunderbird systeem. Maar als ik de floppy in dat systeem weer leegmaak en vol zet kan ik het niet meer lezen in de 386.
:?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Op dinsdag 24 juli 2001 13:11 schreef Dutchceasar het volgende:
duidelijk ja dat die floppen mol zijn, wie gebruikt er ou ook nog oude floppen, ga lekker een zipdrive halen joh, werkt veel beter :9
ZIP drive heb ik alweer een tijdje terug de deur uit gedaan.
Ik heb sindsdien een LS-120 drive en die is veel makkelijker (1,44 mb en 120 mb diskette's), snap alleen niet waarom dat nooit een standaard geworden is. :(

Battle.net tag

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

wtf (who) gebruikt er nou nog floppies >:)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

er staat in sommige BIOS-en een optie als FDD BurstMode (floppy disk drive dus), die kan je eens proberen te switchen (aan of uit) en kijken wat dat doet, heb er zelf op een PII moederbord ook wel eens problemen mee verholpen

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op dinsdag 24 juli 2001 13:56 schreef Mst het volgende:

[..]

ZIP drive heb ik alweer een tijdje terug de deur uit gedaan.
Ik heb sindsdien een LS-120 drive en die is veel makkelijker (1,44 mb en 120 mb diskette's), snap alleen niet waarom dat nooit een standaard geworden is. :(
LS-120 is duidelijk trager dan een interne zipdrive. Dat is een belangrijke reden. En LS-120 kwam denk ik net iets te laat toen ZIP de markt al aardig van +/- 100mb drives had voorzien.
Pagina: 1