Elektrische radiator (verticaal) met bovenaansluiting...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 23:31
Ik ben bezig met de badkamer in mijn nieuwe woning en ik ben op zoek naar een verticale elektrische handdoeken verwarming met bovenaansluiting. Ik ben op zoek naar een bovenaansluiting aangezien het stopcontact ervoor op 225 cm hoogte zit en ik een snoer langs de radiator naar beneden geen gezicht vindt. De wanden zijn betegeld dus even het stopcontact verleggen is helaas geen optie (mag volgens mij ook niet gezien de zones).

Ik heb het weekend aan alle kanten lopen zoeken en vragen maar kom nog niet echt tot een oplossing. Heeft iemand een idee waar ik zo'n radiator zou kunnen vinden? Andere tips, bijv met een stijgbuis, om het op te lossen zijn natuurlijk ook van harte welkom, zolang het maar een elektrische verwarming is.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Qua zones kan / mag er best veel tegenwoordig, helemaal als het gebruikte materiaal wat hogere IP aanduiding heeft.

Kun je bij de andere kant van de muur nog wat doen? Ik zou meer geneigd zijn die stekker er af te knippen en dan via een blindplaat kabelinvoer in de muur weg te werken. Leiding naar die doos eventueel in de andere kant van de muur ivm tegels. Denk wel aan vereffening indien de radiator een andere groep heeft als de rest van de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 23:31
Kreeg vandaag een PM met de vraag waar ik op uitgekomen ben met mijn zoektocht.

Om eerlijk te zijn niet heel ver wat betreft een radiator met bovenaansluiting en daardoor ben ik toen verder gaan zoeken en terechtgekomen bij een infraroodverwarming (strak modern uiterlijk door glasplaat, met handdoekenhouder) van Eurom, de Sani 400 (~170 euro).

Dit model zou wel het meest uitkomen bij wat ik zoek en er zou dan wel een klein kabelgootje over de muur lopen maar dat is niet geheel onoverkomelijk.

Doordat de zoektocht wat langer duurde en het model toen net van een WiFi-loos naar een met WiFi model ging en daardoor een periode slecht voorradig was heb ik hem nog altijd niet aangeschaft want ik heb hem ondertussen nog niet gemist... 8)7

Wellicht dat ik hem in de toekomst nog wel aanschaf, de tijd zal het leren.