JVC lt-42dv1bu HDMI input werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 20:27
Mijn vraag

Ik heb een JVC lt-42dv1bu en gebruik deze tv al jaren met plezier. Nu ben ik net verhuisd en probeer ik andere apparatuur op de HDMI poorten aan te sluiten, maar niets werkt. De tv blijft het blauwe scherm tonen bij aansluiten via HDMI.

Voorheen had ik op alle HDMI poorten iets zitten wat werkte, 1) Ziggo box 2) PlayStation 3, 3) JVC Dolby surround set.

Nu heb ik 1) Canal digitaal decoder en 2) Apple tv 2

Bijde apparaten werken prima alleen niet op de HDMI poorten van de tv.

Decoder heb ik nu werkend via scart kabel, dus aan het apparaat ligt het niet.

Apple tv werkt wel op twee andere tv's.
Heb ook al 3 verschillende HDMI kabels geprobeerd, en alle drie de HDMI poorten.

Bij het opstarten van de Apple tv zie je soms wel het rode Apple tv opstart scherm met de witte appel, daarna weer blauw scherm.

Verder heb ik een fabrieksinstellingen reset gedaan via het menu.

Weet niets meer te bedenken, ook Google weet geen raad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zenden de 2 nieuwe apparaten misschien een signaal uit over de HDMI dat de JVC-televisie niet snapt? Kloppen de aansluitingen/instellingen wel (AV, EXT, HDMI etc) Wat gebeurt er als je de 3 oude apparaten er weer op aansluit? Hoe zit het met de handshake (HDCP)? Is die van een andere versie bij de tv, dan bij de CDS-decoder of Apple TV?

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 17-02-2019 19:50 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 20:27
Jorgen schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:48:
Zenden de 2 nieuwe apparaten misschien een signaal uit over de HDMI dat de JVC-televisie niet snapt? Kloppen de aansluitingen/instellingen wel (AV, EXT, HDMI etc) Wat gebeurt er als je de 3 oude apparaten er weer op aansluit? Hoe zit het met de handshake (HDCP)? Is die van een andere versie bij de tv, dan bij de CDS-decoder of Apple TV?
Bedoel je met aansluitinstellingen de juiste ext bij de juiste aansluiting? Heb ze allemaal geprobeerd geen resultaat.

Als ik de ps3 weer aansluit werkt die wel.

HDCP heb ik op gegoogled, maar vind niet terug welke versie voor de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Juist omdat alles lijkt te werken, ook via scart, en het me nogal opmerkelijk lijkt als bij de decoder en apple-tv de hdmi-aansluiting kapot zou zijn, zou ik aan de handshake / HDCP denken. Ik kan het in de handleiding ook niet vinden. Wellicht even JVC twitteren?

Your Friendly Neighborhood Moderator