Hoi iedereen,
Ik ben (nog steeds) bezig om een ERD diagram te maken voor een database voor een toekomstige evenementen website.
Op dit moment ben ik aan het zoeken wat de juiste locatie is voor bepaalde kolommen.
In welk tabel kan ik deze het beste plaatsen?
Situatie:
Tabel user met gegevens van een gebruiker.
Tabel account met gegevens van een account.
Tabel event met gegevens van evenementen.
Om ervoor te zorgen dat een account meerdere users kan hebben en users bij meerdere accounts kunnen, maak je gebuik van een koppel tabel (jt_membership) (M:N relatie)
Maar ik wil wel er wel voor zorgen dat een account maar 1 eigenaar heeft.
Deze bepaald welke users allemaal toegang krijgen tot het account.
Dit moet dus ergens geborgd worden.
Wat is de beste locatie hiervoor?
Zet ik deze het beste ook in het koppeltabel als extra kolom of in het account tabel als extra kolom?
Zeker als je er ook rekening mee wil houden dat er een mogelijkheid moet zijn om het eigenaarschap over te dragen aan een andere user.
Hetzelfde geld voor een evenement.
Aan een evenement kunnen meerdere accounts gekoppeld worden, wanneer dit een samenwerkings verband is.
Hiervoor gebruik ik jt_organiser tabel.
Aangezien je toch wil dat er iemand de eigenaar is van het evenement, moet ook dit ergens vermeld worden.
Tevens wil je de mogelijkheid hebben om het eigenaarschap te kunnen overdragen van het evenement.
Zet je deze kolom in de jt_organizer tabel of in het event tabel.
user <> jt_memebership <> account <> jt_organiser <> event
Zelf zat ik te denken of ze in de tabel account & event te plaatsen aangezien dit eigenlijk een 1:1 relatie is.
Zit ik op de goede weg of zie ik (nog) dingen over het hoofd i.v.m. het maken van Queries of optimalizatie issue's waar ik nu (nog) geen kennis van heb.
Groet S.O.
Ik ben (nog steeds) bezig om een ERD diagram te maken voor een database voor een toekomstige evenementen website.
Op dit moment ben ik aan het zoeken wat de juiste locatie is voor bepaalde kolommen.
In welk tabel kan ik deze het beste plaatsen?
Situatie:
Tabel user met gegevens van een gebruiker.
Tabel account met gegevens van een account.
Tabel event met gegevens van evenementen.
Om ervoor te zorgen dat een account meerdere users kan hebben en users bij meerdere accounts kunnen, maak je gebuik van een koppel tabel (jt_membership) (M:N relatie)
Maar ik wil wel er wel voor zorgen dat een account maar 1 eigenaar heeft.
Deze bepaald welke users allemaal toegang krijgen tot het account.
Dit moet dus ergens geborgd worden.
Wat is de beste locatie hiervoor?
Zet ik deze het beste ook in het koppeltabel als extra kolom of in het account tabel als extra kolom?
Zeker als je er ook rekening mee wil houden dat er een mogelijkheid moet zijn om het eigenaarschap over te dragen aan een andere user.
Hetzelfde geld voor een evenement.
Aan een evenement kunnen meerdere accounts gekoppeld worden, wanneer dit een samenwerkings verband is.
Hiervoor gebruik ik jt_organiser tabel.
Aangezien je toch wil dat er iemand de eigenaar is van het evenement, moet ook dit ergens vermeld worden.
Tevens wil je de mogelijkheid hebben om het eigenaarschap te kunnen overdragen van het evenement.
Zet je deze kolom in de jt_organizer tabel of in het event tabel.
user <> jt_memebership <> account <> jt_organiser <> event
Zelf zat ik te denken of ze in de tabel account & event te plaatsen aangezien dit eigenlijk een 1:1 relatie is.
Zit ik op de goede weg of zie ik (nog) dingen over het hoofd i.v.m. het maken van Queries of optimalizatie issue's waar ik nu (nog) geen kennis van heb.
Groet S.O.