Horren: zit ik weer in een onmogelijke situatie?

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vorig jaar hadden we erg veel last van muggen en vliegen. Dus ik ben aa nee horren geslagen. Ik heb voor het voorbalkon deze. Die schuif je van links naar rechts over twee geleiders boven en onder van 2,5 cm hoog.
Nu heb ik twee kleine dubbele openslaande deuren achter met een breedte van 106,8 cm. Maar het probleem is: het laminaat loopt door in de dorpel en dus heb ik geen ruimte voor een geleide balk van 2,5 cm.

Andere mogelijkheden zijn van die lamellen of zo'n magneetflap maar die zijn allemaal maximaal 95 cm.

Bij de Praxis kun je ook zelf wat maken, bijvoorbeeld 2 deurtjes op maat. Maar dan heb je een kier (als je niet heel netjes werkt). En het grote nadeel: deuren. Zo'n rolhor kun je mooi wegwerken. Dan is er een optie door die hordeur een kwartslag te draaien. Maar dan is alles weer te breed.

De onmogelijk optie is een op maat gemaakte, prijs was 700 euro 8)7
Iemand een gouden idee?

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12 20:11
Ik heb voor de openslaande deuren hier (ca 2m breed) zelf wat gemaakt met zo'n bruynzeel s500 magneethor. Ik heb aan beide kanten gewoon een stuk hor genaaid dat je overal en nergens op een rol kunt kopen. Als je geen naaimachine hebt of kunt lenen vraag je het gewoon aan de plaatselijke kleermaker, die heeft dat in 2 minuten klaar.

Ik heb verder een los inzet frame gemaakt dat in het kozijn klemt van 44x69mm balken. Daar heb ik het hor gewoon aan de achterkant tegenaan geniet. Geen gerotzooi met klittenband oid, het ziet eruit alsof het hor nu uit het kozijn komt.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Je hebt van die horen a la je vorbeeld voor een dubbel openslaande deur (en dan zonder opstap van 2,5 cm)
In het midden zit dan een magneet om ze bij elkaar te houden

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 20:58
@leecher Kun je een foto of tekening maken van jouw oplossing? Ik ben erg benieuwd hoe het eruit ziet :)

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12 21:53

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Heb je een paar goede handen? Een frame voor een hor is zo gemaakt. Klein scharniertje er op en klaar ben je. Horregaas kan je overal en nergens kopen.

Moet het mooi, dan maak je het in aluminium profiel. Mag het simpel, kom je weg met vuren latjes of stroken populieren triplex oid.

https://www.instructables...n-Door-From-a-Single-2x6/
https://www.instructables.com/id/Pallet-Screen-Door/
https://thediydreamer.com/diy/how-to-build-a-screen-door/

Kan zo moeilijk of makkelijk als je het zelf wil. Precies op maat.

Zie het probleem niet van een nette deur. Het is allicht goedkoper dan die 700 euro voor een horregaasje op maat. :)

Deze gasten al geprobeerd? https://horren.com/plisse-hordeuren/plisse-hordeur

[ Voor 45% gewijzigd door Point.Flare op 17-02-2019 22:02 ]

• iAR
  • Niet online
Thanks.
@leecher net als Alex ben ik ook erg benieuwd.
@BastaRhymez die heb ik gezien maar zitten ook aan 95cm max, ik heb 107 cm nodig.
@Point.Flare redelijk, hoewel ik het meest bang ben voor kieren (in het midden). Bruynzeel heeft ook frames en benodigdheden om 2 deurtjes te maken voor 100 euro. Maar die moeten dan wel in het midden naadloos sluiten, anders heb je toch nog vliegen.

Overigens is er nog een derde optie: het hele balkon afsluiten, dan kun je de deuren gewoon open laten. Alleen dan moet ik in van die kneiterharde betonstenen boren (zie onder) om het frame sluitend tegen de muur te monteren. En zo dat ik het er weer makkelijk af kan halen (ik zit op de eerste verdieping).

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwproductenonline.nl/wp-content/uploads/2013/01/betonblok_6.jpg

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
Boorhamer komt daar met gemak in.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Met een invalzaag even 2,5 cm laminaat wegzagen is ook geen optie?

• BastaRhymez
  • Niet online
iAmRenzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:21:

@BastaRhymez die heb ik gezien maar zitten ook aan 95cm max, ik heb 107 cm nodig.
Best knap, ben benieuwd wat ik dan thuis heb... Heb daar namelijk een dubbel openslaande deur en een dubbele hor... Doorgang is toch echt >> dan 95 cm en heb geen opstaand randje op de grond (hooguit een paar mm voor de geleiding).

Edit: Eerste hit op google: dubbele plissé hordeur zoiets heb ik ook, alleen met naar mijn idee een lager opstaand randje

Edit 2: Op de site die je zelf post, hebben ze ook voor een schuifpui (breedte 150 cm)

[ Voor 33% gewijzigd door BastaRhymez op 18-02-2019 12:46 ]

• iAR
  • Niet online
BastaRhymez schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:41:
Best knap, ben benieuwd wat ik dan thuis heb... Heb daar namelijk een dubbel openslaande deur en een dubbele hor... Doorgang is toch echt >> dan 95 cm en heb geen opstaand randje op de grond (hooguit een paar mm voor de geleiding).

Edit: Eerste hit op google: dubbele plissé hordeur zoiets heb ik ook, alleen met naar mijn idee een lager opstaand randje

Edit 2: Op de site die je zelf post, hebben ze ook voor een schuifpui (breedte 150 cm)
438 euro 8)7

https://www.horrentotaal.nl/horren/raamrolhor/ deze zou nog wel kunnen, dan moet ik hem van boven naar beneden trekken...

• BastaRhymez
  • Niet online
tjah, voor een tientje zal je het niet vinden...

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:40

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
heb je geen foto en wat hoogte maatvoering , ik snap je laminaat probleem niet.

• iAR
  • Niet online
@BastaRhymez eh... de door mij genoemde 100 euro is nog wat anders dan deze 400. Niemand heeft het over 10 euro.
twain4me schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:28:
heb je geen foto en wat hoogte maatvoering , ik snap je laminaat probleem niet.
Nee, geen foto. Maar het kozijn is evenhoog als het laminaat. Het loopt zeg maar in elkaar over waarbij je bij normale deuren meestal een verhoogd kozijn.
Ik kan dus op de vloer geen rails leggen, tenzij deze de hoogte van een plakplint heeft en stevig genoeg is.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:26

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb ook twee openslaande deuren achter. Ik heb daar ook een hor waarbij je twee plicé horren naar het midden van de opening dicht schuift en weer dicht rolt. Ik heb een grindvloer die ook helemaal doorloopt tot aan de rand van het huis dus ik kan daar ook geen grote geleider op doen voor de hoorschuifdeuren. Ik heb tegen de bovenkant wel een grotere geleider maar op de vloer een platte waar je gewoon met schoen en al op kunt gaan staan.
Hij is maar paar milimeter hoog. Dat maakt hem ook lekker "hufterproof". Als je er doorheen loopt dan heb je hem zo weer hersteld. Dit gaat je nooit lukken met van die grote geleiders. Ik kan vanavond als ik thuis ben wat foto's maken. Ik heb er in totaal 900euro voor betaald.

[ Voor 7% gewijzigd door Techno Overlord op 18-02-2019 13:42 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:40

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ja en die platte rails zijn een stuk duurder, ook duidelijk, maar kan je het niet gewoon zo plaatsen? (dus de dagmaat van het kozijn aanhouden)

Afbeeldingslocatie: https://www.acetrading.nl/wp-content/uploads/2016/07/316d554fd5b3435ba0b78af959e2fa12c0f70708.jpg
en dan 1 plisee links en 1 rechts

van de deurkruk heb je geen last, want de deur staat open als je de hor dicht hebt.
mocht je een beetje uitkomen met de hoogte ben je met 200 euro klaar

https://www.acetrading.nl/product/bruynzeel-plissehor-deur/

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 18-02-2019 13:47 ]

• BastaRhymez
  • Niet online
iAmRenzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:32:
@BastaRhymez eh... de door mij genoemde 100 euro is nog wat anders dan deze 400. Niemand heeft het over 10 euro.

[...]

Nee, geen foto. Maar het kozijn is evenhoog als het laminaat. Het loopt zeg maar in elkaar over waarbij je bij normale deuren meestal een verhoogd kozijn.
Ik kan dus op de vloer geen rails leggen, tenzij deze de hoogte van een plakplint heeft en stevig genoeg is.
Eh... je noemt nergens een bedrag wat je er aan wilt uitgeven...

Enige prijs die je hebt is in je OT:
De onmogelijk optie is een op maat gemaakte, prijs was 700 euro 8)7
Iemand een gouden idee?
En die 438 zit (ruim) onder de 700 euro...
Maargoed, kennelijk gaat dat dus boven je budget... Dan lekker de deur dichtlaten :+

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lamellenhor een optie? Hebben wij ook, ideaal. Geen gezeur als je met iets in je handen naar binnen of buiten wilt. Alleen even opletten als je een dienblad met glazen vast hebt :+ Ook ideaal met kinderen / huisdieren etc.

Oké, af en toe piept er een vlieg of mug naar binnen, maar 95% blijft lekker buiten vliegen.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:03

servies

Veni Vidi Servici

iAmRenzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:48:
[...]

438 euro 8)7

https://www.horrentotaal.nl/horren/raamrolhor/ deze zou nog wel kunnen, dan moet ik hem van boven naar beneden trekken...
Yup €438, maar dat is voor een dubbele. Jouw 107cm is te doen met 1 zo'n hor. en dan ben je voor ergens tussen de €250 en €300 wel klaar...

Kijk hier maar eens naar hoe dat ding werkt.
https://horren.com/plisse-hordeuren/plisse-hordeur (is voor zover ik zo snel kan zien dezelfde)
Wat op de vloer ligt is niet veel meer dan een plakplintje...
Cheesy schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:28:
Lamellenhor een optie? Hebben wij ook, ideaal. Geen gezeur als je met iets in je handen naar binnen of buiten wilt. Alleen even opletten als je een dienblad met glazen vast hebt :+ Ook ideaal met kinderen / huisdieren etc.
Lamellenhor is rommel vergeleken met dit systeem...

[ Voor 24% gewijzigd door servies op 18-02-2019 14:49 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

servies schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:48:
[...]

Yup €438, maar dat is voor een dubbele. Jouw 107cm is te doen met 1 zo'n hor. en dan ben je voor ergens tussen de €250 en €300 wel klaar...
[...]

Lamellenhor is rommel vergeleken met dit systeem...
Tja, iets met prijs en kwaliteit. Niet iedereen heeft meer dan 200 euro over voor iets simpels als een hor. En wat betreft functionaliteit hoeft een lamellenhor niet onder te doen voor een schuifsysteem. Zolang de vliegen maar buiten blijven toch?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12 18:01

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zelf heb ik een dubbele pliche deur bij de openslaande deuren van Veneta. Dat is inderdaad geen hele goedkope oplossingen, maar een effectieve. :)

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12 20:11
@alex3305

Ik kan geen foto maken want hij ligt nog opgerold op zolder :P

Vliegengordijn, hordeur, lamellen of plissé, mijn ervaring is dat het magneetgordijn het best werkt. Dat sluit 100% af terwijl de opening minimaal is als je er doorheen loopt.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12 21:53

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

iAmRenzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:21:
Thanks.
@leecher net als Alex ben ik ook erg benieuwd.
@Point.Flare redelijk, hoewel ik het meest bang ben voor kieren (in het midden). Bruynzeel heeft ook frames en benodigdheden om 2 deurtjes te maken voor 100 euro. Maar die moeten dan wel in het midden naadloos sluiten, anders heb je toch nog vliegen.

Overigens is er nog een derde optie: het hele balkon afsluiten, dan kun je de deuren gewoon open laten. Alleen dan moet ik in van die kneiterharde betonstenen boren (zie onder) om het frame sluitend tegen de muur te monteren. En zo dat ik het er weer makkelijk af kan halen (ik zit op de eerste verdieping).

[Afbeelding]
Kwestie van een simpel uitstekend latje over de breedte van onder tot boven aan één kant gemonteerd. Dat valt dan over de andere deur heen. Geen kieren. :)

• iAR
  • Niet online
Point.Flare schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:33:
Kwestie van een simpel uitstekend latje over de breedte van onder tot boven aan één kant gemonteerd. Dat valt dan over de andere deur heen. Geen kieren. :)
Dan ben ik inderdaad bang dat ik met hout aan de slag moet ipv die aluminium frames.

Op de site van de optie die @servies gaf zie ik ook deze: https://horren.com/rolhorren/rolhor-professioneel. Ik kan natuurlijk wel een halen die op maat is voor mij. Dan moet ik heb alleen tot de grond dicht trekken maar op zich is dat geen probleem. Kom ik uit op 220 euro...

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-12 18:11
Ik heb zelf zoiets gebruikt: https://www.karwei.nl/ass...20x260-cm-grijs/p/B398480
Dus lamellenhorren zijn er wel breder dan 95
Uiteraard zijn er mooiere oplossingen maar het doet wat het moet doen.
Ik had aan de zijkant nog iets ruimte vrij waardoor ik hem in de koudere maanden gewoon liet zitten maar volledig opengeschoven.

• BastaRhymez
  • Niet online
iAmRenzo schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:14:
[...]

Dan ben ik inderdaad bang dat ik met hout aan de slag moet ipv die aluminium frames.

Op de site van de optie die @servies gaf zie ik ook deze: https://horren.com/rolhorren/rolhor-professioneel. Ik kan natuurlijk wel een halen die op maat is voor mij. Dan moet ik heb alleen tot de grond dicht trekken maar op zich is dat geen probleem. Kom ik uit op 220 euro...
Hoe vaak ben je van plan om door de deur(en) te gaan?
Lijkt mij niet praktisch om van boven naar beneden een hor te hebben bij een doorgang :F
Of begrijp ik je nou verkeerd? :?

• iAR
  • Niet online
BastaRhymez schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:17:
Hoe vaak ben je van plan om door de deur(en) te gaan?
Lijkt mij niet praktisch om van boven naar beneden een hor te hebben bij een doorgang :F
Of begrijp ik je nou verkeerd? :?
Niet super vaak maar ik begrijp je punt... handiger is om er door heen te lopen. Maar de andere balkondeur wil ik voorzien van lamellen. Dus daar kunnen we dan makkelijk door heen lopen.

• BastaRhymez
  • Niet online
Dude, ik kan niet in je portemonnee kijken, maar investeer in iets fatsoenlijks...
Ja, het kost een paar euro, maar daar ga je alleen maar plezier van beleven!

Van zo'n half bakken oplossing ga je echt spijt krijgen op den duur...
Pagina: 1