ADSL en firwall

Pagina: 1
Acties:

• Steam
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Steam

just getting there

Topicstarter
Heb sinds enkele dagen Mxstream, ben nog niet erg onder de indruk van de snelheid :Z .
Als ik Outlook gebruik om mail op te halen valt de verbinding vaak uit. Maar als ik mijn McAffee firwall opstart (wat wel de bedoeling was) krijg ik helemaal geen verbinding. Alleen de melding: Dit prog heeft inbreuk... afwisselend Rnaap en Rundll :'( .
Iemand een idee?

Nobody knows nothing... some of us just know very little

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30
Die foutmelding met rnaap is van je vpn d8 ik. Installeer je vpn ff opnieuw.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Controleer ook gelijk ff welke lampjes er op je modem branden. Als het goed is branden alleen de 2 meest rechtse, maar linesync brandt dan is het aan te raden om een nieuw telefoonkabeltje te trekken naar je modem. Bij mij brandde het lampje ook en me internet was enorm traag en viel af en toe ook weg. Tot ik het opnieuw aangelegd had...

Verwijderd

daar heb ik nu ook last van, echter ik ben bij de zoveelste keer mijn hele protocollen stack opnieuw te installeren....echt zat...
Dit is geen oplossing maar een tijdelijke workaround.......

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Welk OS ? De VPN (of was het nou de ICS ? of allebei ?) van Windows 98 is niet helemaal 100%.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Steam

Steam

just getting there

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ga het vanavond uitproberen (VPN vernieuwen, telefoondraad nakijken). Extra info voor Vlasbaard: win98SE, 3COM ISAIII, Office 2000.

Ik heb nu de modem naast mijn PC en 10m telefoonkabel. Kan het een oplossing zijn om de modem vlak bij de telefoonaansluiting te zetten, en 10m UTP kabel te gebruiken?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Mja... het is wel een stuk waarschijnlijker dat er storing optreed in 10m telefoondraad dan in 10m ethernet (aangezien ethernet twisted is en foutcorrectie heeft), maar of je er echt iets van gaan merken moet je gewoon proberen.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heb je het gedeeld met routersoftware? Want dan kan het natuurlijk ook daarin zitten dattie traag wordt. Overigens werken de meeste firewalls niet lekker met ADSL.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 14:12 schreef x-wolf het volgende:
Heb je het gedeeld met routersoftware? Want dan kan het natuurlijk ook daarin zitten dattie traag wordt. Overigens werken de meeste firewalls niet lekker met ADSL.
Niemand heeft het volgends mij gehad over het feit dat de internet verbinding gedeeld werd hoor ;) het was een firewall die dwars zat.

Dat is overigens wel te vergelijken met een router, maar dat terzijde :7

• jurjen13
  • Laatst online: 29-07 14:36
welke firewalls werken er dan slecht met Mxstream? onderbouw je stelling... ik heb al een aantal firewalls en routers gebruikt en nog nooit problemen mee gehad, allen in combinatie met Mxstream Basic

de firewalls:
Zonealarm
Black Ice Defender

routers:
winproxy
winroute
freesco
internet delen in windows

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

ik heb mxstream met als firewall Blackice en als inet deel prog Sygate home network 4.0

Dit geeft wel de irri fourmelding elke keer opnieuw sygate engine fails to start maar hij doet het gewoon wel ach dacht ik laat dan maar zitten ik klik die melding wel weer weg elke keer

misschien staat je firewall te scherp ingesteld of zo :?

Sommige mensen....

• Steam

Steam

just getting there

Topicstarter
Ik heb mijn internetverbinding inderdaad niet gedeeld. Alleen een firewall die de boel onmogelijk maakt, en mail ophalen via outlook gaat net zo snel als via mijn analoge telefoonlijn. Downloaden via MIE gaat met ca 35(Kb/s??). Dat moet volgens mij sneller kunnen, maar het is in ieder geval sneller dan analoge tel :P.

• x-wolf
Ik heb die norton firewall en sygate ooit geinstalled en die verneukten het vpn protocol. Ruim een half jaar geleden zijn daar ook veel postings over geweest dus ik was niet de enige! KPN gaf zelf ook toe dat veel firewalls niet of slecht samenwerken met ADSL. Ikzelf werk nu met een Linux router met ipchains. Dat werkt perfect!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb zelf @home en Slackware en da's heel wat anders dan Windows 98 maar toch..

Ik heb bij mijn neef z'n Planet Internet ADSL aangesloten (wel op Windows 98) en dat werkt als een gewone inbelverbinding, tenminste voor wat Windows betreft.

Bij hem heb ik Zonealarm (Veel beter dan dat Blackice, vooral i.v.m. de Sub7 trojan, zie http://www.grc.com) geinstalleerd, die detecteert de browser en geeft die toegang tot internet en dat was het. Verder stel je alles in zodra het verbinding zoekt en alles werkt (nog steeds) prima!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 15:25 schreef TripleM het volgende:

Bij hem heb ik Zonealarm (Veel beter dan dat Blackice, vooral i.v.m. de Sub7 trojan, zie http://www.grc.com) geinstalleerd, die detecteert de browser en geeft die toegang tot internet en dat was het. Verder stel je alles in zodra het verbinding zoekt en alles werkt (nog steeds) prima!
eeuh zonealarm en asdl gingen niet echt samen he ;)

10.0.0.138 wordt door ZA geblocked en laat dat nou net je modempje zijn :(

• Steam

Steam

just getting there

Topicstarter
Eindeloos bellen met de hulpeloze desk levert het volgende advies op (lach niet |:( ): gebruik maar geen firewall, want tussen de ISP en de user zitten al 3 beveiligings-niveau's. Volgens mij adviseert Planet wel een firewall te installeren. Wie weet wat wijs is? :?)

• jurjen13
eeuh zonealarm en asdl gingen niet echt samen he
10.0.0.138 wordt door ZA geblocked en laat dat nou net je modempje zijn
eeuh waar haal je die wijsheid vandaan? heb je het zelf ondervonden? nee? oooohhhhh....
ik heb hier nl. mxstream en zonealarm en nergens problemen mee....nooit gehad ook trouwens... je kan nl. aangeven welke ip-adressen zonealarm kan vertrouwen ( de tip van Flip :) )
ik heb en zonealarm en blackice defender... ik had eerst blackice maar we dachten dat wer een trojan huiste in onze server...gescanned, nix gevonden en meteen maar zonealarm geinstalleerd omdattie trojans zo goed herkend.... blackice draait er nog steeds naast omdat dit programma bij hele irritante gebruikers meteen een backtrace doet.... weet ik meteen alles van die jongen die zo graag mijn tcp/ip data wilde changen....bovendien geeft blackice zo'n mooi grafiekje met daarin uitgezet de tijd vd aanval en het gevaar van deze attack

• jurjen13
Op dinsdag 24 juli 2001 17:15 schreef Steam het volgende:
Eindeloos bellen met de hulpeloze desk levert het volgende advies op (lach niet |:( ): gebruik maar geen firewall, want tussen de ISP en de user zitten al 3 beveiligings-niveau's. Volgens mij adviseert Planet wel een firewall te installeren. Wie weet wat wijs is? :?)
ik herb nog nix gemerkt van die 3 beveiligingslagen van planet...bovendien maakt xs4all ook gebruik van het mxstream netwerk en die leveren geloof ik standaard een vuurmuur erbij... correct me if i'm wrong, ik heb geen xs4all

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik lach wel en heel hard, en ik huil tranen met tuiten dat zo'n opmerking van een helpdesk kan komen...

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of je een adsl-basic of adsl-fast verbinding hebt, want in het eerste geval is die 35KB/s niet eens zo heel beroerd.

Dat met Outlook de verbinding wegvalt is wel minder, wat daar de oorzaak van is weet ik ook niet.

• x-wolf
Ik vind het ook complete onzin van die beveiligingslagen. Zolang je zonder hun toestemming een web/ftp/icq/cs enz server kunt draaien betekent dat dus dat er niet fantastische beveiliging is en dat je dus nog wel een firewall zelf moet installen (en gelukkig maar, anders zou je voor ftpserver eerst moeten bellen met planet om die poort open te zetten :) )

• jurjen13
Op dinsdag 24 juli 2001 17:30 schreef blender het volgende:
Ik lach wel en heel hard, en ik huil tranen met tuiten dat zo'n opmerking van een helpdesk kan komen...

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of je een adsl-basic of adsl-fast verbinding hebt, want in het eerste geval is die 35KB/s niet eens zo heel beroerd.

Dat met Outlook de verbinding wegvalt is wel minder, wat daar de oorzaak van is weet ik ook niet.
dat is wel naadje hoor 35 kB/sec... ik heb hier ook basic en zit constant tussen de 50-70 kB/sec...nog nooit lager geweest, oke er was eens storing in het netwerk toen had ik 0 kB/sec :)

ontopic, kijk eens in je settings van je firewall of je je ip-adressen wel goed hebt staan

Verwijderd

Ik gebruik WinProxy als Proxy server én Firewall. En dat gaat heel erg goed. Via www.grc.com zijn al mijn poorten stealth.
Ik zit qua snelheid rond de 50-70.

• Steam

Steam

just getting there

Topicstarter
Mooi dat jullie er ook zo over denken (van die firewall). Dat je moet aangeven welke programma's toegang krijgen snap ik trouwens ook wel :P . Maar als je direct bij het zoeken van een verbinding al conflicten om je oren geworpen krijgt valt er weinig toestemming te geven :7 . Ik blijf zoeken naar de oorzaak. Voorlopig kan ik nog helemaal niets met shit-pc (sorry, ben tikkie gefrust na gisteravond op een hete zolder ploeteren). :(

Pagina: 1