Zoektocht nieuwe behuizing pc

Pagina: 1
Acties:

• Mike85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-01 13:43
Ik zoek een?
Nieuwe behuizing omdat ik de huidige een stofzuiger vind. En de airflow is waardeloos naar mijn idee.

Wat is je budget?
Ik ben een Nederlander dus zo weinig mogelijk haha. Ik dacht niet meer dan €50 maar dat is wellicht onrealistisch...

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar ik wil zelf de onderdelen overzetten en dat is mijn eerste poging, dus opties als toolless zijn wel gewenst.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb nu een Sharkoon VS4-S. Mocht het nodig zijn dat ik alle andere componenten opnoem dan hoor ik dat graag! Het moet dus voor een ATX bord zijn. Verder heb ik nu een optische drive, maar als het beter uitkomt dan kan ik die vervangen voor een usb-versie. Zoveel gebruik ik het niet.

Verdere toelichting:
Ik heb nadat ik deze pc heb overgenomen van een andere tweaker deze uitgebreid met 3 PWM fans voor extra luchtverplaatsing. Positieve druk is wenselijk toch? Maar de airflow krijg ik niet zoals ik had bedacht. Of dit onervarenheid (was eerste keer bouwen) of iets anders is durf ik niet te zeggen. Ik heb voorin 2 fans op 1000 rpm, de achterste draait minder hard. De CPU cooler draait ook niet te hard. Maar toch blijft de kast stof trekken. Ik vermoed omdat de ingaande lucht niet voldoende is. De kast natuurlijk is aardig gesloten. Ik heb laatst de voorzijde open gehad en dan merk je gelijk dat er meer lucht aangezogen wordt, wat natuurlijk ook logisch is. Verder zit er een hoop ingebouwd achter de voorste fans (brackets etc.) en dat helpt ook niet met de doorvoer van de aangezogen lucht lijkt mij.

Ik wil graag een kast met een goede intake/airflow (aan de voorzijde) en een gesloten zijden en liefst ook gesloten bovenzijde. Ik vind de ariflow iets belangrijker dan geluid. Omdat ik graag positieve druk wil opbouwen zodat er geen stof ophoopt in de kast. Alleen kon ik niet echt één vinden waarvan ik dacht, die is het! Daarom mijn vraag naar ervaring en advies :)

Ik heb al diverse andere berichten doorgenomen met vergelijkbare inhoud. Ook heb ik al veel gezocht en daar kwamen wel wat opties uit. Die zijn dan nog wel met een mogelijkheid voor optische drive.
- Cooler Master E500L (die voorzijde schuift, gevoelig? En bovenzijde open, komt stof langs? Filters kon ik niet duidelijk vinden)
- Fractal Design Core 2500 (zij- en bovenkant open, voorzijde gesloten, maar minder rommel achter de intake en betere stoffilters dan huidige?
- Thermaltake H24 (goede voorzijde, maar zit wel weer een hoop achter de intake...)

Mocht ik aanvullende informatie moeten geven, excuses, weinig ervaren op dit gebied :)

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-02 20:51
google een beetje rond opzoek naar beoordelingen over behuizingen.
ook op tweakers staan genoeg reviews.

Bij vraag en aanbod staan veel behuizingen te koop en is zeker het kijken waard. ik heb mijn corsair obsidian 900D ook via daar gekocht.

er zijn zoveel dingen waar je op moet letten als je voor iemand anders moet zoeken
dichte kast, rgb? opties? doorkijk paneel enz enz kijk wat je leuk vindt en ga daaruit verder zoeken.

• Mike85
Ik begrijp de bovenstaande reactie, maar ik heb al veel zoekwerk gedaan. Wellicht is het beter dat ik de volgende vragen nog even duidelijk stel. Deze zorgen ervoor dat ik de knoop zelf nog niet kan doorhakken:

- Is het verstandig om een case met een gesloten bovenzijde te kopen, gezien de pc vaak een behoorlijke tijd uitstaat. Gezien het stof wat er anders in de case komt...
- De huidige case heeft de opties aan het zijpaneel fans (intake lijkt mij) te plaatsen. Dit is niet verstandig toch? Gezien de invloed op de airflow en het stof.

Ik begrijp dat het vooral een kwestie van smaak is. Maar er zijn ook technische aspecten waar je rekening mee kan/moet(?) houden, is het niet? Daar gaat mijn vraag/discussie vooral over.

Wat de overige opties betreft, ik hoef geen RGB/Window en dergelijke shine. Maar mocht de optie window goedkoper zijn, dan is dat geen ramp.
Ik heb 1x 2,5" SSD en een optische drive, maar de optische drive kan ik vervangen voor een USB.

Ik heb ook gekeken bij vraag en aanbod, maar dat is veelal erg ver weg (woon in Groningen) en wil een tweede hands case dan toch graag bekijken en niet via de post ontvangen.

• Mike85
Knoop maar doorgehakt en de Cooler Master E500L (gesloten) besteld. Volgens mij betrouwbaar merk, zijn de stoffilters aardig en zit het wel goed met die voorzijde. En ik vind het ontwerp ook mooi.