Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 22:22
Bij de renovatie van ons nieuwe huis hebben we een grote kelder laten maken waarin de bedoeling is dat er een dual PS4 Setup gemaakt wordt. Nu hoop ik dat er hier wellicht creatieve mensen zijn om te helpen hoe we dit het beste kunnen realiseren. Ik loop namelijk tegen een paar uitdagingen aan waar ik na flink wat avonden googelen nog niet uit ben gekomen:

1. Als je twee tv's naast elkaar zet is het het mooiste als dit twee gelijke TV's zijn. Echter zal het lastig zijn om deze met de afstandbediening te gebruiken omdat beide tv's dan reageren.

2. Mooier zou nog zijn als je 1 grote tv op kan hangen zodat je als je alleen wilt gamen 1 grote tv kan gebruiken, en deze in twee losse screens kan splitten. Je zit dan alleen met de 16:9 verhouding waardoor je twee kleine schermpjes over houdt, en met de Input lag waar veel tv's dan last van hebben.

Zijn er hier mensen nog met leuke ideeën hoe we dit nou het beste vorm zouden kunnen geven?

Bedankt alvast!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En het probleem is?

Als je toch 2 PS'4 wil neerzetten, 2 TV's hetzelfde wil ophangen, etc. dan is het toch niet erg dat je met 1 remote allebei de TV's aanzet? Zeker als ze naast elkaar hangen hoef/wil je toch ook niet net 2 streepjes minder geluid op de ene dan de andere?

Andersom, maar misschien dat je zoektoch nog kan uitbreiden; de ene TV aansturen met eigen remote, de andere met een CEC-oplossing (al dan niet direct op de PS4 of misschien een budget-soundbar of iets dergelijks)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• cue
Klopt helemaal als je altijd 2 consoles tegelijk wilt gebruiken, komt alleen ook voor dat er maar eentje wilt gamen en de ander tv wilt kijken.

Daarom zat ik te denken of het wel praktisch is om 2 tv's te gebruiken, Als je alleen zit zou het tenslotte leuker zijn als je 1 hele grote kan gebruiken. Alleen is de wens wel om twee losse consoles naast elkaar te gebruiken zodat je tegen elkaar kan gamen zonder split screen, of beide een andere game kan spelen.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@cue Gebeurt het echt zo vaak dat jullie samen elk een andere game tegelijkertijd willen spelen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:24
Dat afstandbediening issue zou ik me niet druk om maken. Dat is wellicht soms even onhandig, maar je zit niet continu op allebei te zappen toch?

Wat betreft op 1 scherm gamen; dat zou ik inderdaad niet doen. 2 aparte systemen is de voorkeur. Ik heb zelf nog nooit 2 dezelfde console systemen naast elkaar gehad. Is het aansluiten hiervan op het netwerk niet een grotere uitdaging?

Verder ligt het natuurlijk ook aan je beschikbare ruimte. Daar vermeld je niets over. Ik zou het zelf ook wel willen, maar 2 x 55 inch wordt me wat te gortig :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
Mijn lg tv moet echt koppelen met de tv, zij zullen wel niet de enige zijn

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
Twee dezelfde TV’s aanschaffen en gebruik maken van een remote app. Bediening gaat via wifi en niet infrarood. Via HDMI CEC hoef je ook niet steeds de TV’s aan te zetten: PS4 aanzetten via DualShock 4 en de TV springt aan. Verdere handelingen via smartphone app regelen.

Problem solved!

Verdere ideetjes: mooie meubel bouwen waar je alles mooi in kan wegwerken en integreren: kabels, ethernet, stroom, oplaadstation voor controller etc. TV inbouwen zodat het mooi flush is en één geheel lijkt. Wat smart lampen en led strips halen (bijv Philips Hue of Yeelights) en een Google Home mini. Heb je meteen ook een leuk sfeertje in je game kelder die je kan bedienen via stem. Zo kan ik wel oneindig doorgaan, genoeg mogelijkheden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ASNNetworks op 18-02-2019 00:24 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:43
418O2 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:30:
Mijn lg tv moet echt koppelen met de tv, zij zullen wel niet de enige zijn
Hangt een beetje van het type afstandsbediening af. Bij infrarood hoef je niet te koppelen.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

cue schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:11:
2. Mooier zou nog zijn als je 1 grote tv op kan hangen zodat je als je alleen wilt gamen 1 grote tv kan gebruiken, en deze in twee losse screens kan splitten. Je zit dan alleen met de 16:9 verhouding waardoor je twee kleine schermpjes over houdt, en met de Input lag waar veel tv's dan last van hebben.

Zijn er hier mensen nog met leuke ideeën hoe we dit nou het beste vorm zouden kunnen geven?
is een projector misschien een idee voor je?

Game je alleen dan heb je een mega-scherm, en met zijn 2-en houd je ook nog voldoende groot scherm over.*

*ik weet alleen niet hoe dat splitten werkt, ook niet met 2 PS4's op 1 TV

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Op het werk ook setups met 2 dezelfde tv's en 1 infrarood afstandsbediening.

Als je met 1 hand voor de afstandsbediening een blinde vlek creëert naar de tv die je niet wil bedienen werkt dat eigenlijk prima.

Goed genoeg om geen ingewikkelde technische oplossingen te gaan zoeken iig. :)

En anders eens met @Fraggert maar dan gewoon 2 projectors. Kan jouw het schelen. Neem je 2 verschillende ook geen ab probleem. :Y) niks gamed zo lekker als een flinke projector. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Flagg op 18-02-2019 15:53 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Flagg Great minds..... d:)b

• cue
Thanks voor alle reactie :).

Ik denk dat twee losse TV's toch de beste optie zal zijn. Misschien dat ik iets kan doen via KNX om WCD's mee aan of uit te schakelen, zodat je via een taster op de muur aan kan geven of je alleen of samen wilt gamen.

Smartphone optie voor bediening via IP is ook nog een goede optie idd.
Jorgen schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:15:
@cue Gebeurt het echt zo vaak dat jullie samen elk een andere game tegelijkertijd willen spelen?
Als ik kijk naar mijn twee kinderen wel :D.
Fraggert schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:19:
[...]

is een projector misschien een idee voor je?

Game je alleen dan heb je een mega-scherm, en met zijn 2-en houd je ook nog voldoende groot scherm over.*

*ik weet alleen niet hoe dat splitten werkt, ook niet met 2 PS4's op 1 TV
Hoe zou je het beeld van de projector dan in tweeën willen verdelen en beetje goede input lag overhouden?

niet dubbel- of trippelposten aub ;) wijzig je laatste bericht op deze manier

[ Voor 60% gewijzigd door Geronimous op 20-02-2019 10:15 ]

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:33
cue schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:42:
[...]

Hoe zou je het beeld van de projector dan in tweeën willen verdelen en beetje goede input lag overhouden?
Zoek even op HDMI MultiViewer, ze zijn er in verschillende prijsklassen, alleen de hoeveelheid lag weet ik niet van allemaal. Dit is een van de duurdere die ik vind, maar die geeft wel aan dat hij geen lag heeft.

https://www.amazon.com/Cr...id=pla-305845697909&psc=1

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:50
Ik denk dat deze discussie beter past in Televisies & Beamers, omdat het over TV setups gaat

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

cue schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:41:

Geen idee, ik gaf in mijn reactie ook al aan dat ik niet weet hoe hoe het splitten van het beeld werkt.

Ik had het je graag verteld als ik het wist :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

NotSoSteady schreef op maandag 18 februari 2019 @ 01:46:
[...]

Hangt een beetje van het type afstandsbediening af. Bij infrarood hoef je niet te koppelen.
philis heeft in het rc5 protocol en later 6 rekening gehouden hiermee. jammer dat de meeste firmware dit is vergeten

https://www.picbasic.nl/f...cbasic.nl/info_rc5_uk.htm

Iperf

Pagina: 1