Toon posts:

Warmte-probleem Athlon 1333 en Asus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Athlon 1333Mhz 266FSB draaien op een Asus A7A266 moderbord. Ik krijg dat ding niet onder de 60 graden. Zelfs de duurste cooler van Spire heeft geen resultaat.:'(

Wie heeft er nog een tip voor mij.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Ik heb dit probleem met een AMD 1.4 Ghz en A7A266 (van een kennis). Ik heb al verschillende coolers geprobeerd: spire, coolermaster, volcano II, allemaal zonder succes.

Misschien dat een systeemfan de oplossing biedt.

Verwijderd

Heb ik ook. Een 1,33 GHz op 'n MSI K7T266 Pro Raid plank en een Coolermaster EP6-6i11 cooler. Met kast los is de temp rond 50 graden tijdens normaal werk. Met kast dicht loopt deze tegen de 65.

Het moederbord wordt trouwens ook flink warm. Kast los 42 en kast dicht rond de 50 ofzo.

Verwijderd

Zonder goede kastkoeling en airflow kan je proberen wat je wilt maar zelfs de duurste en beste cpu koeler zal niks helpen...

Die koeler staat nu alleen maar warme lucht op je CPU te blazen.

Je moet koude lucht aanvoeren en de warme lucht afvoeren...

Verwijderd

Heb je wel koelpasta zoals artic silver tussen je cpu en je koelvin?

Zo nee, doe dat dan eerst, zo ja heb je wel kastkoelers in je bak zitten?

Je moet altijd aan de voorkant van je kast een koeler die lucht je kast inblaast. En aan de achterkant een koeler die lucht naar buiten blaast. Het beste is als je er een plaatst ter hoogte van je cpu aan de achterkant, en een boven in de kast.(warme lucht steigt altijd)

En als dat niet werkt, koop dan een echte koeler, en geen speelgoed koelers zoals spire. Koop een globalwin of een swiftech,
Heb zelf de swiftech en op mijn 1.33Ghz loopt nu op 35 graden :7 met artic silver.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Op dinsdag 24 juli 2001 12:30 schreef Pierce21 het volgende:
Je moet koude lucht aanvoeren en de warme lucht afvoeren...
Zorg wel dat de aanvoer van lucht kleiner is dan de afvoer, anders blijft de warme lucht in de kast hangen.
Soms kun je betere resultaten bereiken met alleen een afvoer.

Verwijderd

Mijn tbird 1gig@1.2 is 38 idle en 43 stressed.
case temp 24 graden.

koeler silverado met een papst 12x12x3,5 direct op mijn processor gericht en blaast verse lucht direct van buitenaf op mijn cpu.

Dit alles met een minimale geluidsproduktie

Verwijderd

Er zijn volgens mij wel erg veel problemen met die TB 1ghz+ processoren kwa warmte. Misschien kast kopen waar de aitflow echt goed is? En anders waterkoeling...

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:24

Convoy

g44p

heb hier niets te klagen over mn temp

41 idle
46 stressed

:P :P :P

Verwijderd

Is inderdaad de temperatuur binnen in de kast wat het probleem is, ik kocht altijd eerst van die ATX kastjes van HFl 125,00 met 1 kastfan ofzo, de temperatuur in de kast werd dan over de 30 graden, later gewoon een keer een Antec kast gekocht met vier stille fanŽs en temperatuur is nooit boven kamertemperatuur uitgekomen je kunt dan ook +/- 10 C van je cpu temp. aftrekken. Je kunt met de duurste koeler je cpu nooit lager dan de omgevingstemperatuur koelen m.u.v. peltiers enzo

Verwijderd

ik heb zelf sinds kort een 1.2gh, die staat stressed op +-58°C op een msi 6330 mobo.
1 case cooler achteraan, 2hdds (20+30gb), 1 writer, 1 cdrom. is dit te warm voor zo'n cpu of niet?
Ik heb namelijk helemaal geen idee hoe warm de cpu mag worden... suggesties zijn altijd welkom...
thx Ketnet

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:20
Heb een 1.2 TB hier en word na een half uurtje CS-en zelfs meer dan 70 graden maar doet het verder prima en hij mag van AMD 90 graden worden !!

Gewoon spullen

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 24 juli 2001 12:32 schreef Canard het volgende:

[..]

Zorg wel dat de aanvoer van lucht kleiner is dan de afvoer, anders blijft de warme lucht in de kast hangen.
Soms kun je betere resultaten bereiken met alleen een afvoer.
Dit is lang niet altijd zo...

Bij mij is bv de aanvoer veel groter dan de afvoer... En het werkt echt beter... (heb er met zitten experimenteren)

Waarschijnlijk komt dat doordat er een overdruk ontstaat en de lucht de warmte beter kan opnemen... (wat bij een grotere afvoer dus juist andersom is)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Dat warmte probleem word je op het moment wel een beetje kierewiet van, blijft maar tergukomen. Als je processor boven de 65 graden komt zou ik wel beginnen met klagen maar alles daar onder is gewoon redelijk. Officieel kan die processor gewoon 80-90 graden worden. Zolang je ook geen problemen hebt met stabiliteit zou ik het gewoon lekker zo laten of gewoon zoals de meeste tweakers met open kasten gaan werken of zo. Ik heb zelf de 1.4G ook rond 55-60 graden lopen zowel idle als stressed maar dat komt gewoon omdat ik een dichte kast hebt en de warmte gaat gewwon niet goed weg. Ik heb de PC meestal aanstaan van 18:00 tot 24:00 zonder problemen.

...

Pagina: 1