iPhone batterij laten vervangen bij Coolblue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een aantal jaren in bezit van een iPhone 6s en de batterij heeft inmiddels nog 74% van zijn originele capaciteit. Ik denk dat het du tijd is om de batterij te vervangen, met het toestel zelf ben ik nog tevreden.

Ik las dat Coolblue sinds kort ook reparaties doet aan telefoons. Dit spreekt mij wel aan aangezien je het toestel na 1 uur weer mee kan nemen en ik zelf in de buurt woon bij een Coolblue winkel.

Nu vraag ik mij af wat de kwaliteit is van deze batterijen? Zijn ze net zo goed als originele Apple batterijen, beter of slechter? En wat zijn de ervaringen over de reparatieservice van Coolblue? Ik kon hier op het wereldwijde web nog weinig over vinden....

Groetjes,
Kevin

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:47
Coolblue is zelf geen geautoriseerde servicepartij, dus de batterij die je krijgt is niet origineel. Ik zou dus gewoon naar een officiële serviceprovider gaan, zodat je zeker weet dat er een goede batterij in komt. In Nederland kun je o.a. bij Card Services, AMac, Microfix en de Apple Store terecht.

[ Voor 16% gewijzigd door MelvinW op 17-02-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54

MsG

Forumzwerver

Je bent hier net een beetje laat mee, vanwege een class-action rechtszaak in de VS waren accu-reparaties bij onder andere jouw iPhone model maar 29 euro bij Apple zelf, een betere optie was er daardoor ook niet echt. Echter dat was tot december 2018.

Edit: blijkbaar is dat nu nog steeds maar 49,- https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

Zou dat adviseren, zij zijn namelijk de enige, tezamen met hun authorized repair centers die officieel aan de Apple producten kunnen knutselen. Bij alle andere verlies je alle rechten van Apple zelf en zijn de onderdelen ook vaak niet origineel.

[ Voor 41% gewijzigd door MsG op 17-02-2019 13:58 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik spaar dit soort dingen op tot ik weer bij een Apple Store ben. Service van Apple blijft het beste. Waar woon je?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Gewoon wat @MelvinW zegt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reactie! Dan maak ik er maar een dagje Amsterdam van, kan een Apple Store je accu vervangen in een middagje? Dus dat je hem 1-2 uur later weer op kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:47
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:48:
Dank voor jullie reactie! Dan maak ik er maar een dagje Amsterdam van, kan een Apple Store je accu vervangen in een middagje? Dus dat je hem 1-2 uur later weer op kan halen?
Zorg ervoor dat je een Genius Bar-afspraak maakt, zodat je zeker weet dat je geholpen wordt. Als de batterij op voorraad is, dan kunnen ze het vaak dezelfde dag nog voor je uitvoeren. Ligt er ook aan hoeveel reparaties ze die dag moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:25
MelvinW schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:25:
[...]

Zorg ervoor dat je een Genius Bar-afspraak maakt, zodat je zeker weet dat je geholpen wordt. Als de batterij op voorraad is, dan kunnen ze het vaak dezelfde dag nog voor je uitvoeren. Ligt er ook aan hoeveel reparaties ze die dag moeten doen.
Ja maar het is niet wachten en weer meenemen. Gunstigste geval zit er een dag tussen en mag je nog een keer naar Amsterdam. Service is top maar het beperkte aantal locaties en opties om een Genius afspraak werkt niet in Apple’s voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:38
ZiSE schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:29:
[...]

Ja maar het is niet wachten en weer meenemen. Gunstigste geval zit er een dag tussen en mag je nog een keer naar Amsterdam.
In dat geval kun je dan beter naar de Apple Store in Den Haag gaan. Na een afspraak gemaakt te hebben kon ik na 2 uur mijn iPhone alweer ophalen met nieuwe accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:55
Als je het wil kan je het ook zelf.

iFixit verkoopt replacement kits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jeroen3 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:42:
Als je het wil kan je het ook zelf.

iFixit verkoopt replacement kits.
incl vzk kun je het beter laten doen, dan dit setje kopen en zelf aan de gang gaan. btw accu vervangen bij CB is even duur als bij Apple zelf. https://reparatie.coolblu...one/apple/iphone-6s/zwart

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Vorig jaar twee maal een batterij laten vervangen bij Apple Store Amsterdam. Ben beide keren zonder afspraak te maken binnen gelopen (omdat een afspraak maken nagenoeg onmogelijk is) en had beide keren de iPhone binnen 2-3 uur terug.
Op een donderdagmiddag en een zaterdagmiddag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:55
@Hackus Ik heb dit setje gekocht omdat ik het graag een keer zelf wil doen.
De 6S is nu mijn oude reserve telefoon, dus het is minder erg als het mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jeroen3 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:36:
@Hackus Ik heb dit setje gekocht omdat ik het graag een keer zelf wil doen.
De 6S is nu mijn oude reserve telefoon, dus het is minder erg als het mislukt.
En, dat maakt het nog geen goed advies. je kunt ook elders een setje kopen(in nl) als je zelf gaat repareren.(+- €25,-) incl vzk. maar ik zou gewoon naar Apple gaan tov CB is het even duur.

Pagina: 1