Vraag

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Telefoon met goede camera &camera software

Wat is je budget?
Ik denk dat het rond de 700,- ligt, want ik zal m bij een abonnement nemen en ik vind het niet erg bij te betalen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik maak graag en veel foto's/video's. Dat is voor mij het belangrijkste. Uitbreidbaar geheugen is ook een eis. Verder het normale gebruik af en toe een aflevering op Netflix, weinig gamen, de accu moet eigenlijk wel even lang mee kunnen gaan als mijn huidige Nokia 8.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben een Nokia liefhebber, maar ik ben bang dat de 9 pureview die uit gaat komen boven budget zal zijn. Ik heb nu de 8, maar de camera is nog steeds niet helemaal wat ik zou willen, ondanks de google camera erbij.
Wat ik tegen gekomen ben is Huawei de Mate 20 pro, Mate 20 lite en de Samsung S9(+) serie. Voorheen was Nokia echt wel een eis (na aantal jaar de Lumia) maar een heel goede camera is belangrijker voor me.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn deze genoemde telefoons vergelijkbaar qua camera kwaliteit?
Is de Mate 20 Lite ook vergelijkbaar? Aangezien die toch flink voordeliger is.
Is het nog zinvol de S9(+) te kiezen, ondanks dat die al een jaar op de markt is?
Zijn er nog andere opties die jullie kunnen bedenken?
Zouden jullie wachten op de nieuwe Nokia?
Ik heb tot april de tijd om te verlengen, dus heb op zich geen haast.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
De komende weken wordt van alles nieuws aangekondigd bij de smartphones, dus als je kan zou ik even wachten (heb je het op korte termijn nodig?). De oude modellen gaan dan ook meestal in prijs omlaag.
Let wel op dat Nokia een kale Android levert, en Samsung en Huawei een schil, zeker even in de winkel proberen voor je het toestel koopt of je daarmee kunt/wilt leven.

Van de S9+ weet ik dat Samsung 3 jaar updates garandeert vanaf lancering (dus nu 1 jaar om), dus afhankelijk van hoe vaak je een nieuwe koopt is dat iets om mee te nemen. All-Round zijn de Samsung S serie gewoon goede alleskunners op foto gebied.
Mate 20 Pro is ook erg goed, maar soms inconsistent. Zie ook: reviews: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2018
De 20 Lite heet niet voor niets zo. Is een solide mid range die marketing technisch meelift, verwacht niet beter dan je huidige Nokia 8.

• michellep77
Ik kan tot april verlengen, dus kan nog even wachten.

Ik wacht sowieso af wat de pureview gaat doen, maar de kans dat het een S9 + gaat worden wordt wel steeds groter.

Bedankt voor je reactie!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11 21:37

Sorbo

Uw hulp in huis!

Hier ook een stem voor de S9(+): Prima allround toestel, met een geweldige camera en goede ondersteuning (geen snélle ondersteuning, maar wel prima lang zoals swhnld aangeeft.

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is de P20 Pro: Die is het afgelopen half jaar flink in prijs gedaald, maar doet voor zover ik kan zien weinig onder voor de Mate 20 Pro.

• michellep77
Mijn man heeft toevallig de s9 besteld, dus die kan ik in ieder geval testen en bekijken.

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-11 21:32
Als je echt alle details van alle camera's wilt vergelijken, dan kan ik https://www.dxomark.com/ aanbevelen. Een toestel die daar hoog op scoort is bijvoorbeeld de Xiaomi Mi Mix 3, en die heeft maar een prijskaartje van 530 499 euro bij mobiel.nl

Het is in ieder geval goed om daar even de reviews te bekijken. Ze gaan op zowat alle aspecten in van de camera.

[ Voor 6% gewijzigd door GadgetJunkPhone op 19-02-2019 16:39 . Reden: prijs onjuist ]

• michellep77
@swhnld in hoeverre kan ik 'verwachten' (hopen) dat de prijzen van de S9(+) dalen?

Zul je altijd zien, doe mn telefoon in mn jaszak, maar ging ernaast, ketst op de stoeprand. Flinke ster aan de, gelukkig dat wel, zijkant en een aantal barsten. Dus denk dat ik met een week (of 2) toch wel graag nieuwe wil hebben.

De nieuwste Nokia zal toch wel te hoog zitten qua prijs.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Dat is koffiedik kijken, maar, in de pricewatch kun je zien hoe de S8 prijsontwikkeling was ten tijde van de S9 lancering, een soortgelijk beeld kun je in de Pricewatch extrapoleren op de prijs van de S9 wanneer de S10 uitkomt.
pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S9 single sim 64GB Zwart

Er was een 100 Euro kickback actie op de S9 vanuit Samsung, maar die is 17-2 jl. afgelopen. https://www.samsung.com/nl/promo/?cat=mobile
Deze site kun je in de gaten houden of er weer een actie komt.
Pagina: 1