Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentvanaarst
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-04-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik wil graag mijn pc upgraden ik denk dat ik het best mijn Moederbord, processor, ram en harde schijf verbeteren want ik wil gaan live streamen. Mijn budget is 300/400 euro. Maar ik kan nog wat oude componenten verkopen. Mijn voorkeur gaat uit naar AMD want die zijn goedkoop en ze hebben 8 cores en dat is goed voor streamen. Het moederbord merk maakt me niet uit maar als het maar wel een atx is en ram dacht ik zelf aan 16gb ddr4. Ik heb nu een oud moederbord die ik niet meer kan verkopen en een i5 7400 die is misschien voor 50€ kan verkopen en 8gb ddr3 ram dat ik kan verkopen. Ik hoop dat jullie een mooi lijstje kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis:
- de reden waarom je wilt upgraden
- een duidelijke beschrijving van je complete systeem
- je eigen voorzet

Als je fatsoenlijk advies wilt, zul je toch echt wat meer tijd in je openingspost moeten steken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
brentvanaarst schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 23:53:
Mijn voorkeur gaat uit naar AMD want die zijn goedkoop en ze hebben 8 cores en dat is goed voor streamen.
Inderdaad, kost geen reet pricewatch: AMD FX-8350 Black Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

br00ky schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 23:59:
Ik mis:
- de reden waarom je wilt upgraden
- een duidelijke beschrijving van je complete systeem
- je eigen voorzet

Als je fatsoenlijk advies wilt, zul je toch echt wat meer tijd in je openingspost moeten steken :).
De reden staat er toch gewoon, hij wil gaan streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentvanaarst
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-04-2021
Mijn pc heeft nu:
Intel Core i5 7400 3.0ghz
8gb ddr3 ram
acer atc-780 moederbord
nvidia geforce gtx 1050 TI 4gb
238gb intel ssd
en een 500w power supply

Ik zoek een processor, moederbord, ram en een harde schijf.
Wat ik ermee wil bereiken is dat ik wil gaan streamen.
Mijn budget is 3/4 honderd euro
Ik wil maximaal 500 euro uitgeven
Mijn voorkeur gaat uit naar een amd processor want di zijn meestal goedkoop en hebben 8 cores en dat is goed voor streamen. en moederbord wil ik het liefst een ATX merk maakt niet uit en ram wil ik het liefst 16gb ddr4. Ik hoop dat jullie een lijstje kunnen maken dat verstandiger is om te kopen dan die van mij want ik dacht aan=
-AMD Ryzen 7 1700x
-Corsair ddr4 vengeance LPX 2x8gb 2400 c16 ram
-MSI A320M GAMING PRO moederbord
-Seagate barracuda 1tb hardeschijf
Daarmee kom ik uit rond de 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:24
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 265,-€ 265,-
1ASRock B450M Pro4€ 76,99€ 76,99
1Toshiba P300 (Bulk), 1TB€ 38,59€ 38,59
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 93,04€ 93,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,62

Ik zou ondanks de hogere prijs toch een processor van de nieuwere generatie nemen.
Iets geschikter moederbord.
Betrouwbaardere harde schijf.
Sneller geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom wil je upgraden?

Het is zinvol eerste te kijken naar het waarom, voordat je random onderdelen in je PC gaat zitten duwen die misschien het hele probleem niet oplossen...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor voeding is die 500w power supply? Meestal als dat er zo staat is het een goedkoop aftands ding dat net 3 tientjes gekost heeft. Als dat zo is, dan die gelijk vervangen door iets fatsoenlijks, ook al upgrade je nog niets. Crappy voedingen wil je gewoon niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

mitsumark schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:01:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 265,-€ 265,-
1ASRock B450M Pro4€ 76,99€ 76,99
1Toshiba P300 (Bulk), 1TB€ 38,59€ 38,59
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 93,04€ 93,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,62

Ik zou ondanks de hogere prijs toch een processor van de nieuwere generatie nemen.
Iets geschikter moederbord.
Betrouwbaardere harde schijf.
Sneller geheugen.
Wellicht is dat moederbord nog wel een van de belangrijkere dingen. Bij een wat nieuwere chipset van ook een wat hogere price range heb je misschien ook wat betere support. Mocht OP nog een keer willen upgraden naar een betere CPU, dan zal dit bord wel een BIOS update klaar hebben voor Ryzen gen. 3 of 4. Mooie aan AMD is dat ze ook wat langer hetzelfde socket blijven houden. Normaal ben ik niet zo van het future proofing, maar een slechts iets duurder en nieuwer AMD bord is met oog op toekomstige wensen geen slecht idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Volgens mij wil je niet upgraden maar een compleet nieuwe PC kopen.

Zodra je CPU, mainboard en geheugen aan het vervangen bent, is dat nauwelijks nog een upgrade te doen en doe je er verstandig aan te kijken of je niet meteen *alles* kunt vervangen.

Maar wat je nodig hebt is nogal afhankelijk van wat je er mee wil gaan doen en wat je budget is.
€300-€400 is krap, erg krap, dan kun je waarschijnlijk beter naar 2e hands gaan kijken.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machiel vlb
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-03-2021
Dit is wel een heel onduidelijke post
Maar een pricewatch: AMD FX-8350 Black Edition moet je zeker niet kopen wordt ten eerst veel te warm verbruikt teveel en is na 1 jaar kapot
Pagina: 1