Nieuwe Pc front fan resonantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertdv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Hallo iedereen,

Gisteren mijn nieuwe pc geassembleerd, alles draait perfect alleen merk ik resonatie op bij 1 van de front fans.

Hoe kan ik het beste de schuldige fan vinden en hoe los ik het op?

Ik heb de Be Quiet Silent Base 801 met Pure Wings 2. Ik heb zelf het vermoeden dat ik extra rubberen dempers onder de schroefjes moet plaatsen, deze zaten namelijk wel bij de meegeleverde fans van de behuizing en niet bij de extra fans.

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:14
Kan je bij de fans als de pc draait?
Denk dat als je de fan behuizing steviger tegen je computercase drukt de toon zou moeten veranderen of resonantie stoppen. Tenzij de fan enkel in zijn eigen behuizing trilt, maar dan helpen rubbers ook niet.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertdv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Moet erbij kunnen in principe, zal eens gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wat voor fans zitten er in?
Ik heb al eens fans gehad die gewoon default rammelden.

Heb ze uiteindelijk maar omgewisseld voor fans die veel duurder waren maar wél stil. Qua rammelen dan. Op vol vermogen blazen ze alsnog de oren van je hoofd. :) (Bonus: Die andere fans hadden ook nog eens veel fraaiere RGB. Niet onbelangrijk in een kast die je full RGB op bouwt.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geertdv schreef op zondag 17 februari 2019 @ 08:25:
Hallo iedereen,

Gisteren mijn nieuwe pc geassembleerd, alles draait perfect alleen merk ik resonatie op bij 1 van de front fans.

Hoe kan ik het beste de schuldige fan vinden en hoe los ik het op?

Ik heb de Be Quiet Silent Base 801 met Pure Wings 2. Ik heb zelf het vermoeden dat ik extra rubberen dempers onder de schroefjes moet plaatsen, deze zaten namelijk wel bij de meegeleverde fans van de behuizing en niet bij de extra fans.

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Heb je ze in rubbertjes getrokken ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.