Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 17:52
Hallo Tweakers,

Ik ben druk bezig met voorbereidingen voor het plaatsen van zonnepanelen.

Nu is het paneel van mijn zonneboiler ooit heel raar geplaatst en wil ik deze verplaatsen om het dak optimaal te benutten. Het paneel is bevestigd aan het dak maar ik wil deze los met ballast gaan plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/1Xws9Vt.png

Op de foto is de huidige montage te zien. Het paneel is iets verhoogd van het dak en dat wil ik weer. Ik kan echter geen bestaande systemen vinden die dat doen. Ik wil dit om schaduwvorming van de te plaatsen zonnepanelen te voorkomen met een kortere tussenafstand. Heeft iemand een idee voor een stevige constructie waarmee ik dit mogelijk maak?

Voor de zonnepanelen wil ik 2 ValkQuattro zonneschansen plaatsen en 2 ValkTriple. In totaal 14x 320WP Qcell Q Peak G5 panelen met Solax 4.2 omvormer. Komt uit op €0,79/WP

Edit: De zonneschansen komen dus naast elkaar te staan. Het zonneboilerpaneel wil ik achter de twee ValkTriple schansen plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door colvano op 15-02-2019 12:12 ]

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

PClop

Geen

colvano schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:57:
Hallo Tweakers,

Ik ben druk bezig met voorbereidingen voor het plaatsen van zonnepanelen.

Nu is het paneel van mijn zonneboiler ooit heel raar geplaatst en wil ik deze verplaatsen om het dak optimaal te benutten. Het paneel is bevestigd aan het dak maar ik wil deze los met ballast gaan plaatsen.

[Afbeelding]

Op de foto is de huidige montage te zien. Het paneel is iets verhoogd van het dak en dat wil ik weer. Ik kan echter geen bestaande systemen vinden die dat doen. Ik wil dit om schaduwvorming van de te plaatsen zonnepanelen te voorkomen met een kortere tussenafstand. Heeft iemand een idee voor een stevige constructie waarmee ik dit mogelijk maak?

Voor de zonnepanelen wil ik 2 ValkQuattro zonneschansen plaatsen en 2 ValkTriple. In totaal 14x 320WP Qcell Q Peak G5 panelen met Solax 4.2 omvormer. Komt uit op €0,79/WP

Edit: De zonneschansen komen dus naast elkaar te staan. Het zonneboilerpaneel wil ik achter de twee ValkTriple schansen plaatsen.
Als de maat van de zonnecollector overeen komt met de maat van de zonnepanelen
zou je er dan niet een extra ValkQuattro er bij kunnen plaatsen ( met dan 1 ValkTriple minder )
en daar de zonnecollector op, of ligt een zonnecollector dan te vlak bij 10 graden hoek?

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 17:52
PClop schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:18:
[...]

Als de maat van de zonnecollector overeen komt met de maat van de zonnepanelen
zou je er dan niet een extra ValkQuattro er bij kunnen plaatsen ( met dan 1 ValkTriple minder )
en daar de zonnecollector op, of ligt een zonnecollector dan te vlak bij 10 graden hoek?
Ja goed idee dat had ik ook gehoopt. Maar de zonnecollector is 3,5m x 0,9m. Echt een onhandige maat dus. Wel is de lijst rondom te doorboren voor het maken van een bevestiging. Ik zat dus te denken om er vier steunen onder te maken met ballast.

Edit: bij nader inzien is dit misschien toch de oplossing. 4x de ValkQuattro monteren en dan bovenaan twee van de schansen de collector te plaatsen. Dan is het een mooie stevige constructie. Wellicht wat modificatie nodig om het passend te maken maar volgens mij niets onmogelijks. Bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door colvano op 15-02-2019 14:17 ]