Toon posts:

HELP! probleem met v6800deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik de v6800 in mn pjoeter zet en m dan aanzet, heb ik binnen 1 a 2 minuten n bevroren beeld,een vastloper dus.
Ik heb drivers van oude kaart er al uit gehaald,geprobeerd nieuwe drivers te installeren voordat de v6800 erin zat en natuurlijk de standaard VGA- optie.Niets hielp.
Kan iemand mij aub helpen? Ik ben net geen digibeet meer, maar dus blijkbaar wel op dit gebied.
Alvast bedankt!!!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Heb je een AMD met 751 of Via chipset? Wel even de AGP-miniport drivers installeren dan. En hoeveel Watt is je voeding, want die dingen hebben nogal wat stroom nodig. Weet je wat, geef dan maar meteen je hele config ;), kunnen we je beter helpen.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:
PIII 500
Gigabyte GA 6ZMA ZX-chipset (AGP1.00 2x)
ATX 230/p(?)watt
64 mb SDram 100mhz
Soundblaster live player
Plex 8432a

Als je nog iets wil weten, dan hoor ik t wel,oke?
Tnx Bomberman!

• Bomberman
NP :) . Maar je voeding zou een probleem kunnen zijn (als het er een is van mindere kwaliteit). Probeer ook eens AGP1x ipv 2x, wie weet. Zorg er ook voor dat je geen kaart stopt in PCI-slot 1 (want dan moet je videokaart zijn IRQ delen met deze PCI-kaart). Met 'Sandra' ( http://www.sisoftware.co.uk ) kun je zien of je Asus zijn 'eigen' IRQ heeft.
Het beste zou zijn een schone Windows-install, maar het zou kunnen dat dat voor jou geen optie is. Kijk ook ff in 'systeembeheer' of er geen verdere conflicten zijn ... Zo, en nu is het tijd om te gaan snurken ;) .

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hoe verander ik AGP2x naar 1x?
Ik heb geen kaart in PCI-slot 1 zitten, maar mn videokaart deelt wel n IRQ met IRQholder voor PCI-steering(tenminste de kaart die er nu in zit, dus ik neem aan dat dat dezelfde blijft zodra ik die v6800 er inzet).Er zijn geen conflicten.
Misschien is t dus wel de voeding.Dit heb ik aan meerdere mensen(ook helpdesks)gevraagd, maar kreeg iedere x "nee" te horen.
Weltrusten, en ik hoop dat als je wakker wordt je een spontane ingeving krijgt!
Tnx anyway!

Verwijderd

Bij de aanschaf van mijn V6800 deluxe werd vermeld dat de voeding 300W output moest hebben omdat er anders problemen zouden ontstaan bij de koeler van de vga chip. Standaard voeding heeft een output van max 125W dacht ik. Misschien een aandachtspuntje...

• Bomberman
Hehe, nee toen ik wakker werd kreeg ik geen spontane ingeving maar ik moest mijn ass haasten om niet te laat op het werk te komen :) ... 6.15 uit bed, damn :'(. Iig als je kan moet je toch proberen of je een andere voeding kan lenen/kopen/krijgen(uhu). Je kan er een kopen en als het geen verschil maakt kun je hem bij de meeste winkels gewoon terugbrengen (niet kapot maken nautuurlijk >:)). AGP kun je misschien instellen in je bios. Nog een paar tips:
-zorg dat system- en videobios caching uitstaat, ook videoram shadowing moet uit (staat allemaal in je bios)
-probeer echt een schone install van windows, desnoods op een andere harddisk ... kan vaak veel problemen wegnemen/achterhalen
-haal alle kaarten behalve je Asus uit je compu (het liefts na de schone windows install mochten de problemen er nog steeds zijn, als je het doet met je huidige installatie kan er het een en ander mis gaan met windows (hoewel onwaarschijnlijk). Zo kun je er zeker van zijn dat er echt geen conflicten zich voordoen
-Mocht je wanhopig worden of tijd teveel hebben kunnen we altijd nog AL je biosinstelling langsgaan, maar laat da nu nog maar ff zitten ;).

Oh, en als het probleem al gefixed is wel ff laten weten aub, anders zit ik voor niks moeite te doen ... Suc6 ermee!

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Men/mevr.Leistra,het lijkt me erg stug dat zo`n kaart 125w opslorpt,buiten dat heb ik n 230w voeding.Ik heb toch n nieuwe kast besteld van 300w.Bedankt voor je reactie(die bevestigd mijn vermoeden).

Bomberman....je hebt dit berichtje hierboven gelezen, ook jij bevestigd mijn vermoeden.
Maar....er is nog meer.Mijn leverancier heeft contact met mij opgenomen en ik krijg n nieuwe,omdat hij denkt dat-ie kapot is(en wijdt dat aan transport.....hmmmm...).
Ik heb windows schoon geinstalleerd( tis gelukt!!!),maar nog blijft-ie bevriezen.
Ook heb ik wat in t bios zittuh klotuh, maar zonder resultaat,nog niet de instellingen die jij hebt aangedragen.Als de volgende(eind van de week)het niet doet, dan zal ik die instellingen zeker proberen.
6.15 uur???.......slavenarbeid is al n poosje geleden afgeschaft hoor!Je bent zeker om 15.00 uur vrij? Je hoort t zeker nog als het probleem al dan niet opgelost is.
Tnx mate.....later.....

Verwijderd

Bomberman,
je had het over AGP-miniport drivers. Waarom heb je die nodig, en waar worden ze dan geinstalleerd? Ik heb in m'n bios d8 ik een opti zitten waarmee ik de videokaart van pci op AGP moet zetten. Heb ik hiernaast voor windows dan nog aparte AGPD-drivers nodig?

• Bomberman
Rembo, je hebt deze drivers alleen nodig als je een AMD 750/751 of Via 693/694 chipset hebt (of die ouwe via-supersocket7 shit) En ja die moet je installeren. De 'drivers' voor Intel chipsets zitten standaard in Windows.
Dat van je kaart van PCI naar AGP zetten is iets anders, dat heeft ermee te maken dat als je twee videokaarten in de PC hebt zitten (één PCI en één AGP) je er één van de twee wilt gebruiken als 'opstartkaart'. Niet belangrijk voor de meeste dus. Hmm die zin klopt niet helemaal maar whatever ;).

PC Specs

Pagina: 1