Xbox One X Lan verbinding onstabiel.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chizzle01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-03 11:36
Beste Tweakers,

Ik zit met een apart probleem waarvan ik heel het internet heb afgezocht, maar er niets over heb kunnen vinden, en vandaar dat ik hier maar als laatste redmiddel deze topic start.

Even ter meer info;
Ik heb sinds kort een nieuwe modem gekregen van ziggo, omdat mijn wifi te slecht was via de Horizon box XL. Heb de connectbox modem aangesloten en het wifisignaal is nu nog niet 1x weggevallen. Nu zit er via de connectbox een utp kabel naar de extra wifi router en via deze extra wifi router zit de pc via utp aangesloten. Dan heb ik nog via de connectbox een utp naar een utp switch lopen, hierop zitten een ps4 en een xbox one. Dan heb ik nog een utp via de connectbox lopen naar de xbox one x.

Het volgende probleem is als volgt;
Alleen de Xbox one x geeft problemen met de verbinding. Deze gaat online en dan weer offline en zo steeds verder. Heb al een andere utp poort geprobeerd alsook via de switch en wifi router te laten lopen, maar tevergeefs.
Het rare is dat hij de ene dag de gehele dag wel werkt en de andere dag is het weer steeds online/offline.

Heb nu port forwarding gedaan op de connectbox en nu is het een heel stuk beter en valt hij nog maar af en toe weg.

Weten jullie misschien wat ik hieraan kan doen, zodat de verbinding stabiel blijft zoals alle anderen apparaten die zijn aangesloten via utp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wissel de 2 UTP's eens om? Dus de UTP van de switch (naar PS4 & Xbox) omwisselen naar de One X?

Daarbij, maar dat is proefondervindelijk; ik neem aan dat je maar 1 set portforwards hebt voor XboxLive maar je het 2 Xboxen die tegelijkertijd een lease hebben en dus "mogelijk" een protocol bezet houden.

Voor meer dan 1 Xbox is het soms noodzakelijk om uPnP aan te zetten en/of een DMZ in te richten; nog afgezien van het feit dat je over het algemeen alleen met static IP's wil werken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chizzle01
Heb dat ook al geprobeerd (het omwisselen). Ik gebruik port 3074.

Ik ben niet bekend met uPnP of DMZ, wat houd dat in? Net even gekeken en uPnP staat ingeschakeld, maar DMZ niet.

De spelcomputers staan bijna altijd gelijk aan (3 kinderen die samen fortnite spelen).

[ Voor 12% gewijzigd door chizzle01 op 16-02-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

chizzle01 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 21:47:
Heb dat ook al geprobeerd (het omwisselen). Ik gebruik port 3074.
Da's niet genoeg he? https://support.xbox.com/...work-ports-used-xbox-live
De spelcomputers staan bijna altijd gelijk aan (3 kinderen die samen fortnite spelen).
Misschien is het dan handiger, maar ik ken die Connectbox enzo van Ziggo niet: uitzoeken welke poorten per console / game overlappen en dan uitzoeken of je niet beter een andere router kan inzetten en Ziggo laten bridgen.

Hier KPN maar met een eigen Asus 68U. 2 Xboxen vlekkeloos tegelijk binnen 2 minuten online door uPnP en static IP's.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chizzle01
Even een vraag over uPnP, als deze ingeschakeld is, heeft port forwarding wel zin? Of word deze zeg maar overruled door de uPnP? Heb er namelijk niet zo heel veel verstand van, de port forwarding heb ik ook maar aan de hand van de site van ziggo aangepast.

Ter aanvulling; als ik meerdere regels aanmaak met de poorten van de xbox site lijkt het nog slechter te werken dan met alleen poort 3074 open. En 1 poort word als onveilig beschouwd in de connectbox dus die is niet in te stellen. Ook kan ik daarom beginpoort niet op bv. 80 zetten en eindpoort op 4500, dan krijg ik ook de onveilige melding.

[ Voor 40% gewijzigd door chizzle01 op 17-02-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:10
chizzle01 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:26:
Even een vraag over uPnP, als deze ingeschakeld is, heeft port forwarding wel zin? Of word deze zeg maar overruled door de uPnP? Heb er namelijk niet zo heel veel verstand van, de port forwarding heb ik ook maar aan de hand van de site van ziggo aangepast.

Ter aanvulling; als ik meerdere regels aanmaak met de poorten van de xbox site lijkt het nog slechter te werken dan met alleen poort 3074 open. En 1 poort word als onveilig beschouwd in de connectbox dus die is niet in te stellen. Ook kan ik daarom beginpoort niet op bv. 80 zetten en eindpoort op 4500, dan krijg ik ook de onveilige melding.
Dat komt omdat er diverse Poort nummers zijn die vast zijn gedefinieerd.

Zo is poort 80 voor HTTP verkeer, Poort 443 voor HTTPS, Poort 21 FTP, Poort 22 SFTP etc.

Dus tja als je alles neemt dan is dat niet veilig ja.

Poort Forwarding moet je alleen instellen voor het device dat die poort nodig heeft.
Daarom ook de regel dat je niet 2 devices met dezelfde poort nummers kan laten Port Forwarden.

Maar geef in ieder geval beide Xboxen en je PS4 een STATISCH (dus VAST) IP adres en zorg dat dit IP adres dan niet dubbel wordt uitgegeven door je router. Dit kan je het beste doen door een Reserving aan te maken in je DHCP scope in je router.

Zorg dan dat UPNP aan staat en test het nogmaals.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1