Toon posts:

512mb pc133 geheugen niet op sommige mobos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net mijn stripje 512 binnen gekregen op het werk, en dacht, test het even op me Gateway GP7-450 workstationnetje.

maar dat mobo pakt die strip niet.
kweet nog ff niet wat voor een mobo erin zit, dat gaat ik nu uitzoeken.

de chip is een p3-450.

iemand enig idee of het aan mobo's zelf kan liggen?

Thuis heb ik een p2-350 met een Asus moederbordje. Benieuwd of dat wel werkt.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Kans is idd aanwezig dat het niet werkt. De BX chipset (bijvoorbeeld) snapt officieel maximaal 128 MB per kant. En bij een dubbelzijdig Dimmetje is dat dus 256 MB per reepje.

Ik heb me altijd afgevraagd of dat een echte beperking is, of slechts een papieren, maar misschien kan het dus echt niet :).

De wat nieuwe chipsets zouden het wel allemaal moeten kunnen.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Topicstarter
grote kans dat het thuis dus ook niet werkt, maar ja, met die prijzen van nu, kon ik het niet laten :D

ach, dan maar upgraden naar een Athlon meteen.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 12:30 schreef Polaris [GBB] het volgende:
grote kans dat het thuis dus ook niet werkt, maar ja, met die prijzen van nu, kon ik het niet laten :D

ach, dan maar upgraden naar een Athlon meteen.
hehe heb idd laatst 512 mb gehaald met tb 1200@1400 en ge-force 2 :P

Verwijderd

Topicstarter
alleen jammer dat er vaak geen ISA slots meer opzitten, leuk voor als je dure geluidskaartjes van Terratec enzo hebt. >:)

grrr.
fok joe met je AMR enzo. :(

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Op dinsdag 24 juli 2001 12:11 schreef Burat het volgende:
Kans is idd aanwezig dat het niet werkt. De BX chipset (bijvoorbeeld) snapt officieel maximaal 128 MB per kant. En bij een dubbelzijdig Dimmetje is dat dus 256 MB per reepje.

Ik heb me altijd afgevraagd of dat een echte beperking is, of slechts een papieren, maar misschien kan het dus echt niet :).

De wat nieuwe chipsets zouden het wel allemaal moeten kunnen.
Dat is geen papieren beperking, 256 MB dubbelzijdig is echt de max.
Zie ook: [topic=157221]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 24 juli 2001 13:42 schreef Polaris [GBB] het volgende:
alleen jammer dat er vaak geen ISA slots meer opzitten, leuk voor als je dure geluidskaartjes van Terratec enzo hebt. >:)

grrr.
fok joe met je AMR enzo. :(
Da's onzin, want ik heb een KT7 bord zonder AMR en andere ellende, en er zit gewoon een enkele ISA slot bij. Dus je hoeft helemaal niet van ISA af te stappen om op een snel AMD systeempje over te stappen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
nou die chip is ondertussen in een aantal pcs hier op de zaak getest.

maar steeds komt ie als 128mb de hoek omzetten

ook bij de ZX chipset die in principe dit zou moeten vreten.

vanavond bij een collega op een KT133 testen.
alleen ik heb sterk het vermoeden dat ik genept ben bij Queen Systems.

hmm.iemand nog goede ideeen?

• Exirion
  • Laatst online: 09:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 24 juli 2001 14:17 schreef Polaris [GBB] het volgende:
nou die chip is ondertussen in een aantal pcs hier op de zaak getest.

maar steeds komt ie als 128mb de hoek omzetten

ook bij de ZX chipset die in principe dit zou moeten vreten.
De bordjes van 3 jaar geleden ondersteunden officieel al de 256MB modules. Dat leek toen onbereikbaar omdat geheugen toen zo'n 300 piek per 64MB kostte, maar er waren toen al geruchten dat veel borden totaal niet goed overweg konden met 256MB modules. Dat geldt eigenlijk voor dubbelzijdige modules in het algemeen.

Inmiddels zitten we bij modules van 512MB en 1024MB, en 512MB modules werken echt alleen goed op moderne chipsets/borden. Veel BX borden kunnen maar maximaal 512MB aansturen, dus 512MB per module is dan bezopen om erin te stoppen. Ik denk dat die KT133 'm gewoon als 512MB pakt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
nou ja, iig bedankt alvast man!

ik laat het vanavond weer horen wat het wordt.

• Seven_of_Nine
  • Laatst online: 27-08 01:07
Ik heb net dus ook dezelfde fout begaan:

PC133 512 Mb DIMM gehaalt bij Gistron alleen ik ga hem gebruiken of in een BP6 of in een P3B-F ( alle twee 440BX Chipsets )....
Mooi kut voor me server maar lekker voor mijn workstation ( 1 Gb ! )

Ik zal het eerst proberen of ze toch niet per ongeluk willen werken; zo ja dan post ik het nog wel ff.

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook..mijn mobo ondersteunt tot 384Mb (3 bankjes van 128 dus)

Is ook een topic van trouwens
[topic=190827]

Verwijderd

Topicstarter
de 512 doet het toch.
thanks iedereen.

nu moet ik alleen een ander MOBO haha

cheers
Pagina: 1