Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Rients H
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18-02 20:47
Context
Ik ga upgraden van een gtx 1060 6gb naar een rtx 2080 _/-\o_ . (1060 zal ik waarschijnlijk binnenkort aanbieden)
Ik been een beetje een noob als het op dit gebied aankomt dus ik vraag naar wat julllie ervaringen zijn. Ik ga dus van een nvidia kaart naar een (nieuwere) andere nvidia kaart.

Mijn vraag:
Kan ik gewoon de gpu's swappen en de GeForce experience zn magie laten werken? of is het verstandiger om de drivers te uninstallen (eventueel met software, zo ja met welke)?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb GeForce experience op mijn pc, en laat die altijd de nieuwste drivers zelf installeren zodra ze available zijn.
Mijn pc bestaat uit een i57600k, 16 GB ram een msi z270 moederbord, een 750GB psu van evga (80+ gold volgens mij).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wat op internet gezocht en vond tegenstrijdige dingen, ben een beetje bang iets verkeerd te doen.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Rients H op 16-02-2019 19:00)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:49

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom DDU gebruiken, @E65 want downloads: GeForce Game Ready Driver 418.91 WHQL is geschikt voor alle GPU's vanaf de eerste Kepler (uit mijn hoofd de 600-serie).

Allicht is het opnieuw downloaden van de driver en een install (clean, geen upgrade vanuit de opties) een idee maar in de basis zou 99.9% van alle DLL's van Nvidia er al moeten zijn.

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

Alle reacties

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02:52

E65

Aka Thunderstorm65

Rients H schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:02:
Context
Kan ik gewoon de gpu's swappen en de GeForce experience zn magie laten werken? of is het verstandiger om de drivers te uninstallen (eventueel met software, zo ja met welke)?
Het is altijd verstandig de oude driver te verwijderen, het beste doe je dat met:
https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html
Volg wel de aanwijzingen.

Doet graag mooie dingen met geluid

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:49

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom DDU gebruiken, @E65 want downloads: GeForce Game Ready Driver 418.91 WHQL is geschikt voor alle GPU's vanaf de eerste Kepler (uit mijn hoofd de 600-serie).

Allicht is het opnieuw downloaden van de driver en een install (clean, geen upgrade vanuit de opties) een idee maar in de basis zou 99.9% van alle DLL's van Nvidia er al moeten zijn.

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02:52

E65

Aka Thunderstorm65

MAX3400 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:54:

Normaal gesproken wel @MAX3400 , helaas ben ik al twee keer een probleem tegengekomen bij een upgrade van een nvidia kaart zonder de oude stuurprogramma's te verwijderen. Mogelijk gaat er in het register iets niet helemaal vlekkeloos. Better safe than sorry.

Doet graag mooie dingen met geluid

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Hier nog nooit problemen gehad door de GPU te vervangen en daarna de nieuwste driver te installeren. Voor het laatst gedaan bij een GTX980 SLI setup naar een GTX1080Ti. In het verleden nog vaak zat gedaan met andere kaarten en de afgelopen 10 jaar niet 1x problemen gehad.

• Rients H
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18-02 20:47
Heel erg bedankt voor de snelle reacties.
Ik denk dat ik in eerste instantie gewoon de kaarten ga swappen en de nieuwe driver installeren. Als ik tegen problemen aanloop zal ik die software proberen om alles clean te installeren.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True