Info: MacBook Pro Retina 2015 - macOS Mojave 10.14.3
Ik kreeg gisteren een melding van de App Store dat er 3 updates zijn (Word, Excel & PowerPoint), wanneer ik echter op 'Werk bij' klik, blijven de rondjes draaien en worden de programma's niet geüpdatet.
Ik merkte op dat ik op het startscherm van de App Store niet aangemeld sta, wanneer ik op aanmelden klik dan kan ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord intikken maar vervolgens blijft het scherm gewoon 'Log in' aangeven in plaats van mijn lijst met gekochte programma's te downloaden. In iTunes en Boeken kan ik wel gewoon aanmelden en vind ik mijn muziek en boeken.
Het probleem lijkt dus specifiek van toepassing op de App Store.
Wat ik al geprobeerd heb (gevonden via Startpage):
Ik kreeg gisteren een melding van de App Store dat er 3 updates zijn (Word, Excel & PowerPoint), wanneer ik echter op 'Werk bij' klik, blijven de rondjes draaien en worden de programma's niet geüpdatet.
Ik merkte op dat ik op het startscherm van de App Store niet aangemeld sta, wanneer ik op aanmelden klik dan kan ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord intikken maar vervolgens blijft het scherm gewoon 'Log in' aangeven in plaats van mijn lijst met gekochte programma's te downloaden. In iTunes en Boeken kan ik wel gewoon aanmelden en vind ik mijn muziek en boeken.
Het probleem lijkt dus specifiek van toepassing op de App Store.
Wat ik al geprobeerd heb (gevonden via Startpage):
- Computer opnieuw opstarten.
- Af- en aanmelden in iTunes
- https://www.apple.com/support/systemstatus/ gecheckt
- gecheckt of macOS up to date is (ja)
- Datum- en tijdinstelligen gecontroleerd
- DigiCert High Assurance EV root CA uitgeschakeld en weer ingeschakeld
- In /var/db/crls/ crlcache.db & ocspcache.db verwijderd