Front speaker Rechter kanaal opgeblazen LG 5.1Homecinema set

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een LG Homecinema set type HT304SQ-DH

vandaag de originele FRONT LG speaker vervangen door Philips boxen. Deze zijn ook 4 Ohm net zoals de originele LG Front speaker.

Na een paar minuten viel het geluid van de rechste frontspeaker uit. Ik vrees dat de Philips Box te zwaar was of het snoer te lang

Nu is mijn vraag of zoietsmakkelijk te repareren is ? Of is dit setje nu rijp voor de milieustraat ?

Graag advies
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Opblazen is onwaarschijnlijk. Klonk het geluid vervormd vooraf?

Zit er niet gewoon een stekkertje/draadje los?

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 16-02-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In principe hoef je niet op Watt en Ohm te letten en kabellengte evenmin. Dus wat @LA-384 zegt: is alles wel goed aangesloten?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Jorgen Dit is geen normale situatie, men heeft geprobeerd hier een Frankenstein audio installatie te maken.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte LA- 384 , het geluid klonk niet vervormd maar toen ik de DVD uit had, hoorde ik uit de rechter philips box wel wat geknetter.

Jorgen ik heb het zeker goed aangesloten want hij heeft het gewoon een paar minuten goed gedaan, En ineens was het geluid weg, net alsof er een zekering doorgefikt is

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lip schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:54:
@Jorgen Dit is geen normale situatie, men heeft geprobeerd hier een Frankenstein audio installatie te maken.
Haha, je hebt gelijk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Ik zou eerst eens gaan troubleshooten, want opblazen is zover ik weet onwaarschijnlijk. Wil niet zeggen dat er geen defect kan zijn, maar dat de philips speaker daar de oorzaak van is, verwacht ik niet. Je moet echt wel wat vermogen erdoor jagen om iets stuk te laten gaan, en dat gaat (dacht ik) altijd gepaard met een vervormd geluid. Heb je het volume aanzienlijk hoger moeten zetten om geluid te krijgen?

Wat ik zou doen:
Even de originele LG speakers weer aansluiten, kijken of het dan weer geluid geeft.
Kijk of er ergens een reset knop is. Zoniet, wellicht even een minuut de stekker eruit en dan weer aansluiten.
Dubbelcheck de kabels even, 1 adertje wat niet goed in de terminal zit, kan al problemen geven.
Heb je gekke dingen gedaan met de kabel? interne breuk is ook nog een optie, zeker bij dunne kabeltjes. In dat geval kun je een ander kabeltje proberen, dat hoeft beslist geen "audio-kabel" te zijn. Zeker om te testen kun je praktisch elk 2-aderige draad gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:30:
Geachte LA- 384 , het geluid klonk niet vervormd maar toen ik de DVD uit had, hoorde ik uit de rechter philips box wel wat geknetter.
Geknetter of "geflapper". Sommige "rubberen / papieren randjes", die worden gebruikt voor de montage, kunnen ook uitdrogen of scheuren. Vaak merk je dat niet als je op een laag volume wat afspeelt maar vooral als je alles wat harder zet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zou in elk geval even terug naar de originele setup, en wat wel eens helpt is het spul een poosje zonder stroom te laten staan

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen heel erg bedankt voor jullie reactie !

Ik heb alle draden los gemaakt, spanning er af, bovendeksel eraf kijken of ik iets zag/rook. Zag wel een zekering maar die had volgens mij alleen met de voeding te maken, Kap er weer op geschroeft, draden weer aangesloten, stekker in het stopcontact, en...........hij doet het gewoon weer....Ik durf nu toch nie weer die Philips Bozen eraan te hangen. Bedankt allemaal
Pagina: 1