Vraag

• xMyrth
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18-10 11:47
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke maar betaalbare smartphone. Ik heb al heel wat afgegoogled, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik kwam via een website uit op de Ulefoon T1. Ik ben gaan snuffelen op de website van DX en natuurlijk bestaan er nog veel meer Ulefoons (goh)... Mijn budget is max €175 en volgens mij kun je daar best een redelijke telefoon voor krijgen.
Ik heb de Ulefoon T1, Ulefoon X en enkele andere Ulefoons vergeleken op deze website https://www.devicespecifications.com/en/brand/4f268f, maar ik snap er helemaal niet zoveel van.
Misschien is er wel een ander betaalbaar merk wat net zo goed is! Ik hoor heel graag van jullie :D

Ik ben in elk geval op zoek naar:
- Een smartphone
- Android
- Goede camera (over de T1 las ik het volgende: De 16- en 5megapixel-camera’s afkomstig van Samsung maken zo foto’s met een versterkt scherptediepte-effect (bokeh), zoals bijvoorbeeld de iPhone X dat ook doet. Dat klonk mij interessant in de oren!
- Plug voor mijn oordopjes
- Waterdicht is leuk, maar geen must

Wie ooooo wie kan mij helpen?

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

een xiaomi mi a2 lite. degelijk, langdurig updates en een modern design. heetf ook nog een accu van 4000 mah. zoek niet verder die ulefones zijn C merken

[ Voor 13% gewijzigd door Ludwig005 op 16-02-2019 15:13 ]

• xMyrth
Van die Xiaomi Mi A2 Lite lees ik wel slechte reviews over de camera...

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11 19:08

epic_gram

undercover moderator

xMyrth schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:27:
Van die Xiaomi Mi A2 Lite lees ik wel slechte reviews over de camera...
je hoeft geen iphone x kwaliteit te verwachten, zoals je in de TS zegt. Voor dit geld al helemaal niet.

Ik heb ook ervaring met leagoo en doogee, het is gewoon wel een flinke stap terug van de bekende A-merken zoals die hier verkocht worden. Je kunt er rustig vanuitgaan dat die telefoons maximaal 1 jaar oud worden en daarna electrische problemen krijgen. Displays die uitvallen en dat soort dingen.

Als je budget 175 euro is zou ik kijken naar een motorola/xiaomi of LG ofzo. Tenminste, als je er langer mee wilt doen dan 1 jaar. :>

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Ludwig005

Ludwig005

@epic_gram een lg?? die zullen niet oud worden dat is een kansloos merk
koop een Mi a2 lite camera is goed voor zijn klasse

• xMyrth
Ik heb zelf ook een Doogee gehad van 100 euro en was daar niet ontevreden over :-)
Hij ging inderdaad geen 2 jaar mee... maar verder was het oké!

Maar ik heb nu ook Samsung J5. Die is nu 2,5 jaar en ook echt wel aan vervanging toe.

Ik hoef ook geen toptoptopkwaliteit, dat heb ik nu ook niet.
Maar keuzes maken is niet mijn sterkste kant... en dan zie ik door de bomen het bos niet meer.

Maargoed die xiaomi mi a2 lite is dus ook een kanshebber... Alleen blijf ik twijfelen over de camera.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Je kunt kijken of de Google Pixel camera app aangepast is bij XDA voor een telefoon waar je interesse in hebt. Die app lost softwarematige gebreken van camera's op waardoor je betere foto's krijgt dan met de stock camera app.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
xMyrth schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:06:
Ik heb zelf ook een Doogee gehad van 100 euro en was daar niet ontevreden over :-)
Hij ging inderdaad geen 2 jaar mee... maar verder was het oké!

Maar ik heb nu ook Samsung J5. Die is nu 2,5 jaar en ook echt wel aan vervanging toe.

Ik hoef ook geen toptoptopkwaliteit, dat heb ik nu ook niet.
Maar keuzes maken is niet mijn sterkste kant... en dan zie ik door de bomen het bos niet meer.

Maargoed die xiaomi mi a2 lite is dus ook een kanshebber... Alleen blijf ik twijfelen over de camera.
Redmi note 7.
Overigens, als jij tevreden was over de camera van een Dogee, dan weet ik zeker dat de A2 Lite je niet tegen zal vallen. Overigens kun je ook nog op zoek naar de gewone A2. Dan heb je een stuk betere camera.

• xMyrth
Dankje ik ga er naar kijken.
De Doogee was wel alweer 5 jaar geleden ofzo, de camera's van nu zijn wel beter dus ik verwacht ook wel ietsiepietsie meer

• ROMiJo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 16:13
Kijk ook eens naar Umidigi; een tijdje geleden heb ik een One Pro ( pricewatch: Umidigi One Pro Zwart ) aangeschaft bij de bekende shops voor 130 euro. Perfect apparaat met NFC, draadloos laden en stock Android.

• ChinaGeek
xMyrth schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:58:
Dankje ik ga er naar kijken.
De Doogee was wel alweer 5 jaar geleden ofzo, de camera's van nu zijn wel beter dus ik verwacht ook wel ietsiepietsie meer
Die van de MI A2 Lite is ook een pak beter dan die van de Doogee.

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
ChinaGeek schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:21:
[...]

Die van de MI A2 Lite is ook een pak beter dan die van de Doogee.
Inderdaad. De Mi A2 Lite heeft alsnog een betere camera dan de gemiddelde Dogee of Ulefone.
En bokeh kan elke moderne telefoon.
Bij C-merken moet je gewoon wegblijven. Ze kunnen hele mooie verkoopverhaaltjes bedenken maar vaak is de kwaliteit bedroevend vergeleken met de telefoons uit de zelfde prijsklasse van een A of B merk.

Wat ze vaak wel goed doen is het design. De telefoons van Umdigi/Dogee/Ulefone zien er vaak uit als een high end telefoon.

Maar als je slim bent neem je gewoon een goede telefoon van een iets bekender Chinees merk. Xiaomi, Huawei/Honor zijn prima. Een Lenovo, ZTE of Asus kan ook nog.

Vooral de snelheid, camera en het update beleid zullen veel beter zijn

Tips:
De Mi A2 Lite
De Redmi Note 7 (https://www.kimovil.com/e...omi-redmi-note-7-4gb-64gb)

Qua camera zal die 2e (Redmi Note 7) een betere keuze zijn. Als je graag stock Android wil kun je beter de Mi A2 Lite nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door MarnickS op 18-02-2019 20:06 ]

• xMyrth
Stock android?

Wat heeft die Redmi Note7 dan en zitten daar nadelen aan? :)

• MarnickS
Nadelen aan de Redmi note 7 zijn dat hij geen NFC heeft (maar dat heeft bijna geen een Chinese telefoon), geen 4K video recording en hij draait op MIUI (als je dat een nadeel vind)
Sommige mensen vinden MIUI heel fijn, anderen niet. MIUI is trouwens de skin over Android.

De camera is erg goed voor de prijs, hij heeft een hele goede Soc voor de prijs (erg snel), de batterijduur is fantastisch.

Een review: https://m.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_7-review-1883p6.php

[ Voor 22% gewijzigd door MarnickS op 19-02-2019 10:30 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Stock Android, kale Android, Android One, komt allemaal neer op een versie van Android die dicht bij of volledig is zoals door Google bedacht. Huawei, Sony, Samsung, LG, Xiaomi en anderen passen Android vaak aan naar hun denkwijze waarddor soms functies toegevoegd worden, of weggelaten, of verstopt, of anders ingedeeld, daarmee kunnen ze zich onderscheiden, maar dat levert vaak ook overhead op waardoor toestelen trager kunnen zijn.
Nokia is op dit moment de enige fabrikant die alleen maar kale Android versies leveren, sinds 2018 in de Android One versie (door Google gecertificeert programma die 3 jaar updates garandeerd).
Xiaomi heeft 2 recente modellen in het Android One programma, de Mi A2 en Mi A2 Lite.
Oneplus heeft een eigen schil, maar die is wel kaal te noemen.

• MarnickS
swhnld schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:16:
Huawei, Sony, Samsung, LG, Xiaomi en anderen passen Android vaak aan naar hun denkwijze waarddor soms functies toegevoegd worden, of weggelaten, of verstopt, of anders ingedeeld, daarmee kunnen ze zich onderscheiden, maar dat levert vaak ook overhead op waardoor toestelen trager KUNNEN zijn.
Sony's skin lijkt ook erg op stock Android.

En je hebt gelijk dat skins telefoons trager KUNNEN maken. Maar MIUI van Xiaomi staat er om bekend dat het het niet trager maakt. Mijn Xiaomi Mi Mix 2S had met MIUI een hogere Antutu score dan met Pixel Experience (stock Android ROM). OxygenOS (van Oneplus) staat er zelfs om bekend dat het telefoons veel sneller laat aanvoelen.

Ik ben zelf groot fan van stock Android (MIUI vond ik niet fijn, en Samsung Experience vond ik ook vreselijk).

Maar de topic starter heeft een Samsung. Dus daar staat al een skin op, en hij/zij is dus al geen stock Android gewend.
Een ik vond MIUI persoonlijk fijner dan Samsung Experience. Maar dat is per persoon verschillend.

En de RedMi Note 7 is qua scherm, batterijduur, camera èn snelheid beter dan de Mi A2 Lite (met stock Android).

[ Voor 4% gewijzigd door MarnickS op 19-02-2019 17:23 ]

• xMyrth
Qua camera enzo zou mijn keuze uitgaan naar de Redmi Note 7.
Alleen hij lijkt me zo groot... Dan komt de Mi A2 Lite beter in de richting.

Mijn J5 is 146 mm
De Mi A2 Lite is 149 mm
de Redmi Note 7 is 159 mm

Dat is best een stukje groter dan mijn huidige telefoon... Het is altijd wat he ;-)

• ChinaGeek
xMyrth schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:52:

Mijn J5 is 146 mm
De Mi A2 Lite is 149 mm

Dat is best een stukje groter dan mijn huidige telefoon... Het is altijd wat he ;-)
Die afweging kunnen wij niet voor je maken, je zit in een beperkt segment door de prijs, dus moet je ergens concessies doen.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:38
xMyrth schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:52:

Mijn J5 is 146 mm
De Mi A2 Lite is 149 mm

De mi a2 lite heeft een grote scherm maar heeft softbuttons en een notch dus de telefoon is wat kleiner daardoor. Ik heb een 32GB van gearbest gehaald voor 150 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 20-02-2019 14:06 ]

• ChinaGeek
pennywiser schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:05:
[...]

De mi a2 lite heeft een grote scherm maar heeft softbuttons en een notch dus de telefoon is wat kleiner daardoor. Ik heb een 32GB van gearbest gehaald voor 150 euro.
Dat heeft Note 7 ook.

• xMyrth
De Xiaomi Mi A2 is dus ook nog een optie!

EDIT: nevermind, geen muziek op te luisteren ivm geen 3,5mm plug

[ Voor 45% gewijzigd door xMyrth op 20-02-2019 17:57 ]

• Ludwig005

Ludwig005

xMyrth schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:47:
De Xiaomi Mi A2 is dus ook nog een optie!

EDIT: nevermind, geen muziek op te luisteren ivm geen 3,5mm plug
kun je ook doen via bluetooth

• xMyrth
Xiaomi Redmi Note 6 PRO, is dat eventueel ook nog een optie?

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 01:35

Tahref

God bless you

xMyrth schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:27:
Xiaomi Redmi Note 6 PRO, is dat eventueel ook nog een optie?
Ja die heb ik, goede telefoon voor het geld! Camera reviews bekeken van de redmi note 7 en redmi note 6 pro en de camera's schelen echt weinig van elkaar.
Btw, ik denk dat de aperture (hoe lager, hoe beter) van een telefoon camera en de type sensor een betere indicatie van een goede camera geeft dan megapixel.

• ChinaGeek
Tahref schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:43:
[...]

Ja die heb ik, goede telefoon voor het geld! Camera reviews bekeken van de redmi note 7 en redmi note 6 pro en de camera's schelen echt weinig van elkaar.
Btw, ik denk dat de aperture (hoe lager, hoe beter) van een telefoon camera en de type sensor een betere indicatie van een goede camera geeft dan megapixel.
Vergeet de lens niet...

• xMyrth
Oke ik ga een keuze maken tussen de:

Xiaomi Mi A2 Lite
Xiaomi Redni Note 6 Pro
Xiaomi Redni Note 7

Mijn voorkeur gaat denk ik toch uit naar de 7. Die is het best lijkt het?
Maar niet in NL te bestellen...

Als ik dan kies tussen de Note 6 Pro en de Mi A2 Lite, dan is de 6 pro het best?
In elk geval qua camera!

• MarnickS
xMyrth schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:12:
Oke ik ga een keuze maken tussen de:

Xiaomi Mi A2 Lite
Xiaomi Redni Note 6 Pro
Xiaomi Redni Note 7

Mijn voorkeur gaat denk ik toch uit naar de 7. Die is het best lijkt het?
Maar niet in NL te bestellen...

Als ik dan kies tussen de Note 6 Pro en de Mi A2 Lite, dan is de 6 pro het best?
In elk geval qua camera!
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.
Je moet wel even bedenken dat de RedMi 6 Pro geen USB C heeft maar micro usb.
Mocht je een telefoon gaan importeren dan kun je beter bij Bangood bestellen want dan heb je geen import kosten.

Edit: blijkbaar heeft de Mi A2 Lite ook micro USB...

[ Voor 10% gewijzigd door MarnickS op 20-02-2019 23:41 ]

• xMyrth
Welk opladerkabeltje ik nodig heb maakt me niet zoveel uit :-) Die zijn toch overal te krijgen.

Ik heb even het verschil op moeten zoeken, maar mijn Samsung J5 heeft ook een micro USB.
Als ik overstap naar USB-C dan haal ik gewoon effe wat nieuwe kabeltjes haha.

EDIT: thanks voor de tip betreffende Banggood!

[ Voor 8% gewijzigd door xMyrth op 21-02-2019 08:06 ]

• MarnickS
xMyrth schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:06:
Welk opladerkabeltje ik nodig heb maakt me niet zoveel uit :-) Die zijn toch overal te krijgen.

Ik heb even het verschil op moeten zoeken, maar mijn Samsung J5 heeft ook een micro USB.
Als ik overstap naar USB-C dan haal ik gewoon effe wat nieuwe kabeltjes haha.

EDIT: thanks voor de tip betreffende Banggood!
USB-C adapters zijn een stuk steviger. Dus gaat hij veel minder snel kapot.

• ChinaGeek
MarnickS schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:20:
[...]

USB-C adapters zijn een stuk steviger. Dus gaat hij veel minder snel kapot.
Bovendien ondersteunt Micro USB geen quickcharge. Iets wat de Note 7 pro dus wel heeft.

• MarnickS
ChinaGeek schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:37:
[...]

Bovendien ondersteunt Micro USB geen quickcharge. Iets wat de Note 7 pro dus wel heeft.
Dat ook nog ja

• ray3
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-11 21:33
Ik heb momenteel de mi a2 lite en de camera is goed. Vooral in goede lichtomstandigheden maakt hij prima foto's. Wordt het iets donkerder dan zie je het wel in de kwaliteit.

De normale mi a2 staat bekend om zijn goede camera in zijn prijsklasse. Maar hij is wat groter, mist de 3.5 jack en sd opslag.

Het is hierin net wat je belangrijk vindt. Wil je in meerdere omstandigheden goede foto's kunnen maken dan zou ik eerder voor de reguliere a2 kiezen.

• ChinaGeek
ray3 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:18:
Ik heb momenteel de mi a2 lite en de camera is goed. Vooral in goede lichtomstandigheden maakt hij prima foto's. Wordt het iets donkerder dan zie je het wel in de kwaliteit.

De normale mi a2 staat bekend om zijn goede camera in zijn prijsklasse. Maar hij is wat groter, mist de 3.5 jack en sd opslag.

Het is hierin net wat je belangrijk vindt. Wil je in meerdere omstandigheden goede foto's kunnen maken dan zou ik eerder voor de reguliere a2 kiezen.
Dan zou ik voor de Redmi Note 7 gaan...

• MarnickS
ChinaGeek schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:11:
[...]

Dan zou ik voor de Redmi Note 7 gaan...
Inderdaad.
Als stock Android je niks uit maakt kun je veel beter voor de RedMi Note 7 gaan.
Die is op bijna alle fronten beter

[ Voor 6% gewijzigd door MarnickS op 21-02-2019 19:51 ]

Verwijderd

xiaomi note 5 pro heb ik zelf en is werkelijk een top toestel voor dat geld met een apex launcher eroverheen kun je 1000 themas en instellingen veranderen camera gebruik ik de app bacon camera voor en maakt top fotos

• MarnickS
@xMyrth De Redmi Note 7 is op dit moment in de aanbieding bij Banggood. Het is maar 9% korting, maar ik wou het alsnog zeggen: https://www.banggood.com/...9&ID=224&cur_warehouse=CN
Edit: T is de chinese versie zonder Play Store ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MarnickS op 25-02-2019 19:47 ]

Pagina: 1