Toon posts:

Hoeveel kost een MVP van een AirBNB-kopie tw zonder boeking?

Pagina: 1
Acties:
  • 462 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soms is het goed om gewoon de stoute schoenen aan te trekken en gewoon eens een vraag neer te leggen bij jullie tweakers. Heel veel dank alvast als je de tijd wilt nemen voor een serieuze reactie.

Om een beeld te krijgen van een mogelijke businesscase voor een soort AirBNB maar dan niet voor huisjes tracht ik een idee te krijgen bij de kosten voor de meest minimal van minimal viable product (MVP).

Hoe kan ik dit het beste aanvliegen? Zal ik enkele (globale) userstories maken of geeft de AirBNB-referentie al voldoende idee? Het belangrijkste is momenteel dat gebruikers (huisjeseigenaren bij AirBNB) zelf hun foto's en content kunnen uploaden en beheren. Ook is de zoekfunctie erg prominent en belangrijk zoals bij AirBNB.

Zou zoiets met Wordpress kunnen? Ik vraag dit omdat ik zelf als relatieve leek best ok met WP overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 13:18:
[...]

Zou zoiets met Wordpress kunnen? Ik vraag dit omdat ik zelf als relatieve leek best ok met WP overweg kan.
Je geeft bizar weinig details dus globaal kun je zeggen: Alles kan met Wordpress... het is maar hoe ver je het wilt verbouwen tot het doet wat je wilt. En aangezien jij aangeeft een leek te zijn, ben jij dus aangewezen op de bestaande plugins. Als daar niet tussen zit wat jij zoekt, zul je maatwerk moeten laten bouwen. Dus reken op of heel veel tijd (en/of geld) kwijt zijn aan het configureren en stylen van de verschillende bestaande modules, of goed moeten investeren in een developer die plugins voor je bouwt.

Maar goed, je moet echt meer geven om meer terug te krijgen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:58

Yucon

*broem*

De catch zit er in dat het echt echt allerkaalste versie die je kunt bedenken zelfs nog te kaal voor een MVP is. Er moet dus bovenop het absolute minimum nog best wat gesleuteld worden om tot een praktisch minimum te komen.. en dat is precies de fase waar geld in gaat zitten.

Om die reden heb je een betere functionele uitleg nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Yucon op 16-02-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik ga je heel even "lui" verwijzen naar een reply die ik afgelopen week in een soortgelijk topic nog schreef: RobIII in "Kosten en ontwikkelingstijd voor een klein programma"

Onder de streep: als je een schatting wil dan zul je die moeten maken. Ga je 't niet zelf bouwen dan moet je degene die 't gaat bouwen een schatting laten maken. Er is niemand die hier kan zeggen: oh, dat kost je €300. Het kan namelijk ook goed €3.000.000 kosten; afhankelijk van wat je nou precies wil. "Mensen moeten zelf hun content en foto's kunnen beheren" zegt he-le-maal niets. En verwijzen naar een concurrent / conculega helpt ook niet; niemand kan ruiken wat jij dan wél en wat je dan niet wil 'overnemen' / hebben wat zij ook hebben voordat jij het een MVP noemt. En dus gaat geen enkele zichzelf respecterende ontwikkelaar ook maar een hint van een bedrag geven op basis van deze minder-dan-minimale informatie. Daarbij horen "hoeveel kost" of "hoe lang duurt" vragen niet in Webdesign, Markup & Clientside Scripting (zie ook Waar hoort mijn topic?)

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 16-02-2019 14:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.