Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-09 14:39
Hoi,

Ik heb inmiddels mijn derde gx85 ontvangen. Eerste 2 zijn stuk gegaan waarvan 1 in Florida tijdens onze rondreis. De autofocus deed zijn werk op geen enkele manier meer. Nu durf ik het bijna niet meer aan om de camera nogmaals mee te nemen op rondreis. Ik ben dus op zoek naar een vervanger. Zelf neig ik naar de A6300 om de geweldige AF. 120 fps in full hd en ik ben ook wel fan van het filmen in 4K. Echter mist wel ibis en lees ik dat de kitlens niet geweldig is. Dan zou ik nog een Gimbal en extra lenzen moeten kopen. Dan gaat het wel een heel duur grapje worden. Misschien hebben jullie nog opties? Of zou ik het bij de gx85 moeten houden met evt een nieuwe lens en Gimbal. Het gaat voornamelijk om het schieten van vakantiesvideos en daar lopen 2 jonge kids bij in beeld. AF is dus wel echt belangrijk ;-)

Gr. Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 19:19
GX85 is een MFT systeem en de a6300 niet. Dus het ligt er ook aan hoeveel lenzen je al hebt voor dit systeem. Deze kun je niet meenemen naar een a6300.

Qua bedieningen zijn beide systemen ook heel anders. Als de GX85 goed is bevallen qua gebruik is de GX9 dan geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

@Ricktachtig Hem he zijn post wel gelezen? Ik geloof niet dat @timster82 zijn GX85 goed bevallen is :+

Hij geeft zelf ook al aan dat hij bij de Sony andere lenzen nodig heeft.

Ik ken de Sony persoonlijk niet maar wat ik regelmatig hier lees is dat het goede camera's zijn om de redenen die je zelf ook al aangeeft. Voor advies over de kitlens of andere lenzen zou je ook in het Sony topic kunnen kijken :)
Je hoeft ook niet gelijk alles aan te schaffen hoor, nu de camera +lens en eventueel later nog wat spul erbij om het financieel iets te spreiden ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 19:19
sapphire schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:43:
@Ricktachtig Hem he zijn post wel gelezen? Ik geloof niet dat @timster82 zijn GX85 goed bevallen is :+
Dat bevallen had betrekking op het verschil in bediening wat ik aanhaalde. Als de bediening van de GX85 goed bevalt is de GX9 ook een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Thanx beide. De pech is dat we in de zomer weer op vakantie gaan en dan zowel de a6300 aanschaffen en lenzen is wel iets te pittig. De gx9 ken ik niet. Ga ik eens even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
Vervelend van de GX85, snap wel dat het vertrouwen dan weg is bij de Panasonic.

Wil je blijven gebruik maken van je objectieven dan is Olympus OM-D E-M10 MKIII een optie. Dan blijf je bij MFT, en is alles compatible met de GX85. En schiet ook in 4K video. Daarnaast heeft de Olympus een 5-assige IBIS welke toch wel geroemd word.

De Sony A6300 is overigens ook een mooie camera, maar het gemis vaan IBIS vond ik persoonlijk wel jammer. De A6500 heeft dit wel, maar die is aanzienlijk duurder. De AF is wel geweldig van Sony. Het lensaanbod bij Sony is wat minder, en prijzig. Daarnaast is de kitlens niet de meest geweldige, dus daar zal dan ook een investering nodig zijn.

Persoonlijk zou ik kijken naar de OM-D EM10 MKIII. De GX9 is eventueel nog een optie, maar ik kan mij voorstellen dat de Panasonic niet direct meer op je wishlist komt.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Wicked-Game schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:13:
Vervelend van de GX85, snap wel dat het vertrouwen dan weg is bij de Panasonic.

Wil je blijven gebruik maken van je objectieven dan is Olympus OM-D E-M10 MKIII een optie. Dan blijf je bij MFT, en is alles compatible met de GX85. En schiet ook in 4K video. Daarnaast heeft de Olympus een 5-assige IBIS welke toch wel geroemd word.

De Sony A6300 is overigens ook een mooie camera, maar het gemis vaan IBIS vond ik persoonlijk wel jammer. De A6500 heeft dit wel, maar die is aanzienlijk duurder. De AF is wel geweldig van Sony. Het lensaanbod bij Sony is wat minder, en prijzig. Daarnaast is de kitlens niet de meest geweldige, dus daar zal dan ook een investering nodig zijn.

Persoonlijk zou ik kijken naar de OM-D EM10 MKIII. De GX9 is eventueel nog een optie, maar ik kan mij voorstellen dat de Panasonic niet direct meer op je wishlist komt.
Bedankt voor je reactie. Ik moet bekennen dat ik enkel de kitlens gebruik. Ik probeer zo min mogelijk te sjouwen met lenzen e.d. ;-)

Wat je aangeeft van de IBIS is ook mijn grootste struikelblok om voor de A6300 te gaan. De AF is fantastisch, maar heb je mijn inziens weinig aan als je geen goede gimbal hebt. Die is op de Panasonic dan weer subliem. Ik zal ook eens even naar de Olympus kijken en ben me inmiddels ook aan het verdiepen in een GOPRO hero Black. Die heeft dan weer een fish eye effect, maar dat is in premiere pro misschien wel te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Als je enkel de kitlens gebruikt waarom koop je dan geen camera met een vaste lens?
Misschien kun je de Panasonic LX100 II proberen?
Deze heeft de goede sensor en processor uit de GX9.
En ook nog eens een hele lichtsterke Leica 24-75mm f/1.7-f/2.8 lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Of de Olympus pen?

Zit qua formfactor meer in de range van die gx85. En je kunt je huidige lens blijven gebruiken.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Thanx voor de opties. Ik ga er denk ik een GOpro 7 black aan toevoegen. Ik lees hier veel goede dingen over en slow motion en Time warp zijn geweldige functies/ Eveneens de hypersmooth functie.
Pagina: 1