Huurwoning of makelaar zoeken, lastige situatie

Pagina: 1
Acties:
  • 11.984 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik had een koopwoning, welke vanwege een scheiding verkocht moest worden. De kleine restschuld die hieruit kwam, is al afgelost, maar er is dus geen vermogen aanwezig. Ik heb 2,5 jaar in een tijdelijke huurwoning gezeten, via Ad Hoc en een woningbouwvereniging, maar moest hier onlangs uit omdat ze het binnenkort gaan slopen.

Nu probeer ik dus een nieuwe woning te vinden, maar man, wat is dat lastig, en ik hoop stiekem op een gouden tip, of dat ik iets over het hoofd zie.

Ja, ik heb wat verlangens, en er zijn wat bijzonderheden waardoor een aantal opties afvallen.

* anti-kraak is niet mogelijk omdat ik er niet 7 nachten per week kan slapen, wat wel een vereiste is hierbij.
* kamer-huur is vrijwel altijd onmogelijk omdat daarbij een eis is dat je óf student bent, óf werkt, ik heb een WIA-uitkering (arbeidsongeschiktheidsuitkering). Vrijwel alle particuliere verhuurders wijzen je hierop af.
* reguliere particuliere verhuur is niet alleen vanwege het soort inkomen onmogelijk, ook vanwege de hoogte. Normaal gesproken is de eis hierbij dat je inkomen 4 tot 4,5 keer je huur is, en dan zou ik tot € 500-575 kunnen kuren. Niet echt een prijscategorie waarin er een groot aanbod is. Overigens heeft de overheid beleidsregels "passend toewijzen" opgesteld, en volgens hen móet ik een woning met een huur tussen de € 640 en € 710 accepteren, maar dat ter zijde.
* kopen is niet mogelijk, geen bank geeft een hypotheek op basis van een uitkering.

De verlangens die ik heb zijn eigenlijk allemaal onderhandelbaar en afhankelijk van elkaar, als de ligging perfect is, mag de woning best wat kleiner zijn bijv. en als de staat van de woning perfect is, mag de huurprijs best wat hoger zijn, etc. Wat ik sowieso graag zie, is:
* moet voldoen aan de wettelijke vereisten inzake de huurwet. Klinkt voor de hand liggend, is het niet.
* 3 kamers, of 2 zeer ruime kamers met schuur en/of tuin
* gas aansluiting
* losse keuken

Ik sta bij meerdere woningbouwverenigingen ingeschreven, maar zoals het er nu voor staat, kan ik nog wel 6 jaar of meer wachten. Dat is natuurlijk geen optie.

Hoe vind je een goede, betrouwbare, makelaar of woning, zonder iedere keer te trappen in oplichters-sites, waarbij je moet betalen om te mogen reageren op woningen die er niet meer blijken te zijn? Is er een soort shop-review-site voor makelaars?

En dan gaat het dus met name om woningen tot € 700.

Of, om het breder te trekken, hoe ben jij aan een vergelijkbare woning gekomen?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb mezelf bij meerdere woningbouwverenigingen in het land ingeschreven. Een stuk of 5 bij mij in de buurt en dan nog iets van 10 in stukken van het land waar het mij wel leuk lijkt om te wonen. Zo heb ik altijd keuze om te verhuizen en heb ik 9/10 keer ook een lange inschrijftijd waardoor ik direct een huis krijg.
Voor jou is dit misschien een beetje te laat om op die manier nu een huis te krijgen, maar je kan je in ieder geval in gaan schrijven op plekken waar je wel zou willen wonen. Als je dan over 20 jaar wilt verhuizen heb je alvast 20 jaar inschrijftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:38
@Ernemmer je mag je toch enkel inschrijven bij de woningbouw als je met die gemeente een economische binding hebt toch dus dat je er werkt of je familie er woont etc.

Dan kan je je niet zomaar lukraak overal inschrijven of hebben ze die regel weer geschrapt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:05:
@Ernemmer je mag je toch enkel inschrijven bij de woningbouw als je met die gemeente een economische binding hebt toch dus dat je er werkt of je familie er woont etc.

Dan kan je je niet zomaar lukraak overal inschrijven of hebben ze die regel weer geschrapt.
Ik heb die regel nog nooit ergens gelezen, en ze hebben mij er ook nooit naar gevraagd als ik ging verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 19:41
Volgens mij hangt dat af per gemeente.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Is van WIA naar werk of ondernemen gaan een optie met positieve lange termijn impact?

Onder de 700 euro zit je in de sociale huur, dat is een sector die voor particuliere verhuurders heel moeilijk is.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Mja, inschrijven op willekeurige plaatsen voor als ik over 10 jaar wellicht een woning nodig heb, kan, maar is geen oplossing voor nu. Bovendien is het ook het weggooien van 10x € 25 x X inschrijvingen, dus je bent ook zo € 1.000 of meer achteruit. Geld wat ik ook niet zomaar heb liggen.

En @3x3: er is een reden dat ik arbeidsongeschikt ben. Dat betekent dat ik niet kan werken, noch een eigen bedrijf kan beginnen. Een hoger inkomen verdienen zit er de eerste 5 tot 10 jaar gewoon niet in.

Dus, terug naar de oorspronkelijke vraag: hoe vind je betrouwbare makelaars en woningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Waar in het land hebben we het over? Denk wat je wilt in ieder geval in grote delen van Nederland niet echt realistisch is als je niks kan krijgen via een woningbouwvereniging. Particulier mag je blij zijn met een 1 kamer appartement met misschien een klein balkonnetje ofzo voor 700 euro denk ik... en dan moet je inderdaad ook nog maar zover komen dat de particulier het aan je wilt verhuren. Hoe duurzaam is je inkomen uit de WIA? Is dat iets wat je voor de rest van je leven houdt als je arbeidsongeschikt blijft?

En om je vraag te beantwoorden, mijn ervaring (Groningen fwiw). Als je iets wilt huren in het sub-700 segment van een particulier waar je daadwerkelijk een mooi appartement krijgt oid dan kan dat haast alleen als je dat kan doen via je eigen netwerk. Bijv. als een vriend/teamgenoot of wat dan ook verhuist en het daardoor vrij komt. Zulke woningen komen vaak überhaupt niet bij een makelaar, want er zijn zoveel mensen die geïnteresseerd zijn: dan ga je als woningeigenaar daar geen geld aan uitgeven. Als je via een makelaar een woning wilt, dan kan dat, maar dan betaal je meestal voor een gelijkwaardige woning zo een paar honderd euro per maand meer. Dat is een beetje de trade-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23
Geen urgentie bij een WBV in jouw situatie?

*edit* niet dat ik verwacht dat je deze nog niet kende, maar: https://www.regelhulp.nl/...verklaring-woningzoekende

[ Voor 61% gewijzigd door anboni op 16-02-2019 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
Inschrijven voor sociale huur kost niet overal geld en in de minder druk bewoonde gebieden in nederland heb je doorgaans ook geen binding nodig met de regio. Ook in de drukbewoonde gebieden regelmatig geen binding nodig behalve voor specifieke buurten waar je een vergunning zou moeten krijgen van de gemeente om er te mogen wonen (en dan is binding wel van belang).

Geen oplossing voor de korte termijn, maar het kan in de loop van de rest van je leven nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:15:
Inschrijven voor sociale huur kost niet overal geld en in de minder druk bewoonde gebieden in nederland heb je doorgaans ook geen binding nodig met de regio. Ook in de drukbewoonde gebieden regelmatig geen binding nodig behalve voor specifieke buurten waar je een vergunning zou moeten krijgen van de gemeente om er te mogen wonen (en dan is binding wel van belang).

Geen oplossing voor de korte termijn, maar het kan in de loop van de rest van je leven nut hebben.
Ik heb er inderdaad van gehoord, maar ben ze nog niet tegengekomen. Het is echt heel er onoverzichetelijk om te zien welke regio bediend wordt door welke verdeel-organisatie, wat de inschrijfkosten zijn, en wat de gemiddelde wachttijden zijn.

Bijv. https://www.woningnet.nl bedient een groot aantal gebieden - maar welke? Daar is geen mooi kaartje voor. Bij de Noordoostpolder kon je zien, per woning, wat de gemiddelde wachttijd was, dat ben ik bij nog geen enkele andere organisatie tegengekomen. Tot nu toe lijkt het erop dat alle woningnet-onderdelen geld kosten, dit zijn er 15. Weet jij gratis organisaties?

@anboni: ik heb een verzoek ingediend (kost € 65, ongeacht de uitkomst, en ik krijg over 3 maanden de uitslag, maar ik voldoe al niet aan de voorwaarden genoemd op de site die jij gelinkt hebt, dus de kans dat ik urgentie krijg is niet groot).

@Hielko: de meeste van dat soort "woningen" voldoen idd niet aan de huurwet: ze worden voor meer verhuurd dan wettelijk maximaal is toegestaan. Nu heb ik niet veel verlangens, maar ik hou me graag aan de wet, en vind het prettig als de mensen met wie ik zaken doe, dat ook doen. € 700 voor een klein kamertje is dus gewoon niet reëel. Mijn inkomen is zeker genoeg, de kans dat ik ooit een lager inkomen dan dit ga krijgen is nihil.

[ Voor 21% gewijzigd door Ardana op 16-02-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
Zo een overzicht zou handig zijn ja... Ik ga er zelf binnenkort eens induiken of het een beetje overzichtelijk kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ardana schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:27:
[...]

Ik heb er inderdaad van gehoord, maar ben ze nog niet tegengekomen. Het is echt heel er onoverzichetelijk om te zien welke regio bediend wordt door welke verdeel-organisatie, wat de inschrijfkosten zijn, en wat de gemiddelde wachttijden zijn.
https://www.huurwoningnet.nl/ had je vast al gevonden? Geen overzichtelijk overzicht, maar wel een bron om te vinden waar je moet zijn voor een specifieke locatie.

Verder: Geen idee wat je al geprobeerd hebt en hoe de markt 'tegenwoordig' is, maar 'vroeger' loonde het om gewoon overal op te zoeken, te reageren en flink van je te laten horen: Google op makelaars, schrijf je in op betrouwbare sites (slechte recensies zijn doorgaans makkelijk te vinden), en hou je verre van vooroordelen ("o, daar kom ik vast niet voor in aanmerking", "o, die hebben vast niet de woningen die ik zoek", "o, die hebben eisen waar ik niet aan kan voldoen", "o, daar sta ik te kort voor op de wachtlijst", etc).

Op die manier heb ik 'vroeger' in Haarlem een 'kamer' gevonden waar de enige gedeelde ruimte de wc was (met 3 anderen), een sociale huurwoning in een nieuwbouw-complex in de regio Groot-Amsterdam (zonder urgentie, met 1.5jr inschrijftijd en zonder verder noemenswaardige bijzonderheden), en een eengezinswoning in Amsterdam voor <1000 euro. Allemaal tegen beter weten in, ook toen (~10jr geleden)

Het loont om gewoon te proberen, van je te laten horen, en niets van te voren af te schrijven omdat je jezelf kansloos acht. :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
naitsoezn schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:50:
[...]
https://www.huurwoningnet.nl/ had je vast al gevonden? Geen overzichtelijk overzicht, maar wel een bron om te vinden waar je moet zijn voor een specifieke locatie.
Deze site verwijst naar de verdeelorganisaties (bijv. Woningnet, ik sta al bij 2 woningnet-organisaties ingeschreven) die werkzaam zijn in de gemeentes waar je zoekt. Je kan dus niet 'omgekeerd zoeken', je kan geen lijst krijgen van alle verdeelorganisaties in Nederland, noch een inschatting van de wachtlijsten.
Verder: Geen idee wat je al geprobeerd hebt en hoe de markt 'tegenwoordig' is, maar 'vroeger' loonde het om gewoon overal op te zoeken, te reageren en flink van je te laten horen: Google op makelaars, schrijf je in op betrouwbare sites (slechte recensies zijn doorgaans makkelijk te vinden)
En dit is dus tegenwoordig verre van gemakkelijk. "Overal zoeken", waar is dat? Als ik google op "makelaars" of "woning huren" kom ik tientallen sites tegen waar je moet betalen om te kunnen reageren op een woning. Recenties kom ik eigenlijk in het geheel niet tegen.
en hou je verre van vooroordelen ("o, daar kom ik vast niet voor in aanmerking", "o, die hebben vast niet de woningen die ik zoek", "o, die hebben eisen waar ik niet aan kan voldoen", "o, daar sta ik te kort voor op de wachtlijst", etc).
Mja, ik heb dat idd meerdere keren genegeerd, om iedere keer het lid op m'n neus te krijgen zodra ze hoorden dat ik niet helemaal voldeed aan de eisen genoemd in de advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 17:00

Yucon

*broem*

Is dat vereiste van die 7 dagen per week er slapen voor anti kraak echt zo hard? Met andere woorden, streep je die optie misschien onterecht weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Yucon schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:24:
Is dat vereiste van die 7 dagen per week er slapen voor anti kraak echt zo hard? Met andere woorden, streep je die optie misschien onterecht weg?
Ja, ik heb het wel eens besproken met Ad Hoc. Je kan prima een nachtje oid weg zijn, en een vakantie kan ook, maar ik ben momenteel 4 nachten per week niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Jammer : :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:25
Ardana schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:26:
[...]

Ja, ik heb het wel eens besproken met Ad Hoc. Je kan prima een nachtje oid weg zijn, en een vakantie kan ook, maar ik ben momenteel 4 nachten per week niet aanwezig.
Met alle respect, maar je hebt geen baan... Dan slaap je toch gewoon 7 nachten per week in je huis? En dan dus niet bij familie/vrienden/lover?

Is anti-kraak met een medebewoner geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ardana schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:18:
Je kan dus niet 'omgekeerd zoeken', je kan geen lijst krijgen van alle verdeelorganisaties in Nederland, noch een inschatting van de wachtlijsten.
Nee, dat niet, maar er zijn toch maar een beperkt aantal gemeentes in je zoekgebied? Of ben je daadwerkelijk bereid om zomaar overal te wonen?
En dit is dus tegenwoordig verre van gemakkelijk.
Het was 'vroeger' ook niet makkelijk. Vroeger was niet alles beter, ook zoeken naar woonruimte was vroeger niet beter ;) .
"Overal zoeken", waar is dat? Als ik google op "makelaars" of "woning huren" kom ik tientallen sites tegen waar je moet betalen om te kunnen reageren op een woning. Recenties kom ik eigenlijk in het geheel niet tegen.
Twee zoektermen is niets: De makkelijk te vinden sites / locaties / verhuurders die worden doorgaans door vrij veel geïnteresseerden gevonden (want: Makkelijk te vinden :P ). Het helpt als je het een beetje af kunt bakenen (qua zoekgebied), maar toen ik destijds zocht had ik een lijst gemaakt van alle makelaars in de regio (ik zocht in Amsterdam, kwam in Haarlem uit). Daarna streep je alle makelaars weg die geen website hebben. Daarna streep je de makelaars weg die wel een site hebben maar onduidelijk zijn in hun aanbod. Daarna kun je selecteren op makelaars die huurwoningen in hun aanbod hebben. En als laatste (optionele) stap kun je kijken of ze een inschrijfformulier hebben voor die woningen, maar je kunt ook gewoon een (niet al te lang, met weinig concrete details over het hoe en waarm) mailtje sturen naar die makelaars.

Edit: Ik kan trouwens je woonwensen lastig rijmen met het feit dat je minimaal 4 nachten per week niet thuis bent. Daar hoef je wmb niet verder over uit te wijden, maar elke wens/eis zal de zoektocht alleen maar bemoeilijken: Hoe minder wensen, hoe makkelijker de zoektocht.

[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 16-02-2019 19:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
President schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:34:
[...]
Met alle respect, maar je hebt geen baan... Dan slaap je toch gewoon 7 nachten per week in je huis? En dan dus niet bij familie/vrienden/lover?

Is anti-kraak met een medebewoner geen optie?
Ik volg therapie waar ik voorlopig 4 nachten per week in de kliniek aanwezig moet zijn. Ben dus hard bezig aan herstel, maar dit kan nog wel enkele jaren duren. Dit is ook de reden dat een onbekende mede-bewoner geen optie is en ik zit in een leeftijdscategorie (47 jaar) dat mijn goede vrienden vrijwel allemaal netjes getrouwd en met kinderen en koophuis zitten. Die zitten er niet op te wachten om hun vrouw en kinderen gedag te zeggen om met mijn in een anti-kraak-woning te gaan zitten. En samen met een (relatief) onbekende, dat heeft een groepsgenoot van mij onlangs ook gedaan, en die is nu ook dakloos. Het spijt me, voor sommige risico's ben ik nog niet wanhopig genoeg.

Overigens heb ik hier wel naar gekeken, en er erg hard de rillingen van gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

@Ardana
In het prijssegment dat je zoekt heb ik positieve ervaringen met kamernet. Ik heb in mijn studententijd ook een huisgenoot gehad in de WIA. Die was afgekeurd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Je kan kijken of je in je brede netwerk mensen hebt die bereid is iets soortgelijks op te zetten.

Anders:
De standaard sociale woningbouwverenigingen. Je kan daar proberen te house-hacken met een urgentie verklaring via een huisarts ofzo. Als ik het van een afstandje bekijk is een woning noodzakelijk voor je herstel.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb ook gewoond in een woning die gesloopt werd maar toen regelde die woningvereniging een andere woning. Ik kon wel wat eisen en locaties opgeven, maar mocht ook niet te kieskeurig zijn. Kan het zo niet opgelost worden?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
naitsoezn schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:39:
[...]

Nee, dat niet, maar er zijn toch maar een beperkt aantal gemeentes in je zoekgebied? Of ben je daadwerkelijk bereid om zomaar overal te wonen?
Ondertussen ben ik idd bereid om vrijwel overal te kijken, afhankelijk van hoe aantrekkelijk de woning is. Ik heb een binding met Leiden, maar volg therapie in Ermelo, dus het is ook aantrekelijk om daar de komende jaren te wonen. En alles tot 100 km is goed te rijden met de auto (mits geen spits in de randstad!).
Twee zoektermen is niets: De makkelijk te vinden sites / locaties / verhuurders die worden doorgaans door vrij veel geïnteresseerden gevonden (want: Makkelijk te vinden :P ). Het helpt als je het een beetje af kunt bakenen (qua zoekgebied), maar toen ik destijds zocht had ik een lijst gemaakt van alle makelaars in de regio (ik zocht in Amsterdam, kwam in Haarlem uit). Daarna streep je alle makelaars weg die geen website hebben. Daarna streep je de makelaars weg die wel een site hebben maar onduidelijk zijn in hun aanbod. Daarna kun je selecteren op makelaars die huurwoningen in hun aanbod hebben. En als laatste (optionele) stap kun je kijken of ze een inschrijfformulier hebben voor die woningen, maar je kunt ook gewoon een (niet al te lang, met weinig concrete details over het hoe en waarm) mailtje sturen naar die makelaars.
Duidelijk. Regio is het belangrijkste dus. En aangezien ik echt motivatie heb voor zowel Leiden als Ermelo, zal ik eens van beiden een lijstje maken. Ik heb al eens geprobeerd te bellen met een makelaar in Leiden, met landelijke dekking, maar die nam niet eens op.

Ik blijf het raar vinden dat er zo weinig te vinden is over makelaars en ervaringen...

@Marzman Omdat ik wist dat dit een tijdelijke huurwoning was, heb ik geen huurbescherming, en kom ik niet in aanmerking voor een andere woning, de verhuurder heeft dus geen plicht om me iets aan te bieden.

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 16-02-2019 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:26
naitsoezn schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:39:
Klinkt bekend. Ik zocht in 2002 een woning in Eindhoven. Daar waar de meeste mensen zich richten op oplichters als Rotsvast & co heb ik op dag 1 de grote (sociale) verhuurders uitgeplozen en informatie opgevraagd om in te schrijven. Wetende dat dat kansloos ging worden ben ik op dag 2 begonnen met het bellen van makelaars in het telefoonboek. Letterlijk bovenaan begonnen en uiteindelijk een (zeer betaalbare) woning aan over gehouden.

Ardana zoek waarschijnlijk toch wel in een bepaalde regio, maar Nederland kent krimpgebieden en 339 sociale woningcorporporaties. Dat is in principe af te werken. In diezelfde krimpgebieden zal ook wel een en ander aan private huur beschikbaar zijn.

Binnen de fatsoenlijk bewoonbare wereld gaat het meer om de tips van hierboven. Wellicht dat er ergens nog een dorp ofzo te vinden is waar de concurrentie minder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ermelo
https://www.hurennoordveluwe.nl/ doet naast wachtlijsten ook aan loting voor sociale huurwoningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Oftewel, heeeeeel veel tijd in stoppen, heeeeel veel energie in stoppen, en heeeeeel veel geluk hebben?

Tijd en energie die ik 1) niet heb, en 2) eigenlijk in de therapie moet stoppen, en het geluk dat ik al een tijdje niet meer heb? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:58
Woningsneteemvallei.. Reageren op lotingwoningen

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:50
pararius.nl zou je ook nog kunnen proberen. Is ooit klant van me geweest, hebben huurwoningen door heel NL op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ardana schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:00:
Oftewel, heeeeeel veel tijd in stoppen, heeeeel veel energie in stoppen, en heeeeeel veel geluk hebben?
Veel tijd en energie erin stoppen, dan komt dat geluk vanzelf :> Maar inderdaad, dat is (naast je eisen aanschrepen) wel waar het op neer komt om een snel woonruimte te vinden :)

Edit: O, en het kan ook zeker lonen om de nieuwbouw-projecten in de gaten te houden. Tegenwoordig wordt er toch steeds weer meer gebouwd, en veel gemeentes houden ook een bepaalde reservering voor sociale woningen achter, waar niet direct vanaf dag één veel animo voor is (nou ja, die animo is er wel maar die komt van ofwel mensen die er niet voor in aanmerking komen ofwel te laat door mensen die wel in aanmerking komen. Dat laatste dan weer veelal door onwetendheid, maar de één z'n dood ... :P ) .

[ Voor 40% gewijzigd door naitsoezn op 16-02-2019 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 12:26
Ik denk dat je onderschat hoeveel je gedaan kunt krijgen als je er even voor gaat zitten :)

Zeker rond Ermelo heb je een flinke regio die vrij snel af te werken is qua sociale woningcorporaties: Flevoland, Veluwe. Sommige dorpen hebben vwiw wel eisen qua sociale binding.

De corporaties met loting kunnen ook op kortere termijn opleveren. Net even gekeken bij OFW (Biddinghuizen) etc., maar daar is toch ook wel (niet extreme) inschrijftijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:38
Ardana schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:00:

Tijd en energie die ik 1) niet heb, en 2) eigenlijk in de therapie moet stoppen, en het geluk dat ik al een tijdje niet meer heb? :P
Als dit echt zo nijpend is zou ik dit eens met je behandeld arts en huisarts bespreken en via hun aanhangig laten maken bij het sociaal team of wijkteam. Die kunnen dan vanuit de gemeente druk zetten naar de woningbouwvereniging. Juist voor de zwakkere groepen kan je onder de wlz en via het wijkteam nog wel aan een woning komen of in ieder geval een urgentie verklaring krijgen voor een sociale huurwoning.

Want je gezondheid leid dus erg onder het feit dat je geen vaste woning hebt, je herstel leid eronder en je dus ook zelf niet instaat bent vanuit je hersteltraject zelf andere woonruimte te zoeken. Bij de meeste gemeenten kan je dan AFAIK wel een urgentie verklaring krijgen.

Mocht dat niet lukken dat kan je nog jouw persoonlijke zaak aanwenden bij raadsleden in de gemeente raad en via wat publiciteit een huis of urgentie van de gemeente afdwingen maar dit moet je wel willen. Ik weet uit ervaring dat wanneer hart van Nederland op de stoep staat of de halve gemeenteraad vragen gaat stellen er opeens heel veel kan.

Al die woningbouw bestuurders hebben korte lijntjes met colleges en B&W en die willen ook geen slechte publiciteit.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Met mijn verhaal kan ik je helaas niet helpen, maar ik zou het toch wel graag willen delen. Bovendien bevestigt het weer een deel van jouw eigen verhaal.

Ik heb zelf ook anti-kraak gewoond, maar moest er al vrij snel weer uit omdat het pand werd overgenomen. Vervolgens mee verhuist naar het volgende pand, maar hier was geen enkele vorm van een keuken aanwezig, slechts één douche met een kleine boiler die na 5 minuten leeg was en er was geen verwarming aanwezig. Vooral het laatste was erg ongemakkelijk, aangezien we er in december in trokken en het werkelijk steen en steen koud was.

Vanwege al deze "ongemakken" ben ik vervolgens naar een studentenkamer gegaan, waar ik wel fatsoenlijk kon koken en douchen, maar het is helaas wel erg klein en het volgende probleem is natuurlijk dat de gedeelde badkamer altijd bezet, en smerig is :P

Eind vorig jaar heb ik samen met mijn vriendin (Ik 21 en zij 20) besloten dat we samen willen wonen. Op dat moment hebben we toch al een tijdje de bekende sites in de gaten gehouden, en we wisten op welke prijs/kwaliteit we mochten rekenen. Het bleek toch wel erg tegen te vallen, met erg hoge prijzen voor appartementen welke bijvoorbeeld erg klein waren (35m2) of gewoon oud en slecht onderhouden. ;(

Uiteindelijk heb ik onze beslissing om samen te gaan wonen met meerdere mensen besproken, waaronder ook met mijn werkgever. Deze gaf aan dat zijn dochter met haar vriend een koopwoning gaat bewonen, waarna hun huidige huurappartement leeg raakt. Hier ben ik vervolgens meteen achteraan gegaan, met het gevolg dat wij over 2 weken, op 1 maart, de sleutel van ons appartement in ontvangst mogen nemen. _/-\o_

Dit appartement heeft 2 slaapkamers, een nieuwe (open)hoekkeuken en badkamer en heeft een huurprijs van slechts 600 euro per maand. (Exclusief service, G/W/L)
We hebben verder nergens iets gevonden dat ook maar in de buurt kwam van zo veel woongenot voor zo weinig geld.

Ik hoop dat het in ieder geval goed komt met het vinden van een geschikte woonplek, dat zal je therapie ook ten goede komen. Misschien kun je dat tweede eventueel gebruiken om sneller in aanmerking te komen bij woningverenigingen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 14:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb via een vastgoedeheerbmaatschappij een flat gehuurd in Utrecht overvecht. Dat was twee jaar wachten. Het was 82m2 voor 650 euro (5 jaar geleden), dus zal inmiddels wel 750 zijn.

Daar zijn er maar weinig van. De sociale huurnorm is niet in verhouding met wat huizen kosten / waard zijn. Dus dan krijg je ook maar heel weinig aanbod, dat in no time weg is. Als je echt snel een redelijke woonruimte wilt, zou ik pragmatischer zijn en ook aanbod dat niet 100% voldoet aan de huurwet aannemen.

Eigenlijk kan je daar alleen aan voldoen als je al tijden vastgoed hebt en geen interesse hebt om het te verkopen (zoals bij mijn vastgoedbeheerder) of als je gesubsidieerd wordt (zoals sociale woningbouw). Dat is er maar zeer beperkt.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 16-02-2019 20:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ardana schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:49:
[...]

@Marzman Omdat ik wist dat dit een tijdelijke huurwoning was, heb ik geen huurbescherming, en kom ik niet in aanmerking voor een andere woning, de verhuurder heeft dus geen plicht om me iets aan te bieden.
Dat was bij mij ook bekend en contractueel vastgelegd, toch boden ze dat aan en 8000 gulden (geeft wel aan dat het even geleden is ;) ) verhuiskosten. Ik denk omdat er ook al mensen langer in de huizen woonden zonder die contracten en ze hebben gewoon voor iedereen dezelfde service geboden.

Inmiddels woon ik bijna 10 jaar in België (net een huis gekocht), maar ik sta wel nog steeds in Nederland ingeschreven bij twee woningmaatschappijen voor als ik ooit weer terug wil. De ene kost 10 euro per jaar, de andere een muisklik (dus 0 euro). Ik zou dat toch in elk geval ook doen voor de toekomst ook al heb je daar nu niks aan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Ondertussen ben ik idd bereid om vrijwel overal te kijken, afhankelijk van hoe aantrekkelijk de woning is. Ik heb een binding met Leiden, maar volg therapie in Ermelo, dus het is ook aantrekelijk om daar de komende jaren te wonen. En alles tot 100 km is goed te rijden met de auto (mits geen spits in de randstad!).
Dan zou ik, ook al wil je er niet dood gevonden worden, toch je pijlen proberen te richten op Flevoland, maar iets als Lemmer [wil je ook niet dood gevonden worden :+ ] zal ook geen enorm lange wachttijd hebben,Dat ik zo'n 3 jaar in totaal ingeschreven heb moeten gestaan komt omdat ik een huis wil, appartementen zijn veel minder populair hier. en ik heb nog nooit gehoord dat je hier in de buurt moest betalen om je in te schrijven of binding moet hebben.

Al is 100km, via de weg zelfs van Ermelo praktisch half Nederland :+ Zo'n beetje van Den Helder tot Doetinchem, van Den Bosch tot Heerenveen en van Leiden tot Emmen. Nu is je inschrijven in iedere woningbouw in die cirkel natuurlijk gekkenwerk, maar de keuze is dus reuze, en er zijn echt wel plaatsen waar je snel een huis vindt. Dat zullen alleen geen geweldige plaatsen zijn. Denk dat je ook minder snel last hebt van een huisjesmelker in een plaats als Meppel, Epe of Barneveld :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Met 100 km kun je toch in half Nederland wonen? Dan zou ik gewoon in een goedkoop gebied zoeken. Daar kun je waarschijnlijk ook nog wel kopen zonder makelaar en huren zal ook minder kosten.

In België zou ik dan richting Limburg denken, in Nederland weet ik het niet. Misschien richting groningen of de achterhoek dat het goedkoper wordt? Richting Zeeland was vroeger ook altijd een stuk goedkoper.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Of een plaats als Kampen. Ik weet niet of je dat wat vindt, maar niet ver van Ermelo en ook niet overdreven duur?

.. en via Funda vind ik van alles in die richting.
Maar goed, vanuit Leiden naar de Veluwe - ook niet heel top.

[ Voor 33% gewijzigd door pjottum op 16-02-2019 21:00 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 13:29
Omdat je zoekt in Leiden: heb je de verschillende stichtingen die hofjes-woningen verhuren al eens aangeschreven?

Members only:

Deze woningen zijn klein (30-40 m2) maar in de binnenstad en binnen de aangegeven huurprijsgrenzen. Vertel je verhaal en wie weet kom je in aanmerking. Je zou volgens mij wel in hun doelgroep moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23
Ardana schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:42:
[...]
ik zit in een leeftijdscategorie (47 jaar) dat mijn goede vrienden vrijwel allemaal netjes getrouwd en met kinderen en koophuis zitten. Die zitten er niet op te wachten om hun vrouw en kinderen gedag te zeggen om met mijn in een anti-kraak-woning te gaan zitten.
En geen van die vrienden heeft een kamer of zolder over waar je die 3 nachten per week kun crashen tegen een redelijke vergoeding? Dan heb je in ieder geval een vaste uitvalsbasis waarvandaan je verder kunt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Je hebt een uitkering, dan kun je natuurlijk niet verwachten in het hart van de Randstad te kunnen wonen waar 90% van werkend Nederland niet eens een huis zou kunnen huren/kopen. Je kan in de randgemeenten: Winschoten, Delfzijl, Dokkum, Heerlen, Ter Apel, etc contact opnemen met woningbouwverenigingen en kijken wat daar mogelijk is. Als je echt zou willen, zou je waarschijnlijk binnen een paar weken wat vinden.

In mijn laatste woonplaats in NL had de woningbouw ook 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' woningen te huur en dat ligt een stuk centraler dan de randgemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
op www.dewoonplaats.nl hebben ze altijd woningen te huur die per loting verdeeld worden dus dan heb je geen inschrijftijd nodig. Wel is dit in Twente en de Achterhoek, wat misschien iets te ver rijden is.
Ze hebben ook iets in Apeldoorn wat binnen je prijs valt.
https://www.dewoonplaats....bs-algemeen$tab-kenmerken

[ Voor 31% gewijzigd door Ernemmer op 17-02-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je toch vaak in Ermelo moet zijn, is dan zoeken net over de grens in DLD wellicht ook nog een optie?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Volgens mij wonen we in dezelfde woonplaats in het midden van het land. Ik las laatst iets in het lokale nieuws over een project om mensen in jouw situatie een tijdelijk huurcontract van 2 jaar te geven in een speciaal project daarvoor. Herken je dat? Heb je daar misschien al naar gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
The Eagle schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:30:
Als je toch vaak in Ermelo moet zijn, is dan zoeken net over de grens in DLD wellicht ook nog een optie?
Is een voorwaarde van het mogen genieten van een uitkering in NL niet dat je ook daadwerkelijk in NL resideert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:16

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik zocht zo'n 10 jaar geleden met spoed woonruimte (binnen een week) in Utrecht. Ik heb toen op marktplaats een advertentie gezet en een paar euro betaald om bovenaan te blijven staan. Ik kreeg in 2 dagen 3 of 4 reacties en binnen een week zat ik in een huis op een zolderkamer met eigen keukentje. De rest moest wel gedeeld maar het was te doen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Dank allemaal voor het meedenken, excuus voor de trage reactie.

Ik sta nu bij 3 Woningnet-woningbouwverenigingen ingeschreven, ik reageer dagelijks op woningen, en er loopt een urgentieaanvraag. Tevens ben ik actief op zoek naar een makelaar om (uiteraard tegen betaling) vóór mij een woning te zoeken. Als iemand een goede makelaar in de buurt van Ermelo weet, dan hou ik me aanbevolen.
naitsoezn schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:57:
[...]
https://www.hurennoordveluwe.nl/ doet naast wachtlijsten ook aan loting voor sociale huurwoningen :)
Ga ik me inschrijven, maar is weer € 15.
Anatidae schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:04:
Woningsneteemvallei.. Reageren op lotingwoningen
Idem, maar kost weer € 25.
_JGC_ schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:05:
pararius.nl zou je ook nog kunnen proberen. Is ooit klant van me geweest, hebben huurwoningen door heel NL op de site.
Paparirus kijk ik vrijwel dagelijks op, maar is eigenlijk enkel een dump-site. Je moet contact opnemen met de makelaars die daar hun woningvoorraad aanbieden. Op dit moment ben ik bezig om contact op te nemen met alle makelaars die werken in Leiden, heb er nu ongeveer 15 gehad, om te kijken of ze een opdracht tot het zoeken van een woning willen aannemen. Tot nu toe hebben ze alle 15 geweigerd, omdat mijn inkomen "te laag" is, en ze zelf ook al aangeven dat de verhuurders geen mensen met een uitkering willen... Dus zelfs het plaatsen van een opdracht lukt niet. Ik val nl. in de sociale huur, en dus idd tot een huur van max. € 500-750 (afhankelijk van hoe de verhuurder rekent.)
Rukapul schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:06:
De corporaties met loting kunnen ook op kortere termijn opleveren. Net even gekeken bij OFW (Biddinghuizen) etc., maar daar is toch ook wel (niet extreme) inschrijftijd nodig.
OFW kun je je het eerste jaar gratis inschrijven en kent "eerste reageerder"-principe, dus daar heb ik me ook ingeschreven, dus wie weet.
Davidshadow13 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:10:
[...]
Als dit echt zo nijpend is zou ik dit eens met je behandeld arts en huisarts bespreken en via hun aanhangig laten maken bij het sociaal team of wijkteam. Die kunnen dan vanuit de gemeente druk zetten naar de woningbouwvereniging. Juist voor de zwakkere groepen kan je onder de wlz en via het wijkteam nog wel aan een woning komen of in ieder geval een urgentie verklaring krijgen voor een sociale huurwoning.
Urgentieverklaring is al aangevraagd, maar dat duurt 3 maanden voordat die uitspraak doen. Tevens geven die al aan dat m'n zaak, ondanks verklaring van behandelend arts en hulpverleners, niet heel kansrijk is, want geen minderjarige kinderen (dat is zo ongeveer nog de enige reden waarvoor je nog urgentie krijgt). Huisarts en sociaal wijkteam geven beiden ook aan niks te kunnen doen, en ook de mevrouw van de urgentiecommissie geeft aan de huisarts en sociaal wijkteam, noch de daklozenopvang gewicht in de schaal legt.
Mocht dat niet lukken dat kan je nog jouw persoonlijke zaak aanwenden bij raadsleden in de gemeente raad en via wat publiciteit een huis of urgentie van de gemeente afdwingen maar dit moet je wel willen. Ik weet uit ervaring dat wanneer hart van Nederland op de stoep staat of de halve gemeenteraad vragen gaat stellen er opeens heel veel kan.

Al die woningbouw bestuurders hebben korte lijntjes met colleges en B&W en die willen ook geen slechte publiciteit.
Ik weet echt niet of ik wel zo ver wil gaan. Ik heb zoiets al 'n keer eerder geprobeerd, en ben toen alsnog met lege handen komen te staan. Veel moeite en pijn voor niks.
Wilke schreef op zondag 17 februari 2019 @ 01:07:
Omdat je zoekt in Leiden: heb je de verschillende stichtingen die hofjes-woningen verhuren al eens aangeschreven?

Members only:

Deze woningen zijn klein (30-40 m2) maar in de binnenstad en binnen de aangegeven huurprijsgrenzen. Vertel je verhaal en wie weet kom je in aanmerking. Je zou volgens mij wel in hun doelgroep moeten vallen.
Ga ik doen, dank je wel!
Ernemmer schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:26:
op www.dewoonplaats.nl hebben ze altijd woningen te huur die per loting verdeeld worden dus dan heb je geen inschrijftijd nodig. Wel is dit in Twente en de Achterhoek, wat misschien iets te ver rijden is.
Ze hebben ook iets in Apeldoorn wat binnen je prijs valt.
https://www.dewoonplaats....bs-algemeen$tab-kenmerken
Interessant concept, helaas net buiten het werkingsgebied van de kliniek.
The Eagle schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:30:
Dat wespennest durf ik me echt niet in te begeven. Dan ben ik aan het emigreren, en dat is zo'n ongelooflijke rompslomp, dat ik daar, nog afgezien van de afstand, niet aan wil wagen.
Yucon schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:40:
Volgens mij wonen we in dezelfde woonplaats in het midden van het land. Ik las laatst iets in het lokale nieuws over een project om mensen in jouw situatie een tijdelijk huurcontract van 2 jaar te geven in een speciaal project daarvoor. Herken je dat? Heb je daar misschien al naar gezocht?
Ik heb hier niks over gehoord, zou ook niet weten waar ik naar moet zoeken. Heb je wat aanknopingspunten voor me?
Dwarlorf schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:58:
Ik zocht zo'n 10 jaar geleden met spoed woonruimte (binnen een week) in Utrecht. Ik heb toen op marktplaats een advertentie gezet en een paar euro betaald om bovenaan te blijven staan. Ik kreeg in 2 dagen 3 of 4 reacties en binnen een week zat ik in een huis op een zolderkamer met eigen keukentje. De rest moest wel gedeeld maar het was te doen.
Hou ik in m'n achterhoofd, maar op dit moment schrikt me dat nog wat af.

Overigens is er een nieuwe ontwikkeling: ik moet nu binnen 3 maanden een woning hebben, want dan moet ik ook de kliniek waar ik verblijf verlaten. Dit is ook de reden dat ik een tijdlang niks heb kunnen doen, kleine breakdown gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ardana schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:04:
[...]

Ga ik me inschrijven, maar is weer € 15.
Voor niets gaat de zon op, maar afgaande op je eerdere verhaal (over wat allemaal in aanmerking kwam qua wooneisen enzo) was ik eerlijk gezegd in de veronderstelling dat je die inschrijving allang geregeld had :X
(...)
Volgens mij moet jij gewoon een urgentie-verklaring kunnen regelen, want anders slaap je straks onder een brug (no offense). Stap af van je (gewetens)bezwaren en de overige dingen waardoor je er mentaal nog niet klaar voor zou zijn, maar ga gewoon full-pull voor hulp zoeken, via alle mogelijke instanties die je willen helpen. Zet alle bezwaren uit je hoofd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
naitsoezn schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:13:
[...]
Voor niets gaat de zon op, maar afgaande op je eerdere verhaal (over wat allemaal in aanmerking kwam qua wooneisen enzo) was ik eerlijk gezegd in de veronderstelling dat je die inschrijving allang geregeld had :X
Er lopen er al 4 he? En een urgentieverklaring. Dat is al een kostenpost van ondertussen bijna € 250 alles bij elkaar...
Volgens mij moet jij gewoon een urgentie-verklaring kunnen regelen, want anders slaap je straks onder een brug (no offense). Stap af van je (gewetens)bezwaren en de overige dingen waardoor je er mentaal nog niet klaar voor zou zijn, maar ga gewoon full-pull voor hulp zoeken, via alle mogelijke instanties die je willen helpen. Zet alle bezwaren uit je hoofd :>
Verzoek is dus ook al ingediend, dus ik heb me ook al over die bezwaren heen gezet. Alleen duurt het nu dus 3 maanden voordat ik de uitslag (wel of geen urgentie) krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:27

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Om het kind niet tesnel met het badwater buiten te flikkeren, trap ik maar even een opendeur in.
Heb je je mogelijkheden tot koop ook uit laten zoeken door een adviseur?
Ik ken 2 mensen met een uitkering en een nieuwe hypotheek. 1 wajong en 1 volledig afgekeurd. (weet niet welke afkorting daar aan hangt)

En of 1 open deur niet genoeg is ;)
Op kamer net staan ook kleine appartementen , sommige met minder strenge status eisen dan andere, is het geen idee om gewoon contact te zoeken met de aanbieders, wellicht is er 1 bij die je wil helpen. misschien een jaarcontract afspreken ofzo, dan is het ook minder risicovol voor hen.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 27-02-2019 22:53 ]

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
twain4me schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:43:
Om het kind niet tesnel met het badwater buiten te flikkeren, trap ik maar even een opendeur in.
Heb je je mogelijkheden tot koop ook uit laten zoeken door een adviseur?
Ik ken 2 mensen met een uitkering en een nieuwe hypotheek. 1 wajong en 1 volledig afgekeurd. (weet niet welke afkorting daar aan hangt)

En of 1 open deur niet genoeg is ;)
Op kamer net staan ook kleine appartementen , sommige met minder strenge status eisen dan andere, is het geen idee om gewoon contact te zoeken met de aanbieders, wellicht is er 1 bij die je wil helpen. misschien een jaarcontract afspreken ofzo, dan is het ook minder risicovol voor hen.
Ja, koopwoning heb ik uit laten zoeken. In 2017 kon ik bij de Rabobank een hypotheek krijgen van +/- € 120.000 tegen 4,5% rente. Echter, momenteel loopt er een rechtszaak tegen het UWV. Als het UWV die verliest, kan ik een hypotheek krijgen van +/- € 145.000 tegen de reguliere rente, tenminste, als de regels van 2017 niet heel erg gewijzigd zijn. Maar wanneer de uitspraak is? Dat kan nog maanden op zich laten wachten. Overigens zitten hier ook meerdere ogen aan vast: ik heb net aan 4k spaargeld, niet echt voldoende om een huis te kunnen kopen. In Leiden hoef voor minder dan 150-160k niet iets groters dan een postzegel te verwachten...

Kamernet hou ik ook in de gaten idd, maar er zitten maar 24 uur in een dag, en meer dan 4-6 uur per dag bezig zijn met het zoeken van een huis is ook niet echt goed voor mijn gezondheid merk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toch bijzonder dat je bij elke woningbouwvereniging inschrijfgeld moet betalen. De doelgroep van sociale huur is nou net een groep die niet de luxe heeft dat inschrijfgeld lukraak te betalen. Dan is het inderdaad makkelijk roepen dat je je bij zoveel mogelijk partijen moet inschrijven, maar realistisch is het niet.

Gek genoeg, als je inderdaad onder een brug komt te liggen (of gewoon lekker prominent in de stad) dan zal er opeens wel sprake kunnen zijn van urgentie. Begrijpelijk dat de dreiging van dakloosheid niet meteen genoeg is voor urgentie (want je hebt een grote groep die alsnog zelf iets regelt), maar wel bijzonder dat het zover moet komen.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik weet hoe frustrerend het kan zijn wat anders te vinden in die prijscategorie...zeker als men de spelregels aanpast (bindingseisen e.d.) of regio's samenvoegt zoals Velsen-Haarlem eind vorig jaar; waar ik eerst steevast in de top 10 eindigde en dus bijna wat anders had, mag ik nu blij zijn als ik bij de eerste 40-50 beland :(

Anyway, ken je deze site ook al?
https://www.urgentiecommissie.nl/
Vnl. voor de regio Midden-Nederland.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

3x3 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:45:
@Ardana
In het prijssegment dat je zoekt heb ik positieve ervaringen met kamernet. Ik heb in mijn studententijd ook een huisgenoot gehad in de WIA. Die was afgekeurd.

Members only:

Je kan kijken of je in je brede netwerk mensen hebt die bereid is iets soortgelijks op te zetten.

Anders:
De standaard sociale woningbouwverenigingen. Je kan daar proberen te house-hacken met een urgentie verklaring via een huisarts ofzo. Als ik het van een afstandje bekijk is een woning noodzakelijk voor je herstel.
Zo werkt dat dus niet... Urgentie moet je aanvragen bij de gemeente waar je woonachtig bent. Je wordt pas uitgenodigd als je de legekosten betaalt. Dan heb je een gesprek met maatschappelijkwerk wonen. Die schakelt een verzekeringsarts in, en die bepaalt of er medische gronden zijn voor urgentie.

In mijn gemeente staat hier de procedure: https://www.nieuwegein.nl...rgentieverklaring-woning/

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik sta zelf al een aantal jaar ingeschreven bij WoningNet Holland Rijnland. Hier valt Leiden sinds een aantal jaar ook onder. Het inschrijfgeld is 10 euro per jaar.

Mocht je in de buurt van Leiden willen blijven, kijk in de omliggende gemeentes. Uit ervaring weet ik dat er in de gemeente Nieuwkoop nog wel eens particuliere kamers/woningen worden aangeboden voor een normaal bedrag (onder de 720 euro). Plaats een oproep in een lokaal krantje zoals de omroeper/ witte weekblad of dergelijks. Er zijn genoeg ouderen die in een grote woning zitten waarvan de kinderen allang het huis hebben verlaten.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:28:
Toch bijzonder dat je bij elke woningbouwvereniging inschrijfgeld moet betalen. De doelgroep van sociale huur is nou net een groep die niet de luxe heeft dat inschrijfgeld lukraak te betalen. Dan is het inderdaad makkelijk roepen dat je je bij zoveel mogelijk partijen moet inschrijven, maar realistisch is het niet.
Het is niet elke WBV, maar de overkoepelende site van WBV's (onderdeel van Woonnet of Woningnet) in een bepaalde regio waar je (meestal) voor moet betalen.
En het verschilt ook hoe en hoeveel.

Bij sommigen betaal je eenmalig 25-30 euro, bij anderen betaal je de eerste keer meer dan bij verlenging.
Bij het gros ben je zo tussen de 7,50 en 15 per jaar kwijt.
Slechts een enkeling is gratis.

Het onhandigste en duurste systeem werkt met zgn. "Opties":
je betaalt dan 25 euro om aan te geven dat je in een bepaald soort woning in een bepaalde wijk/straat wil wonen 8)7
En dan mag je maximaal 5 opties kiezen (regio IJmond)….

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 23:09
Tijd om out of the box te gaan denken.
Ik denk aan wonen op een vakantiepark, of geld sparen en een Tiny House kopen.
Iets kopen is lastig maar ik las dat je 47 bent en wellicht heb je uit een eerder arbeidsverleden toch zeg 50k kunnen sparen. Dan denk ik dat je wellicht iets kan op Tiny House gebied. Voor een bank is de andere 75k financieren niet risicovol. En eerlijk gezegd als deze WIA uitkering rocksolid is dan is dat nog beter dan een baan uit oogpunt van een bank.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Ardana schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:00:
Ik had een koopwoning, welke vanwege een scheiding verkocht moest worden. De kleine restschuld die hieruit kwam, is al afgelost, maar er is dus geen vermogen aanwezig. Ik heb 2,5 jaar in een tijdelijke huurwoning gezeten, via Ad Hoc en een woningbouwvereniging, maar moest hier onlangs uit omdat ze het binnenkort gaan slopen.

...

Wij hebben 1 jaar geleden een benedenwoning van 96m2 met terras, afgesloten binnentuin en eigen parkeerplek via Stadswonen in Rotterdam gevonden. Blok is in 2015 opgeleverd, dus energielabel A. Kregen er een nieuwe keuken bij, alles volgens de geldende regels en puntentelling en ook nog eens geen borg betalen. Huur was voor ons €825 per maand.

Stadswonen heeft ook vaak goedkopere woningen in hun aanbod, ze reageren snel op problemen en zijn in mijn ogen betrouwbaar en eerlijk. Onderhoudsmeldingen gaan via hun app, snel en makkelijk.

Laatste ervaring met particulier huren was in Rotterdam Blijdorp, 65m2 met tuin voor €600 per maand. Echter wel 3 maanden borg en €300 contract kosten. Ook was de inkomens eis 3.5x de huur. Dit was 4 jaar geleden, die prijzen ga je daar niet snel meer vinden, maar veel hoger zal het niet zijn, vanwege de staat van de meeste woningen (oud en aan updates toe als het gaat om sanitair en keukens, panden zelf zijn meestal wel netjes onderhouden)

Als ik het mij goed herinner zoek jij vooral regio Leiden toch? Of zijn andere regio's nu ook een optie? Dordrecht is vrij goedkoop op het moment en heeft een goede treinverbinding met de randstad.

link: https://www.funda.nl/huur/dordrecht/0-700/

De rand gemeenten van Den Haag en Rotterdam hebben ook nog wel betaalbare huurwoningen met tuin, alleen zit je dan wel met mindere bereikbaarheid en weinig te doen in de omgeving.

Woonbron: https://woningzoeken.woonbron.nl/#!/huur/woning

Vergeet ook niet de kracht van Facebook. In de afgelopen maand zijn 3 vrienden van mij op die manier aan een betaalbare huurwoning in Rotterdam gekomen. Kijk dus of je mensen hebt in je netwerk die je daar bij kunnen helpen.

Edit: Tijdelijke huur via Interveste een optie? Is dus niet het zelfde als anti-kraak AFAIK. Link: https://www.interveste.nl...lijk-huren/zoetermeer/828

[ Voor 3% gewijzigd door Eli3l op 28-02-2019 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

menn0 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:27:
Tijd om out of the box te gaan denken.
Ik denk aan wonen op een vakantiepark, of geld sparen en een Tiny House kopen.
Iets kopen is lastig maar ik las dat je 47 bent en wellicht heb je uit een eerder arbeidsverleden toch zeg 50k kunnen sparen. Dan denk ik dat je wellicht iets kan op Tiny House gebied. Voor een bank is de andere 75k financieren niet risicovol. En eerlijk gezegd als deze WIA uitkering rocksolid is dan is dat nog beter dan een baan uit oogpunt van een bank.
No offense, maar tijd om het topic te gaan lezen. TS geeft in de OP aan dat hypotheekverstrekkers hem geen hypotheek willen verstrekken op basis van een uitkering en in de 6e post van dit topic geeft hij aan niet te beschikken over aanzienlijk vermogen.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ardana schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:00:

Nu probeer ik dus een nieuwe woning te vinden, maar man, wat is dat lastig, en ik hoop stiekem op een gouden tip, of dat ik iets over het hoofd zie.
Zij moeten jou dan toch helpen met het vinden van een alternatieve woonruimte? het kan niet dat je hierna maar gewoon dakloos word. Kan je niet bij de gemeente waar je nu ingeschreven staat aankloppen of even bellen met het juridisch loket voor gratis advies in deze situatie?
Ja, ik heb wat verlangens, en er zijn wat bijzonderheden waardoor een aantal opties afvallen.

verlangens die ik heb zijn eigenlijk allemaal onderhandelbaar en afhankelijk van elkaar, als de ligging perfect is, mag de woning best wat kleiner zijn bijv. en als de staat van de woning perfect is, mag de huurprijs best wat hoger zijn, etc. Wat ik sowieso graag zie, is:
* moet voldoen aan de wettelijke vereisten inzake de huurwet. Klinkt voor de hand liggend, is het niet.
* 3 kamers, of 2 zeer ruime kamers met schuur en/of tuin
* gas aansluiting
* losse keuken
Maar je dreigt alles te verliezen en geeft aan dat je geen vermogen hebt, dus echt veel te eisen heb je denk ik niet. prioriteit is gewoon een dak boven je hoofd?
Hoe vind je een goede, betrouwbare, makelaar of woning, zonder iedere keer te trappen in oplichters-sites, waarbij je moet betalen om te mogen reageren op woningen die er niet meer blijken te zijn? Is er een soort shop-review-site voor makelaars?

Je kan gewoon makelaars googlen en de reviews checken lijkt me.

Hoe ik aan mijn woning ben gekomen:
Ik woon zelf in het centrum van amersfoort voor 550 inclusief GWE/Internet.
Dit is particuliere huur en ben ik op het spoor gekomen via facebook groepen. Verhuurders hadden helemaal geen lastige vragen over banen of uiterkeringen of andere dingen. Het zijn mensen van 80+ die de woning graag in de familie wilden houden maar het te druk vinden op deze locatie (logisch, met al die kroegen er bij). ik kwam daar kijken, had een koetjes en kalfjes gesprek. moest een standaard huurovereenkomst tekenen en 2 maanden vooraf betalen en toen had ik de woning.
Wellicht is dit een uniek geval aangezien de vorige bewoner een drugsverslaafd persoon was en er nu een persoon woont die zwaar in de schulden zit en welke volgens mij ook criminele activiteiten er op na houd.

Voorbeeld van een FB groep in de buurt van Ermelo (waar ik las dat je therapie volgt) https://www.facebook.com/groups/woningharderwijk/

[ Voor 8% gewijzigd door Drunken_Bear op 28-02-2019 15:15 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:41
tja join the club, ga er maar vanuit dat hier de komende tijd geen oplossing voor is.

En er zijn genoeg studios te vinden waar je kan wonen, maar dan deel je wel vaak de keuken oid. Is niet ideaal maar het is in ieder geval iets en kan je tot die tijd verder zoeken.

Ik zit al JAREN te wachten op een woning in Ermelo en er zijn al genoeg mensen die 'urgent' status hebben dus raad het je af om bij hurennoordveluwe in te schrijven.

Niet om het 1 of ander, maar ik ken echt heel veel mensen die jaren staan ingeschreven in Ermelo waarvan velen ook op loting woningen reageren omdat ze met 10 jaar inschrijven genoeg alsnog geen woning krijgen. Deze mensen hebben geen urgent status en hebben een kansloos vooruitzicht maar hebben een hele goede reden om in Ermelo te wonen :-( In Ermelo komen al zo weinig loting woningen vrij |:( Ik heb niet al je berichten gelezen maar is er een reden dat je in Ermelo wilt wonen of is dat meer omdat de tip vrij kwam dat hier ook loting woningen vrij komen? want in dat laatste geval is zoeken in Amersfoort/Utrecht veel beter, komen veel meer woningen vrij (ook loting).

[ Voor 43% gewijzigd door mugenmarco op 28-02-2019 16:01 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:00

SomerenV

It's something!

mugenmarco schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:47:
Ik zit al JAREN te wachten op een woning in Ermelo en er zijn al genoeg mensen die 'urgent' status hebben dus raad het je af om bij hurennoordveluwe in te schrijven.
Dat issue heb je echt overal in het land (althans, op veel plaatsen). Ik moet over 2 maanden m'n huurwoning uit (de woning is verkocht). Huren hier (regio Helmond) is redelijk kansloos. Idem voor de regio waar m'n vriendin woont en waar we willen settelen (Meierijstad). Kopen is (nog) geen optie omdat ik als ZZP'er niet genoeg verdien. Sowieso is het systeem van huren echt pure ellende met gigantische wachtlijsten. Is meer geluk dan wijsheid.

Ik heb verder geen tips maar @Ardana ik wil je heel veel succes wensen met je zoektocht. Een woning vinden anno 2019 is bijna niet te doen helaas.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:59

LankHoar

Langharig tuig

Vervelende situatie. Hier de output van mijn korte brainstormsessie:
  • Je hebt een behoorlijk intensieve behandeling (4 nachten aanwezig is niet niets). Is het mogelijk om daar op een of andere manier 7 van te maken, er van uitgaande dat dit je herstelproces ook bevordert?
  • Heb je iemand die garant kan/wil staan voor je huur? Wellicht dat zoiets de kans in de vrije sector verhoogt (en ook makelaren eerder doen besluiten je opdracht aan te nemen).
  • If push comes to shove, is het dan een idee om van die 4k een RV o.i.d. te kopen? De zomer komt er aan, en dat geeft je dan in ieder geval een maand of 6 om iets permanent te vinden. Moet je nog wel een locatie hebben waar je kunt staan.

[ Voor 7% gewijzigd door LankHoar op 28-02-2019 18:32 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• DNND
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-07 21:29
Hey ardana,

ben je bekend met de website woongroep.net? Dat is een site waar niet-reguliere woonvormen adverteren. Ook centraal wonen projecten adverteren daar. CW projecten worden meestal gefaciliteerd door een lokale woningcoöperatie, maar omdat de bewoners zelf nieuwe bewoners selecteren zitten ze niet in het reguliere aanbod van de coöperaties. Dat betekent ook: geen reguliere wachtlijsten. Zoiets als onderstaande woning past wellicht bij wat je zoekt. Er wordt wel wat meer sociaal engagement van je verwacht dus het moet wel bij je passen. Succes!

http://www.woongroep.net/...=max;f-7-eq=Noord-Holland

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
DNND schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:40:
Hey ardana,

ben je bekend met de website woongroep.net? Dat is een site waar niet-reguliere woonvormen adverteren. Ook centraal wonen projecten adverteren daar. CW projecten worden meestal gefaciliteerd door een lokale woningcoöperatie, maar omdat de bewoners zelf nieuwe bewoners selecteren zitten ze niet in het reguliere aanbod van de coöperaties. Dat betekent ook: geen reguliere wachtlijsten. Zoiets als onderstaande woning past wellicht bij wat je zoekt. Er wordt wel wat meer sociaal engagement van je verwacht dus het moet wel bij je passen. Succes!

http://www.woongroep.net/...=max;f-7-eq=Noord-Holland
Wat een leuk idee! Ik ga het zeker in de gaten houden, want ik sta hier zeker voor open. Dank voor het idee en de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:37
@Martin Sturm Kopen is geen optie, zie TS :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik begrijp je situatie als velen hier. Ben zelf 50+ na eerst via een vriend een huis gedeeld te hebben, moest ik er toch ook weg. Uiteindelijk via een facebook oproep aan een betaalbaar appartement gekomen, was iemand die eruit ging en huisbaas was een oude schoolvriend van mijn broer waardoor het vlot geregeld was.
Dus kortom hoe sceptisch ik soms ook over facebook ben het werkt wel. Ga wel even goed voor je oproep zitten, durf jezelf bloot te geven. Het moet ook een ah gevoel geven anders delen mensen het niet en is het bereik te klein. (bij mij heeft mijn ex geholpen met de tekst en een foto erbij met mijn kinderen). Advies laat je door een vrouw helpen die hebben er meer gevoel voor. Succes en sterkte.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:54
Dit is de reden dat ik direct na het verkrijgen van mijn sociale huurwoning direct een nieuwe inschrijving heb gedaan. Die nieuwe inschrijving hoop ik nooit nodig te hebben(krijg binnenkort een koophuis), maar deze houd ik toch altijd achter de hand. Je weet nooit of je op een dag je huis kwijtraakt, dan is het toch mooi om voor iets meer dan een tientje per jaar een soort zekerheid te hebben dat je wat betaalbaars kunt krijgen in noodgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Frogmen schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:14:
... en een foto erbij met mijn kinderen).
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het gaat erom dat je het met een foto meer persoonlijk maakt hoeft ook geen zielige foto te zijn. Het gaat erom dat de lezer het gevoel krijgt dat hij zelf ook in zo'n situatie zou kunnen komen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Mja, ik heb geen facebook... en ik weet niet hoe goed het staat als ik enkel hiervoor een facebook account aanmaak... Heb geen kinderen ook. Ben wel zelf vrouw :P

Overigens, mijn urgentieaanvraag is, positief puntje, gelukkig heel snel afgehandeld. Minder positief puntje is dat hij is afgewezen, € 65 down the drain. Reden van afwijzing? Ik kan een kamer gaan huren volgens de urgentie-commissie. Dat al die verhuurders enkel willen verhuren aan werkende mensen en studenten heeft de urgentie-commissie kennelijk geen boodschap aan.

Ondertussen staat de lijst van makelaars waar ik geprobeerd heb een aanhuur-opdracht uit te zetten op 16. Allemaal hebben ze telefonisch geweigerd.

Maatschappelijk werk van de daklozenopvang kwam met een mogelijke optie, nl.een kamer in de vrouwenopvang. Dan moet ik wel de voorzieningen zoals keuken en badkamer delen met andere (verslaafde) vrouwen (ok, is te doen), mag ik mijn partner niet laten logeren (minder...) en moet ik nu al verplicht in budgetbeheer (terwijl ik dus zelf budgetbeheerder en schuldhulpverlener ben geweest en écht in geen enkel opzicht financiële problemen heb), wat ook nog eens zo'n € 60 per maand kost (en die ook écht niet foutloos werken, wat ook nog eens regelmatig voor extra kosten zorgt... naarst een hoop extra stress.). Right... hoe onaantrekkelijk wil je het maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardana schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:54:
Overigens, mijn urgentieaanvraag is, positief puntje, gelukkig heel snel afgehandeld. Minder positief puntje is dat hij is afgewezen, € 65 down the drain. Reden van afwijzing? Ik kan een kamer gaan huren volgens de urgentie-commissie. Dat al die verhuurders enkel willen verhuren aan werkende mensen en studenten heeft de urgentie-commissie kennelijk geen boodschap aan.
Dit soort voorbeelden geven mij zo weinig vertrouwen in dergelijke procedures, dat ik het niet eens meer in overweging zou nemen...

Heb je geen vrienden of kennissen die ook op zoek zijn naar en woning? Dat je (tijdelijk) samen iets kunt huren bijvoorbeeld?
Maatschappelijk werk van de daklozenopvang kwam met een mogelijke optie, nl.een kamer in de vrouwenopvang. Dan moet ik wel de voorzieningen zoals keuken en badkamer delen met andere (verslaafde) vrouwen (ok, is te doen), mag ik mijn partner niet laten logeren (minder...) en moet ik nu al verplicht in budgetbeheer (terwijl ik dus zelf budgetbeheerder en schuldhulpverlener ben geweest en écht in geen enkel opzicht financiële problemen heb), wat ook nog eens zo'n € 60 per maand kost (en die ook écht niet foutloos werken, wat ook nog eens regelmatig voor extra kosten zorgt... naarst een hoop extra stress.). Right... hoe onaantrekkelijk wil je het maken...
Kun je nog beter in een woonwagen/op een vakantiepark gaan zitten voor de komende maanden...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2019 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:23
@Ardana Net onder je maximale budget: https://www.funda.nl/huur...2827-nunspeterweg-7-a-08/
Elburg is een leuk plaatsje en op een half uur van Ermelo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:54
BB-One schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:31:
@Ardana Net onder je maximale budget: https://www.funda.nl/huur...2827-nunspeterweg-7-a-08/
Je hebt wel nog de servicekosten die het net buiten het budget brengen. Die servicekosten verdien je wellicht wat terug door de gunstige ligging. Ik weet niet of dat verder nog een rol kan spelen in de hoogte van het budget?

[ Voor 17% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 04-03-2019 16:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:45
...mag ik mijn partner niet laten logeren...
Wat als jij gewoon (een tijdje) bij je partner gaat logeren? 'Partner' klinkt toch al wat serieuzer dan bijvoorbeeld 'huidige vriend(in)'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
BB-One schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:31:
Gisteren direct op gereageerd, is net weg. Wel meteen ingeschreven op hun site, ze hebben vaker leuke woningen.
slow whoop schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:42:
[...]
Wat als jij gewoon (een tijdje) bij je partner gaat logeren? 'Partner' klinkt toch al wat serieuzer dan bijvoorbeeld 'huidige vriend(in)'.
Hij woont bij zijn ouders. Niet echt een mogelijkheid om daar bij in te gaan wonen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:59

LankHoar

Langharig tuig

@Ardana Ik lees net in een ander topic dat je recent laminaat hebt gekocht, dus het klinkt alsof je een woning hebt kunnen vinden? Via welke weg is dat uiteindelijk gelukt? :)

Ardana in "Woningbouw in gebreke stellen voor schade na lekkage?"

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Via-via. Mijn ex-man heeft een zus in Den Haag, die kent via een vriendin van haar, iemand die in Ermelo wat kamers verhuurd en er was er eentje vrij. Dus nu 39m2, met een keukentje, en gedeelde douche en wc. Zou een update geven na m'n verhuizing, die is de 20e :)

Hoewel ik erg blij ben dat ik nu een (relatief) veilig dak boven m'n hoofd heb, moet ik wel doorzoeken om meerdere redenen: vanuit m'n behandelaar wordt wel dringend geadviseerd om een zelfstandige woning te zoeken en daar zie ik de logica ook wel van in (erg gezond en veilig is het niet om een douche/wc te moeten delen, niet voor mij en niet voor m'n medehuurders, verder geen details hierover, maar voor nu moet ik het ermee doen), plus dat ik in Ermelo buiten m'n therapie ook écht helemaal niks heb, en dat is toch wel eenzaam en saai en duur (reiskosten).

Ik heb ondertussen wel meerdere makelaars benaderd en geprobeerd een aanhuuropdracht uit te zetten, maar dat is zinloos. Ik heb ook gereageerd op meerdere woningen, maar ook zinloos. Ik heb ook bij 1 woning verzwegen dat ik niet werk, en uitgenodigd voor een bezichtiging. Tot het moment dat je toch met je billen bloot moet, en dan ben je alsnog kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:51
Ik kan je niet helpen, maar wil wel even zeggen dat ik er respect voor heb hoe rustig jij lijkt te blijven/ blijft in deze situatie.

Ongelofelijk dat we in een land als Nederland geen hulp kunnen bieden aan mensen die duidelijk heel graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Ardana schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:11:
Via-via. Mijn ex-man heeft een zus in Den Haag, die kent via een vriendin van haar, iemand die in Ermelo wat kamers verhuurd en er was er eentje vrij. Dus nu 39m2, met een keukentje, en gedeelde douche en wc. Zou een update geven na m'n verhuizing, die is de 20e :)

Hoewel ik erg blij ben dat ik nu een (relatief) veilig dak boven m'n hoofd heb, moet ik wel doorzoeken om meerdere redenen: vanuit m'n behandelaar wordt wel dringend geadviseerd om een zelfstandige woning te zoeken en daar zie ik de logica ook wel van in (erg gezond en veilig is het niet om een douche/wc te moeten delen, niet voor mij en niet voor m'n medehuurders, verder geen details hierover, maar voor nu moet ik het ermee doen), plus dat ik in Ermelo buiten m'n therapie ook écht helemaal niks heb, en dat is toch wel eenzaam en saai en duur (reiskosten).

Ik heb ondertussen wel meerdere makelaars benaderd en geprobeerd een aanhuuropdracht uit te zetten, maar dat is zinloos. Ik heb ook gereageerd op meerdere woningen, maar ook zinloos. Ik heb ook bij 1 woning verzwegen dat ik niet werk, en uitgenodigd voor een bezichtiging. Tot het moment dat je toch met je billen bloot moet, en dan ben je alsnog kansloos.
Ben erg blij voor jou dat je in een vrij korte tijd al een nieuw onderkomen hebt gevonden, maar even serieus ik zoek al JAREN en kan niks vinden en jij zoekt even en vind vrij snel wat -_-

Edit: ik wil absoluut niet overkomen als een misgunner, maar mijn situatie is al hopeloos als het gaat om een studio of gewoon een appartement en dit is echt belachelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door mugenmarco op 11-04-2019 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AlxRoelofs schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:49:
Ik kan je niet helpen, maar wil wel even zeggen dat ik er respect voor heb hoe rustig jij lijkt te blijven/ blijft in deze situatie.

Ongelofelijk dat we in een land als Nederland geen hulp kunnen bieden aan mensen die duidelijk heel graag willen.
Ik vind het ongelofelijk dat dit soort oneliners gepost worden. Volgens mij kunnen we in Nederland meer dan genoeg hulp bieden aan mensen die willen en gebeurt dit ook gewoon dagelijks.

Dat niet alle hulp passend of snel genoeg komt, maakt het nog geen ongelofelijk verhaal waarbij hulp opeens niet geboden zou kunnen worden....

Simpele oplossingen voor complexe zaken is een streven geen vanzelfsprekendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
mugenmarco schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:48:
[...]
Ben erg blij voor jou dat je in een vrij korte tijd al een nieuw onderkomen hebt gevonden, maar even serieus ik zoek al JAREN en kan niks vinden en jij zoekt even en vind vrij snel wat -_-

Edit: ik wil absoluut niet overkomen als een misgunner, maar mijn situatie is al hopeloos als het gaat om een studio of gewoon een appartement en dit is echt belachelijk.
Ik heb niks gevonden he? Ik heb toevallig vrienden die me wat gunnen... en het geluk dat ik kennelijk vrienden (van vrienden) heb die iets hebben om me te gunnen. Dat vind ik iets heel anders dan dat een makelaar of particuliere verhuurder, die geen band met me heeft, een woning aan me wil verhuren.

[ Voor 76% gewijzigd door Ardana op 11-04-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Ardana schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:46:
[...]

Ik heb niks gevonden he? Ik heb toevallig vrienden die me wat gunnen... en het geluk dat ik kennelijk vrienden (van vrienden) heb die iets hebben om me te gunnen. Dat vind ik iets heel anders dan dat een makelaar of particuliere verhuurder, die geen band met me heeft, een woning aan me wil verhuren.
Sorry Ardana het was verder niet persoonlijk bedoeld, heb tevens ook nog eens het vorige bericht niet juist gelezen dus mijn excuus.

Vanochtend voor de zoveelste keer een woning aan mij voorbij zien gaan ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:01:
[...]

Ik vind het ongelofelijk dat dit soort oneliners gepost worden. Volgens mij kunnen we in Nederland meer dan genoeg hulp bieden aan mensen die willen en gebeurt dit ook gewoon dagelijks.

Dat niet alle hulp passend of snel genoeg komt, maakt het nog geen ongelofelijk verhaal waarbij hulp opeens niet geboden zou kunnen worden....

Simpele oplossingen voor complexe zaken is een streven geen vanzelfsprekendheid.
Dan hebben wij verschillende meningen. Prima.

Ik vind het storend dat wij in Nederland heel veel bevolkingsgroepen kunnen helpen, behalve degene die dat werkelijk verdienen en nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlxRoelofs schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:55:
[...]

Dan hebben wij verschillende meningen. Prima.

Ik vind het storend dat wij in Nederland heel veel bevolkingsgroepen kunnen helpen, behalve degene die dat werkelijk verdienen en nodig hebben.
Knap je en weet wie iets werkelijk verdient en nodig heeft en dat je weet dat Nederland die groepen niet kan helpen.

Ik zou m'n vingers niet branden aan dit soort alwetende uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
mugenmarco schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:49:
[...]
Sorry Ardana het was verder niet persoonlijk bedoeld, heb tevens ook nog eens het vorige bericht niet juist gelezen dus mijn excuus.

Vanochtend voor de zoveelste keer een woning aan mij voorbij zien gaan ;w
Ik heb geluk gehad, én m'n wensen heeeeeeel erg verlaagd. Want hoewel ik echt wel blij ben dat ik nu een dak boven m'n hoofd heb, ben ik wél alles kwijt geraakt: m'n vrienden, m'n vrijwilligerswerk, m'n hulpverlening, m'n dagesteding, m'n vertrouwde omgeving, m'n fysiotherapeut die ik 2x per week heb, de mogelijkheid om even bij iemand op de koffie te gaan, etc. etc. Ik zit op een afstand van 110 km. op een plek waar ik niemand ken, niets heb, in een gemeente waar op zondags álles gesloten is omdat ze hier zwaar Christelijk zijn (en ik ben dat heel ernstig niet, en ja, dat is alsof je als atheïst in Staphorst gaat wonen - niet de beste common ground om ergens te settelen).

Geld om even op en neer te gaan zal ik ook maar hooguit een paar keer in de maand hebben, ipv 5-10 keer per week en met mijn achtergrond bouw je hier ook niet snel iets nieuws op. Tevens heb ik een onzelfstandige woning geaccepteerd, waarbij ik dat dus eigenlijk beter niet kan doen, zowel voor m'n eigen gezondheid, als voor het woongenot van m'n huisgenoten. Dus ja, ik ben blij dat ik een dak boven m'n hoofd heb, maar het is zeker geen rozengeur en maneschijn.

Ik zie het ook niet als persoonlijke aanval hoor, maar ik probeer het een beetje te relativeren. Voor mij zijn beide kanten in gelijke mate aanwezig: aan de ene kant: ja, blij dat ik niet dakloos meer ben en erg dankbaar dat ik zulke vrienden heb en dat iemand me dit aangeboden heeft. Aan de andere kant: F*CK!!! What the h*ll moet ik hier? Hoe zorg ik dat ik hier niet gek wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:41
Ik snap je frustratie. Het is absoluut niet fijn om uit je vertrouwde omgeving te moeten vertrekken. Toch hebben de omstandigheden je nu hier gebracht. Nu heb je echter de keuze om of:
a) het beste er van proberen te maken
b) bij de pakken neer te gaan zitten

Er zijn vast genoeg (gratis) alternatieven te vinden waar je mensen kunt leren kennen. Ga lekker wandelen, sluit je aan bij een hardloopgroepje. Neem toch een facebook account en kijk of je wat hechting kunt krijgen met het dorp. Als je eenmaal een aantal mensen kent in je woonplaats zal het vast een stuk prettiger wonen zijn. Bijkomend voordeel is dat het weer een stuk beter wordt, je zal dus een stuk makkelijker mensen tegenkomen in de supermarkt/op straat/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Ardana schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:58:
[...]

Ik heb geluk gehad, én m'n wensen heeeeeeel erg verlaagd. Want hoewel ik echt wel blij ben dat ik nu een dak boven m'n hoofd heb, ben ik wél alles kwijt geraakt: m'n vrienden, m'n vrijwilligerswerk, m'n hulpverlening, m'n dagesteding, m'n vertrouwde omgeving, m'n fysiotherapeut die ik 2x per week heb, de mogelijkheid om even bij iemand op de koffie te gaan, etc. etc. Ik zit op een afstand van 110 km. op een plek waar ik niemand ken, niets heb, in een gemeente waar op zondags álles gesloten is omdat ze hier zwaar Christelijk zijn (en ik ben dat heel ernstig niet, en ja, dat is alsof je als atheïst in Staphorst gaat wonen - niet de beste common ground om ergens te settelen).

Geld om even op en neer te gaan zal ik ook maar hooguit een paar keer in de maand hebben, ipv 5-10 keer per week en met mijn achtergrond bouw je hier ook niet snel iets nieuws op. Tevens heb ik een onzelfstandige woning geaccepteerd, waarbij ik dat dus eigenlijk beter niet kan doen, zowel voor m'n eigen gezondheid, als voor het woongenot van m'n huisgenoten. Dus ja, ik ben blij dat ik een dak boven m'n hoofd heb, maar het is zeker geen rozengeur en maneschijn.

Ik zie het ook niet als persoonlijke aanval hoor, maar ik probeer het een beetje te relativeren. Voor mij zijn beide kanten in gelijke mate aanwezig: aan de ene kant: ja, blij dat ik niet dakloos meer ben en erg dankbaar dat ik zulke vrienden heb en dat iemand me dit aangeboden heeft. Aan de andere kant: F*CK!!! What the h*ll moet ik hier? Hoe zorg ik dat ik hier niet gek wordt?
Ermelo is ook alleen de ideale plek voor oudere mensen en/of zwaar gelovige mensen (kijk uit, vloeken is in ermelo strafbaar en dan krijg je een boete net als fietsen in het dorp).

wel balen dat je zoveel bent kwijt geraakt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik ga ook zeker niet bij de pakken neerzitten, dat zit niet in mijn aard. Ik vloek 3 keer, ik klaag even en ga daarna door. Ik ben het studio’tje nu aan het opknappen, ik ga er gewoon wat van maken. Ik ga kijken voor dagbesteding hier, voor een Rode Kruis vereniging, een nieuwe fysio-therapeut, ik neem weer HelloFresh, ik grijp gewoon een nieuwe kans.

En ondertussen blijven zoeken naar een woning die wel aansluit bij mijn wensen :)

Zoals gezegd, het is gewoon beide: klote, en fijn. Blij, en balen. En beiden mogen er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
mugenmarco schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:15:
[...]

Ermelo is ook alleen de ideale plek voor oudere mensen en/of zwaar gelovige mensen (kijk uit, vloeken is in ermelo strafbaar en dan krijg je een boete net als fietsen in het dorp).

wel balen dat je zoveel bent kwijt geraakt :'(
gelul.
Ardana schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:32:
Ik ga ook zeker niet bij de pakken neerzitten, dat zit niet in mijn aard. Ik vloek 3 keer, ik klaag even en ga daarna door. Ik ben het studio’tje nu aan het opknappen, ik ga er gewoon wat van maken. Ik ga kijken voor dagbesteding hier, voor een Rode Kruis vereniging, een nieuwe fysio-therapeut, ik neem weer HelloFresh, ik grijp gewoon een nieuwe kans.

En ondertussen blijven zoeken naar een woning die wel aansluit bij mijn wensen :)

Zoals gezegd, het is gewoon beide: klote, en fijn. Blij, en balen. En beiden mogen er zijn.
Ga anders toch eens kijken bij een kerk of zo'n gemeenschap. Die kunnen je vast binnen notime aan een woning helpen(serieus).

ik heb een tijdje in Stroe gewoond, vlakbij Ermelo en stond er echt versteld van hoe die kerkgemeenschap werkt.(ik had er ook niks mee, maar een bevriend stel daar ging wel trouw naar de kerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Gelul? Kom dan gelijk met een argument waarom dit volgens jou gelul is ipv slap ouwehoeren.

mag jij mij vertellen wat jij gelul vind. Want vloeken is wel degelijk verboden in Ermelo en heb je de statistieken bekeken? Jongeren verlaten Ermelo terwijl ouderen Ermelo juist weten te vinden.

Ow en fietsen in het dorp is ook verboden en krijg je ook een boete voor.

[ Voor 8% gewijzigd door mugenmarco op 11-04-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Deels mee eens. De dorpskern is, afgezien van zondag, best wel levendig. Al loopt het hier op sommige punten ook best wel achter. Zo waren we even wat gaan eten bij de plaatselijke griek, wil ik afrekenen, blijkt dat je niet kan pinnen. Ik had echt zoiets van "in welk jaar leven we?". Maar wel weer: je mag gewoon even naar huis lopen om je contante geld op te halen, zo goed van vertrouwen zijn ze hier dan weer wel. Het heeft voor- en nadelen zo'n dorp. En op zondag is wel de Chinees en patat-boer open, dus verhongeren zul je niet.
Ga anders toch eens kijken bij een kerk of zo'n gemeenschap. Die kunnen je vast binnen notime aan een woning helpen(serieus).

ik heb een tijdje in Stroe gewoond, vlakbij Ermelo en stond er echt versteld van hoe die kerkgemeenschap werkt.(ik had er ook niks mee, maar een bevriend stel daar ging wel trouw naar de kerk)
Ik geloof prima dat ze erg hulpvaardig zijn, maar ik vind het gewoon niet kunnen om daar op zo'n manier gebruik (misbruik?) van te maken. Ik ben echt fel tegen geïnstitutionaliseerde religies, en persoonlijke religies snap ik gewoon niet. Ook hulpverlenende instellingen gebaseerd op religie krijg ik de kriebels van. Leven en laten leven, en als zij er gelukkig mee zijn, prima, (ik heb ook wel gelovige vrienden gehad, al bleek de kloof uiteindelijk toch te groot) maar dat wil niet zeggen dat ik het op moet zoeken. Ik zou mezelf gewoon té hypocriet vinden als ik contact zou zoeken om te kijken of ze iets voor me zouden kunnen betekenen. Wellicht een kwetsende vergelijking (sorry als het zo is), maar dan kan ik nog beter mezelf gaan verkopen, gevoelsmatig dan. Dus nee, lief gesuggereerd, maar ik denk dat het geen match is, en dat wil ik niemand aan doen.
mugenmarco schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:30:
[...]
Dat is in Leiden ook zo hoor: daar mag je ook niet in de winkelstraten fietsen... Daar zijn vrienden van mij ook wel eens voor beboet... Niks nieuws onder de zon en Ermelo is daar geen uitzondering in. Heeft niks met religie of leeftijd van de inwoners te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 11-04-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Ardana schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:44:
[...]

Deels mee eens. De dorpskern is, afgezien van zondag, best wel levendig. Al loopt het hier op sommige punten ook best wel achter. Zo waren we even wat gaan eten bij de plaatselijke griek, wil ik afrekenen, blijkt dat je niet kan pinnen. Ik had echt zoiets van "in welk jaar leven we?". Maar wel weer: je mag gewoon even naar huis lopen om je contante geld op te halen, zo goed van vertrouwen zijn ze hier dan weer wel. Het heeft voor- en nadelen zo'n dorp. En op zondag is wel de Chinees en patat-boer open, dus verhongeren zul je niet.

[...]

Ik geloof prima dat ze erg hulpvaardig zijn, maar ik vind het gewoon niet kunnen om daar op zo'n manier gebruik (misbruik?) van te maken. Ik ben echt fel tegen geïnstitutionaliseerde religies, en persoonlijke religies snap ik gewoon niet. Ook hulpverlenende instellingen gebaseerd op religie krijg ik de kriebels van. Leven en laten leven, en als zij er gelukkig mee zijn, prima, (ik heb ook wel gelovige vrienden gehad, al bleek de kloof uiteindelijk toch te groot) maar dat wil niet zeggen dat ik het op moet zoeken. Ik zou mezelf gewoon té hypocriet vinden als ik contact zou zoeken om te kijken of ze iets voor me zouden kunnen betekenen. Wellicht een kwetsende vergelijking (sorry als het zo is), maar dan kan ik nog beter mezelf gaan verkopen, gevoelsmatig dan. Dus nee, lief gesuggereerd, maar ik denk dat het geen match is, en dat wil ik niemand aan doen.

[...]

Dat is in Leiden ook zo hoor: daar mag je ook niet in de winkelstraten fietsen... Daar zijn vrienden van mij ook wel eens voor beboet... Niks nieuws onder de zon en Ermelo is daar geen uitzondering in. Heeft niks met religie of leeftijd van de inwoners te maken.
Dat je niet mag fietsen in het dorp heeft idd niks met ouderen of religie te maken, daar doelde ik ook niet op. Maar ik melde dat er ook even bij gezien je er pas net woont snap je?

Dat je bij een eet tent (de griek) niet kan pinnen is voor mij ook nieuw, is dan ook de enige plek waar je niet kan pinnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
mugenmarco schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:30:
[...]

Gelul? Kom dan gelijk met een argument waarom dit volgens jou gelul is ipv slap ouwehoeren.

mag jij mij vertellen wat jij gelul vind. Want vloeken is wel degelijk verboden in Ermelo en heb je de statistieken bekeken? Jongeren verlaten Ermelo terwijl ouderen Ermelo juist weten te vinden.

omdat ik een paar jaar in die omgeving gewoond heb en er nog langer heb gewerkt. Ik ben door een reliegekkie wel eens aangesproken omdat ik op zondag in de tuin bezig was of de was had hangen. Dat waren vooral oudere mensen.

Je gaat echt geen boete krijgen omdat je op straat vloekt of fietst. Als dat soort dingen zouden gebeuren dan loopt elke inwoner daar leeg. Als je ziet wat er daar achter gesloten deuren gebeurt...

En dat alles staat nog los van de fietstoeristen die daar komen, denk je nou echt dat de lokale ondernemers er mee akkoord zouden gaan als de fietstoerist op zondag geweerd gaat worden(of zelfs beboet?) Ga er vooral eens kijken ipv uit theorie je "kennis" posten.

[ Voor 12% gewijzigd door Bouke-p op 11-04-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Bouke-p schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:38:
[...]

omdat ik een paar jaar in die omgeving gewoond heb en er nog langer heb gewerkt. Ik ben door een reliegekkie wel eens aangesproken omdat ik op zondag in de tuin bezig was of de was had hangen. Dat waren vooral oudere mensen.

Je gaat echt geen boete krijgen omdat je op straat vloekt of fietst. Als dat soort dingen zouden gebeuren dan loopt elke inwoner daar leeg. Als je ziet wat er daar achter gesloten deuren gebeurt...

En dat alles staat nog los van de fietstoeristen die daar komen, denk je nou echt dat de lokale ondernemers er mee akkoord zouden gaan als de fietstoerist op zondag geweerd gaat worden(of zelfs beboet?) Ga er vooral eens kijken ipv uit theorie je "kennis" posten.
Ik woon in Ermelo, al ruim 20 jaar. En er is wel degelijk een vloek verbod maar in de praktijk geven ze je geen boete maar eerder een waarschuwing. Op zondag mag je wel in het dorp fietsen, maar op alle andere dagen tussen 8 en 5 niet.

Even citatie van wikipedia:

Ermelo
Hoofdstuk 5 Andere onderwerpen betreffende de huishouding der gemeente
Afdeling 6 Openbare fatsoensnormen
Artikel 5:22 Openbare fatsoensnormen
1. Het is verboden in het openbaar de naam van God vloekende te gebruiken.
2. Het is verboden in het openbaar ruwe of grove taal te gebruiken.
3. Het bepaalde in het eerste en tweede lid geldt niet voor zover gedachten of gevoelens worden
geopenbaard als bedoeld in artikel 7 van de Grondwet of indien het Wetboek van Strafrecht van toepassing is.

EDIT: je mag wel fietsen in het dorp (lees: ermelo) maar niet in het centrum

heb een verkeerde woordkeuze gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door mugenmarco op 11-04-2019 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
mugenmarco schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:49:
[...]

Ik woon in Ermelo, al ruim 20 jaar. En er is wel degelijk een vloek verbod maar in de praktijk geven ze je geen boete maar eerder een waarschuwing. Op zondag mag je wel in het dorp fietsen, maar op alle andere dagen tussen 8 en 5 niet.

Even citatie van wikipedia:

Ermelo
Hoofdstuk 5 Andere onderwerpen betreffende de huishouding der gemeente
Afdeling 6 Openbare fatsoensnormen
Artikel 5:22 Openbare fatsoensnormen
1. Het is verboden in het openbaar de naam van God vloekende te gebruiken.
2. Het is verboden in het openbaar ruwe of grove taal te gebruiken.
3. Het bepaalde in het eerste en tweede lid geldt niet voor zover gedachten of gevoelens worden
geopenbaard als bedoeld in artikel 7 van de Grondwet of indien het Wetboek van Strafrecht van toepassing is.

EDIT: je mag wel fietsen in het dorp (lees: ermelo) maar niet in het centrum

heb een verkeerde woordkeuze gebruikt.
Ow, lol, idd, https://nl.wikipedia.org/wiki/Vloekverbod_(Nederland). Verder: 8)7 Ik zal me tzt wel beroepen op m'n vrijheid van meningsuiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ardana schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:44:
[...]

In Turnhout is het eenrichtingsverkeer in de winkelstraat, je mag er in fietsen maar niet meer er uit. Mijn vrouw is daar eens op gewezen door agenten met machinegeweren (was net na de aanslag op Zaventem, een beetje overdreven dat zulke agenten op fietsterroristen als mijn vrouw jagen ;) )

Maar volgens mij zijn er zo veel winkelcentra die wandelgebied zijn tijdens de openingsuren van de winkels.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Renzzie schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:09:
Ik snap je frustratie. Het is absoluut niet fijn om uit je vertrouwde omgeving te moeten vertrekken. Toch hebben de omstandigheden je nu hier gebracht. Nu heb je echter de keuze om of:
a) het beste er van proberen te maken
b) bij de pakken neer te gaan zitten

Er zijn vast genoeg (gratis) alternatieven te vinden waar je mensen kunt leren kennen. Ga lekker wandelen, sluit je aan bij een hardloopgroepje. Neem toch een facebook account en kijk of je wat hechting kunt krijgen met het dorp. Als je eenmaal een aantal mensen kent in je woonplaats zal het vast een stuk prettiger wonen zijn. Bijkomend voordeel is dat het weer een stuk beter wordt, je zal dus een stuk makkelijker mensen tegenkomen in de supermarkt/op straat/etc.
Dit, ja de situatie op de woningmarkt is klote, been there done that en dan heb ik nog een best wel goede uitgangspositie vergeleken met m'n leeftijdsgenoten.

Punt is alleen dat je met eisen die niet echt, echt, noodzakelijk zijn niet opschiet als de nood echt hoog is (3 of minstens 2 grote kamers bijvoorbeeld). Net als het van te voren uitsluiten van dingen 'want XYZ, Het staat raar als ik Facebook aanmaak enkel voor huiszoekgroepen', zuchten over inschrijfkosten maar wel HelloFresh etc. Op die manier valt het nog harder tegen (2 kamers in een huur hut zit er voor half Nederland als alleen staande al amper in) en verklein je je kansen.

Ik weet hoe ongehoord frustrerend en zorgelijk het is dat een primaire levensbehoefte als wonen zo lastig in te vullen is maar de eisen (te)hoog houden en cyinisch worden/dingen van te voren uitsluiten is iets dat je je niet kan veroorloven. Daar heb je straks jezelf mee.

Succes, ik hoop dat je snel iets voor jezelf vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosombroek
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
*knip*
Welkom op Tweakers. Het is niet de bedoeling om hiervoor een oud topic te schoppen en neigt op deze manier naar spam.

[ Voor 74% gewijzigd door tweakduke op 19-07-2021 12:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.