Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Vraag
Beste antwoord (via ..Christiaan.. op 15-02-2019 22:42)
Wat je kunt doen is de router die je krijgt van Online in bridgemodus zetten (als dat ondersteund wordt).
Daarna kies je een eigen router die je centraal in huis zet en die eventueel ook 5Ghz ondersteunt.
Dan kun je de modem/router van Online laten staan waar ie staat en is het voldoende de nieuwe router ergens neer te hangen. Eventueel zou je met access points kunnen werken maar dat gaat wellicht wat te ver. Wanneer je zwaar leunt op online zaken dan zijn dergelijke routers vaak wel relatief prijzig dus hou daar rekening mee
Ik ken Online verder niet als provider dus dat zul je even bij hen moeten opzoeken.
[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 15-02-2019 22:39 ]
Alle reacties
Wat je kunt doen is de router die je krijgt van Online in bridgemodus zetten (als dat ondersteund wordt).
Daarna kies je een eigen router die je centraal in huis zet en die eventueel ook 5Ghz ondersteunt.
Dan kun je de modem/router van Online laten staan waar ie staat en is het voldoende de nieuwe router ergens neer te hangen. Eventueel zou je met access points kunnen werken maar dat gaat wellicht wat te ver. Wanneer je zwaar leunt op online zaken dan zijn dergelijke routers vaak wel relatief prijzig dus hou daar rekening mee
Ik ken Online verder niet als provider dus dat zul je even bij hen moeten opzoeken.
[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 15-02-2019 22:39 ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Ik zou geen extra router ophangen maar een access point. Vervolgens schakel je WiFi op de router van Online uit en gebruik je enkel je access point voor draadloos netwerk.
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 15-02-2019 22:45 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Zit er overigens helemaal geen 5GHz op? Dat is zo'n beetje wel de standaard al een paar jaar volgens mij. Bereik van 5GHz is een stuk beperkter dus wellicht valt het niet eens op.
Gaat het je om de routeringsfunctinaliteit of puur om de WiFi? Hou die twee uit elkaar. Een router is in beginsel alleen iets dat jouw privenetwerk aan het publieke internet verbindt, en die wil je doorgaans op de plek hebben waar je internettoegang het huis binnen komt. Een router doet in beginsel *niets* met WiFi.
Als het om de WiFi gaat, lekker die modemrouter op de huidige plek laten en een Access Point (AP) elders in huis plaatsen. Die doet niets met routeren, maar breidt een bedrade netwerk draadloos uit.
Oslik blyat! Oslik!
Modem/router staat niet op plek waar sginaal het huis binnen komt. Zeker een meter of 10 kabel ertussen. Die wil ik verplaatsen zodat er 50cm kabel tussen zit. Dan hangt ie gelijk centraler in het huis en niet in een hoek. Ik doel dus idd op wifi (bereik en snelheid).
Online biedt geen 5GHz (@Room42
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hoi Christiaan, is het nog gelukt om 5GHz te krijgen?..Christiaan.. schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 22:53:
Ok, wat helderheid want wellicht snap ik het niet goed.
Modem/router staat niet op plek waar sginaal het huis binnen komt. Zeker een meter of 10 kabel ertussen. Die wil ik verplaatsen zodat er 50cm kabel tussen zit. Dan hangt ie gelijk centraler in het huis en niet in een hoek. Ik doel dus idd op wifi (bereik en snelheid).
Online biedt geen 5GHz (@Room42) signaal.Wifi wordt naar zolder best minder, maar met ons vorige modem/router van T-Mobile was dit wel goed. Ik ben btw overgestapt vanwege gratis Fox Sports.....
Ik ga binnenkort overstappen, maar had hier niet bij stil gestaan, stom! Maar hoop dat het gelukt is... hoewel ik ook net ergens las dat iemand wel van online een 5ghz modem had gekregen...
Ik heb voor de zekerheid een mail naar ze gestuurd om te vragen of ik een modem met 5Ghz kan krijgen.
Voor degenen die 5Ghz niet hebben, het scheelt enorm! Apps updaten op je tablet of telefoon gaat dan gewoon zeer rap(je telefoon of tablet moet het ook ondersteunen dan uiteraard) Ik wil/kan eigenlijk niet meer zonder...
De "witte" geeft gewoon 5Ghz aan ....
En anders kan je het beste een eigen Accespoint plaatsen op een meer ideale plek ( centraal )
Zeker. Modem heeft prima bereik. Voorlopig laat ik het zo.wilvanwil schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:32:
[...]
Hoi Christiaan, is het nog gelukt om 5GHz te krijgen?
Ik ga binnenkort overstappen, maar had hier niet bij stil gestaan, stom! Maar hoop dat het gelukt is... hoewel ik ook net ergens las dat iemand wel van online een 5ghz modem had gekregen...
Ik heb voor de zekerheid een mail naar ze gestuurd om te vragen of ik een modem met 5Ghz kan krijgen.
Voor degenen die 5Ghz niet hebben, het scheelt enorm! Apps updaten op je tablet of telefoon gaat dan gewoon zeer rap(je telefoon of tablet moet het ook ondersteunen dan uiteraard) Ik wil/kan eigenlijk niet meer zonder...
hoi Christiaan,..Christiaan.. schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:10:
[...]
Zeker. Modem heeft prima bereik. Voorlopig laat ik het zo.
misschien lees ik het niet goed
ik zie dit als een goedkoop alternatief?
productreview: Xiaomi Mi Router 4A review door Verwijderd
ok! hopelijk leveren ze die nu standaard..Christiaan.. schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:18:
Ik heb het modem van Online met de 5ghz band gebruikt.
Van de helpdesk begreep ik ook dat ze gaan kijken of ze bridge beter kunnen gaan ondersteunen, maar dat kan nog wel ff duren.
ik ook gelukkig, mooi zo
stabiliteit lijkt na een dag of 5 prima, nog geen problemen ondervonden, en m'n kids ook niet vaker dan anders gehoord ;-)
Down snelheid ca. 58 Mbps, daar lijkt nog wat winst te behalen, maar gemeten via powerplugs op m'n pc...
Dus qua internet ruime voldoende so far...
TV ander verhaal...toen ik bestelde half april, ging het mij vooral om het uitgebreide sportpakket, fox eredivisie erbij, en "standaard" Eurosport 1 en 2, het ziggo sport pakket had ik erbij besteld...
Wat blijkt, terwijl op de website tot zeker afgelopen week duidelijke plaatjes van Eurosport 1 en 2 stonden... blijkt dat in april ze al aangekondigd hadden dat deze zenders per 1 juni verdwijnen bij het aanbod.... ja, dat staat wel in het linkje onder aan de website naar het aanbod per 1 juni... Vandaag staat wel nog het plaatje van Eurosport 2 erbij... bijzonder....
Als je gaat bestellen, staat er als eerste duidelijk "met tv-ontvanger", pas als je TV "aan" zet in het bestelproces komt er een pakket bij, en daar lees je dus snel er overheen dat bij het goedkoopste pakket het om "app-only" pakket gaat, zonder tv ontvanger....
De 2 pakketten verschillen verder in aantal zenders, en aantal HD zenders. Ik had dus de goedkoopste gekozen.....
Goed, achter dit feit kwam ik al voor de oplevering, dus snel gebeld met de helpdesk, maar die konden dat niet toen regelen al voor de oplevering, pas ongeveer een week na de oplevering, ze konden het ook niet "onthouden" om te gaan regelen, of ik zelf weer even aan de bel kon trekken tzt.... Dusssssss
Ik heb een android tv boxje, dus ik kan via de app kijken, maar dat is behelpen, streamen met een chromecast via telefoon, laptop of tablet is ook niet optimaal.
Ze hebben zowaar wel bevestigd dat de tv ontvanger verstuurd zal gaan worden.
Ben benieuwd hoe die werkt, hopelijk wel wat praktischer dat met een afstandbediening van android boxje waarmee je niet rechtstreeks het zendernummer in kan tikken, waarmee je dan weer de pijltjes toetsen moet gebruiken en dan weer de muismodus....
ben benieuwd hoe hier de tv ervaringen zijn.
Dus procesmatig is er nog een hoop te verbeteren bij online.nl,
als het tv kastje naar behoren werkt is het gebruiksmatig allemaal voldoende...
Ik kom vast nog een keer terug om mijn ervaringen te delen...
Ik ben intussen overgestapt; per 1 juli Tmobile. Iets duurder incl fox eredivisie maar meer zenders en ik kan nu mn eigen modem gebruiken.
ok, nou ja, ik ga het even aanzien.....Christiaan.. schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:24:
Het tvkastje van Online stelt niet heel veel voor. Trager dan ziggo, maar wel inclusief begin gemist en opnemen. Opnemen is ook niet altijd prettig want veel programma's hebben doorspoelen uitgeschakeld staan dus reclames gewoon kijken.
Ik ben intussen overgestapt; per 1 juli Tmobile. Iets duurder incl fox eredivisie maar meer zenders en ik kan nu mn eigen modem gebruiken.
ik had idd van de week een film opgenomen, maar wel eerst de helft gekeken op het moment dat ie werd uitgezonden...
wilde ik verder kijken, begint ie bij het begin, en geen mogelijkheid door te spoelen...zucht... was rtl7, was bij ziggo ook wel zo... zal wel niet bij alle zenders zijn hopelijk???
gisteravond vanaf m'n telefoon naar chromecast gestreamd, dat viel me mee, geen hickups, geen uitval...