PC upgrade, overkill of midrange

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-05 16:19
Hallo

Ik weet niet of ik hier juist zit, maar het heeft met pc componenten te maken..

Ik zit te kijken om mijn game pc te vernieuwen, maar vraag me nu af wat ik het beste doe.

1. overkill pc die x jaar mee gaat
2. pc met overkill cpu en mid range gpu. waarbij elke 2-3 jaar enkel de gpu wordt geupdate
3. volledige mid range pc die de games van die periode dan kunnen spelen zonder problemen.

Ik ben op onderzoek wat het beste uitkomt qua geld/prestaties op lange termijn.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zonder je verdere eisen is dit lastig te zeggen.
Stel die overkill PC kost 2000 euro in dit voorbeeld.
Als een midrange bak die aan jouw eisen voldoet 1500 euro kost, dan is het mogelijk niet zo interessant. Kost die echter maar 600 euro, dan is het wel de moeite.

Een midrange PC kopen die sowieso niet aan je eisen voldoet... tja, da's gewoon geld weggooien imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
TERW_DAN schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:53:
Zonder je verdere eisen is dit lastig te zeggen.
Stel die overkill PC kost 2000 euro in dit voorbeeld.
Als een midrange bak die aan jouw eisen voldoet 1500 euro kost, dan is het mogelijk niet zo interessant. Kost die echter maar 600 euro, dan is het wel de moeite.

Een midrange PC kopen die sowieso niet aan je eisen voldoet... tja, da's gewoon geld weggooien imho.
Laten we inderdaad uitgaan van 2000 euro voor overkill en 1000-1300 euro voor midrange.

welke van de 3 denk jij dat dan de 'voorkeur' geniet. en met welke motivatie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoe lang ga je doen met iedere setup? En belangrijker, kun je 2000 euro missen voor een PC. Als je dat makkelijk kan betalen, gewoon die overkill bak pakken. Weet je zeker dat je goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
TERW_DAN schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 19:39:
Hoe lang ga je doen met iedere setup? En belangrijker, kun je 2000 euro missen voor een PC. Als je dat makkelijk kan betalen, gewoon die overkill bak pakken. Weet je zeker dat je goed zit.
Heb geen idee qua termijn van setup en 2k kan ik wel eens betalen. maar hoe lang zit ik dan ongeveer goed ?

Misschien was dit gewoon een domme vraag? maar ik denk er bv aan om een overkill cpu te kopen met mid range gpu. aangezien cpu minder van belang is bij een gaming pc. oh ja, dat was ik dus even vergeten te vermdelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

GiovanniW schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 19:53:
[...]

maar hoe lang zit ik dan ongeveer goed ?
Tussen 1 dag en 10 jaar. Daar valt echt niets over te zeggen zonder iets te weten over jouw eisen en wensen. Als je nu een 2000 euro systeem bij elkaar klikt, en morgen wil je er iets mee gaan doen dat de specs niet aankunnen, dan kun je gelijk gaan upgraden.
Misschien was dit gewoon een domme vraag? maar ik denk er bv aan om een overkill cpu te kopen met mid range gpu. aangezien cpu minder van belang is bij een gaming pc. oh ja, dat was ik dus even vergeten te vermdelden...
Nogmaals, zonder eisen te weten is hier heel weinig zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:52
Ik zou gaan voor 'overkill' cpu en elke 3 jaar gpu vervangen.
Imo kun je dan 6-9 jaar doen met je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machiel vlb
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-03-2021
Dat weet je nooit of je er 6 tot 9 jaar mee gaat kunnen doen is al te zien welke games ons de toekomst geven wie weet zijn dit heel zware games en met een pc van vb.8jaar is de kans al klein dat je dat gaat aankunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:52
Een 2600k is nu 8 jaar en die doet het nog best aardig.
Natuurlijk is het glazen bol werk, maar een 4c/8t of een 6c/6t processor is zeker weten over een paar jaar aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 14:12
Ik ben voor overkill cpu gegaan, en ga er om de 2 jaar een 2dehands gpu in smijten

Ik heb voor videokaarten de nieuwprijs biet over, en game toch op 1080 ...

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Pagina: 1