Platform voor bouwen applicatie XML input CSV output

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 23:29
Ik wil een applicatie bouwen die een XML bestand als input krijgt en op basis van wat andere invoervelden de inhoud manipuleert en een output in de vorm van een drietal CSV bestanden geeft.

Nu hebben we daar een standalone executable voor, maar er zijn een aantal aanpassingen nodig en de source is niet beschikbaar...

Van daaruit is mijn eerste gedachte om een look-a-like te maken, maar het kan uiteraard ook webbased. Verder ben ik aardig technisch en goed met computers, maar geen full time programmeur.

Wat is een goed/makkelijk aan te leren platform voor XML input en text output? We hebben voldoende resources beschikbaar om iets webbased te draaien.

Visual Studio met C#, met C++? UWB? ASP.NET? Angular? Python? Met wxPython/wxWidgets? PHP? En wat nog meer?

Ik begrijp het als dit over komt als een NOOB vraag, maar ik heb echt wel wat programmeer skills. Alleen meer op een ander gebied en ze zijn wellicht wat roestig ;) Dus serieuze antwoorden worden zeer gewaardeerd.

Het kan altijd mooier en beter...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 02-10 12:30

killercow

eth0

elke taal kan dit, het gaat er om wat jij makkelijk vindt.

Ik zou Python pakken omdat ik daar bekend mee ben, en je geen ingewikkelde server / IDE of andere omgeving voor nodig hebt en de xml en csv zaken makkelijk te gebruiken zijn daarin.

Ook de ingebouwde interactieve prompt kan handig zijn als je door je xml docje wilt heen struinen met python commandos

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfdude
  • Laatst online: 09-08 23:29
Ok, dankjewel Killercow.

Python is in mijn ogen ook een interessante optie. Alleen heb jij het over de prompt, maar ik ben uiteindelijk wel op zoek naar een applicatie met een gui. Hoe zag jij dit voor je?

Ik ga het installeren om erin te duiken, maar heb ik dan ook nog iets als wxPython nodig voor een gui?

Het kan altijd mooier en beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:58

Yucon

*broem*

Wat is de omvang? Gewoon 1 xml structuur met een paar velden? Dan is dat iets dat je in willekeurig welke taal in een paar uur gemaakt hebt, dus ik zou bijna zeggen dat het dan niet uitmaakt wat je gebruikt omdat je zelfs bij iets als een verouderde of amateurkeuze eigenlijk nauwelijks iets verliest.

Dus als jij toevallig handig bent met iets als excel macro's lijkt het me nauwelijks een reden om c# aan te slingeren. Tenzij je dat leuk vindt, maar dan is dat een andere overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

F# met FSharp.Data? Leest XML en een CSV is ook zo gemaakt.

http://fsharp.github.io/FSharp.Data/library/XmlProvider.html

Less alienation, more cooperation.