Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Workstation voor C#, C++ (en licht CAD) max €1000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-10 21:29
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Programmeren in een groot project met C# en C++ gemixt, in Visual Studio 2017. Met enige regelmaat AutoCAD en Revit opstarten en modellen etc. laden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Dat maximumprijs is €1000, inclusief verzend en assemblagekosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Harde schijven worden meegenomen uit een oude workstation, dus die zijn niet nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een snelle processor die met veel threads tegelijkertijd code kan compileren. Een videokaart die middelgrote CAD modellen kan renderen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifiek merk, maar bewezen betrouwbaarheid is wel wenselijk, aangezien het een workstation voor werk is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een kleine kast, bij voorkeur zo smal mogelijk, makkelijk mee te nemen in een boodschappentas of kleiner. Maximale stevigheid bij minimaal gewicht. Ruimte voor tenminste één 3.5" schijf en twee 2.5" schijven. Diepte en hoogte bij voorkeur minder dan 40cm.

Geluid is belangrijk, aangezien de computer in een ruimte komt met meerdere collega's is stilte wel wenselijk. Ventilatieprofielen aanpassen is geen probleem.

Ga je overklokken?
Geen interesse om te overklokken, betrouwbaarheid en stilte is wenselijk.

Wat verwacht je van ons?
De voorkeur is bang-for-buck, stil en klein. Nadruk op prestaties, het moet een snelle pc zijn die jaren mee kan (met eventueel kleine upgrades).

Ik heb zelf al een poging gedaan om een computer samen te stellen, hier hoor ik graag van of alle componenten compatibel zijn of dat er het een en ander veranderd moet worden.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 333,50€ 333,50
1ASRock B450M Pro4€ 76,99€ 76,99
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC€ 173,50€ 173,50
1Cooltek C3 Zilver€ 64,90€ 64,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 116,-€ 116,-
1Corsair CX450M€ 51,90€ 51,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 816,79

Beste antwoord (via ManIkWeet op 15-02-2019 23:03)

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:11
In de basis een goede pc, cpu+mobo+ram lijken me een goede combinatie. Neem je verder ook een ssd mee uit je oude build? SSD is toch wel aan te raden, zeker voor het OS + bestanden die je vaak opent. Als geluid belangrijk is zou ik een Fractal Design aanraden, die gebruiken geluidsdempend materiaal. Bijvoorbeeld de: pricewatch: Fractal Design Define Mini C , wel iets groter maar staat dan de airflow en geluidsdemping tegenover. Zou voor de videokaart net een stapje hoger gaan naar bijvoorbeeld de pricewatch: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC, deze is sneller en heeft veel meer geheugen dan de 1050ti en is maar €40 duurder (zijn ook goedkopere maar die kunnen luider zijn). Als voeding zou ik voor de iets hoogwaardigere pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W gaan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• pelle888
In de basis een goede pc, cpu+mobo+ram lijken me een goede combinatie. Neem je verder ook een ssd mee uit je oude build? SSD is toch wel aan te raden, zeker voor het OS + bestanden die je vaak opent. Als geluid belangrijk is zou ik een Fractal Design aanraden, die gebruiken geluidsdempend materiaal. Bijvoorbeeld de: pricewatch: Fractal Design Define Mini C , wel iets groter maar staat dan de airflow en geluidsdemping tegenover. Zou voor de videokaart net een stapje hoger gaan naar bijvoorbeeld de pricewatch: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC, deze is sneller en heeft veel meer geheugen dan de 1050ti en is maar €40 duurder (zijn ook goedkopere maar die kunnen luider zijn). Als voeding zou ik voor de iets hoogwaardigere pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W gaan.

• ManIkWeet
Goede tip over die videokaart, ik had nog niet eens nagedacht over een kaart van AMD! RX580 is inderdaad een veel betere keus.

Qua kast, wat jammer is, is dat het geluiddempende materiaal ook gewicht met zich mee neemt. Ik zal eens aan de ontvangende persoon vragen wat hij hiervan vind.

€18 voor dezelfde wattage? Wat is er zo speciaal anders?

(Ik heb persoonlijk nooit een slechte ervaring met ATX voedingen gehad, ik draai al me 8e jaar op een OCZ StealthXStream2 500W PSU 80+ :X)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• pelle888
ManIkWeet schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 20:08:

€18 voor dezelfde wattage? Wat is er zo speciaal anders?
80+gold certified in plaats van 80+brons, die gaat dus efficiënter om met de stroom aka zuininger. Ook zijn de grotere broertjes ervan goed gereviewed ook door bv Tomshardware. Daarbij is de geluidsproductie minder bij de Seasonic Focus.

• ManIkWeet
Ik ben overgehaald :+

Op zich altijd wel goede verhalen gehoord van Seasonic... Corsair wat minder ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ManIkWeet schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 23:03:
Ik ben overgehaald :+

Op zich altijd wel goede verhalen gehoord van Seasonic... Corsair wat minder ;)
Waarom zou je meer geld uitgeven aan een minder product ?
XFX is een betere RX580 en +- €35,- goedkoper.

@pelle888 Waarom is Seasonic Focus beter dan Formula Gold ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• pelle888
Hackus schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:19:
[...]

Waarom zou je meer geld uitgeven aan een minder product ?
XFX is een betere RX580 en +- €35,- goedkoper.

@pelle888 Waarom is Seasonic Focus beter dan Formula Gold ?
Over het algemeen zijn de kaarten van MSI erg goed. Ik heb nu net even specifiek gezocht naar de 580's en daar zijn de meningen op de forums over verdeeld welke nou het beste is. Dus dan zou je ook prima voor de XFX RX580 kunnen gaan. Ik heb persoonlijk altijd goede ervaringen gehad met MSI kaarten.

@Hackus De vergelijking was met de Corsair CX450M. Die voeding is inderdaad ook prima als je de reviews mag geloven. Daar zou de Formula Gold zelfs nog stiller zijn, echter is de voeding dan weer niet modulair wat vervelend is met inbouwen bij de kleinere kasten. Dus de keuze is aan @ManIkWeet :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pelle888 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:50:
[...]

Over het algemeen zijn de kaarten van MSI erg goed. Ik heb nu net even specifiek gezocht naar de 580's en daar zijn de meningen op de forums over verdeeld welke nou het beste is. Dus dan zou je ook prima voor de XFX RX580 kunnen gaan. Ik heb persoonlijk altijd goede ervaringen gehad met MSI kaarten.

@Hackus De vergelijking was met de Corsair CX450M. Die voeding is inderdaad ook prima als je de reviews mag geloven. Daar zou de Formula Gold zelfs nog stiller zijn, echter is de voeding dan weer niet modulair wat vervelend is met inbouwen bij de kleinere kasten. Dus de keuze is aan @ManIkWeet :)
Focus is ook niet modulair (semi) en heeft de Formula Gold 11cm kortere PEG kabel en lagere Ripple, en hogere efficiëntie. evt zou @ManIkWeet een SFX voeding kunnen overwegen met deze kast pricewatch: Silverstone ST45SF (V3.0) met atx bracket

• ManIkWeet
@pelle888 @Hackus

Ik wil bij voorkeur mijn computer in elkaar laten zetten door de winkel (niet mijn voorkeur maar mijn baas vind het fijner), tot nu toe lijkt het erop dat alles bij Alternate.nl te koop is en dus in elkaar gezet kan worden.

Als ik voor de XFX kaart zou gaan dan zou ik mijn baas moeten overhalen om hem zelf in elkaar te mogen zetten...

Ik weet dat het goedkoper is om alles bij losse winkels te kopen en het zelf in elkaar te zetten, maarja één keer de creditcard trekken is makkelijker (en het kromme is dat ie natuurlijk wel zo goedkoop mogelijk moet zijn |:()
Pagina: 1