"Free to play" ipv "Nog geen prijs"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rkeet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-08 11:45
Momenteel staat Apex Legends op de homepage vanwege een review. Toppie, een 9. Hoeveel kost 't om te spelen? "Nog geen prijs". Oh, vast nog niet beschikbaar.

---

Lijkt me verstandig dat "Free to play" een optie wordt voor jullie die het invoeren. Mogelijk direct ook opties als "Pay to win" or "Pay to play faster" (voor die wacht spelletjes waar je tegen echt geld sneller door kunt).

Zie hier als voorbeeld Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UJQoJO3GEWtoOoztUGsWE4g1/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Apex Legends - Uitstekende evolutie van battle royale

Kweenie maar volgens mij is "Free to Play" inderdaad "nog geen prijs" en dus gratis. De interpretatie en/of verwoording is niet helemaal consistent, maar oké.

World of Tanks is ook free to play maar soms hebben ze een extra bundel (voor nieuwkomers) dat je dus de free to play + enkele betaalde assets voor een korting in 1x koopt.

Pricewatch is dan wat "ouderwets", zeker als je dan ook een limited time offer krijgt of, zoals Black Friday, zolang de voorraad strekt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het komt gewoon automatisch daar terecht omdat het een product is dat kortgeleden is toegevoegd maar op dit moment geen prijzen heeft. Daarbij wordt inderdaad aangenomen dat het nog geen prijs heeft (we hebben geloof ik soms ook 'wordt verwacht').

Dat heeft verder niks met de beschikbaarheid van producten die nooit een prijs gaan krijgen te maken, daar hebben we simpelweg geen ondersteuning voor.

"Free to play" is dus geen synoniem voor wat hier gebeurt, "Free to play" kan gewoon niet. Hoewel we wel kunnen aangeven dat een product nooit prijzen zal krijgen zoals bij diverse software, wat hier blijkbaar ook niet is gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rkeet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-08 11:45
@MAX3400
Kweenie maar volgens mij is "Free to Play" inderdaad "nog geen prijs" en dus gratis
"Nog geen prijs" lees ik eerder als dat de prijs nog niet bekend is, dan dat het betekend dat iets gratis is.
World of Tanks is ook free to play maar soms hebben ze een extra bundel (voor nieuwkomers) dat je dus de free to play + enkele betaalde assets voor een korting in 1x koopt.
Dat maakt de (base) game nog wel free to play ;-)

@ACM

"Wordt verwacht" zie ik inderdaad wel met regelmaat in de Pricewatch.
[..]producten die nooit een prijs gaan krijgen te maken, daar hebben we simpelweg geen ondersteuning voor
Dat is waarom ik ook een een Feature Requestje neer leg ;) Ik had al wel bedacht dat als het ondersteund werd, 't ook zou worden gebruikt.
Hoewel we wel kunnen aangeven dat een product nooit prijzen zal krijgen zoals bij diverse software [..]
Dat heb ik nog niet eerder gezien.

---

Maar ik dacht 't dus neer te leggen als een FR voor als jullie er ook wat in zagen. Uiteraard aan jullie of jullie hier iets mee (willen) doen.

Edit: FR btw ook niet gericht op dit specifieke product, want, als met het voorbeeld van @MAX3400, zie ik dit ook bij andere games, zoals World of Tanks, niet aangegeven als F2P.

[ Voor 7% gewijzigd door rkeet op 18-02-2019 09:06 ]