• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 21:42
zag bij expert een sharp minidisc (md mt80) voor 377,-
niet duur d8 ik zo. is dit een beetje goed ding? en zit er een optische ingang op? ik wil hem straks op een terratec met optische uitgang aansluiten...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JvS
  • Laatst online: 22:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

verder hoort dit in [forum=gad]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

let wel op dat de schroefjes er in de loop van de tijd niet uit vallen, wil nog wel eens gebeuren met die Sharps, en dan moet je tape aan de slag :)

ik heb zelf een Sony MZ-R55, wel relaxed dingetje, lekker klein en kan ook opnemen...
alleen die zijn nu niet meer te koop denk ik, oud model...

Verwijderd

damn inderdaad ik heb ook een sharp 2 schroefjes eruit gevallen :(
kun je niet gewoon ergens weer van die schroefjes kopen in een of andere audio / doe het zelf zaak ?

edit:

oh ja vergat het bijna, ik ben verder erg tevreden over de sharp

• sharkzor
nou de verkoper zij dat dit een niew model was, dus ik neem aan dat sharp van z'n fouten geleerd heef.. anders pak ik de superplakkie (lijm).

kan iemand mij nog wat software aanbevelen om het opnemen te vergemakkelijken?

Verwijderd

software voor makkelijk opnemen :?

je hebt gewoon een kabeltje nodig, je kan met dat kabeltje van je uitgang van je stereo naar de minidisc line-in en opnemen maar.
als je mp3's op je minidisc wil, gewoon playlistje maken in winamp en dan van je audio uitgang kabeltje naar line-in van je minidisc.

Verwijderd

weareborg wrote
zag bij expert een sharp minidisc (md mt80) voor 377,-
niet duur d8 ik zo. is dit een beetje goed ding? en zit er een optische ingang op? ik wil hem straks op een terratec met optische uitgang aansluiten...
Klinkt goed. Of die een optische ingang heeft moet je zelf maar uitzoeken, zoek en gij zult vinden. Als hij een optische ingang heeft, zul je ook nog zo'n optische kabel moeten regelen.

Verwijderd

een aiwa misschien?

• sharkzor
Op woensdag 25 juli 2001 14:04 schreef rick-80 het volgende:

als je mp3's op je minidisc wil, gewoon playlistje maken in winamp en dan van je audio uitgang kabeltje naar line-in van je minidisc.
ja, maar dan moet ik steeds op een knoppie drukken als het nummer afgelopen is toch?

misschien is er ook iets dat ik de nummers in kan voeren? of is dat teveel gevraagt van dat el cheapo ding?

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 23:08
Deze sharp ziet er aardig goed uit moet ik zeggen, dadelijk eens even mijn banksaldoe checken ;)

• sharkzor
en hij doet het nog goed ook!

heb al een kicke winamp plugin gevonden die automatisch 4sec tussen de nummers gooit. de minidisc doet de rest. zeer relaxed...

Verwijderd

2 sec is genoeg ;)

Verwijderd

beter die plug-in moet ik ook maar even downloaden, is/was inderdaad een nadeel dat je soms nummers achter elkaar geplakt had.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52
ik gebruik voor die trackmarks altijd meracl mdrecorder (weet ff geen url, maar meracl intikken op google doet wonderen)

deze doet automatisch allemaal pauzes erin en kijkt ook hoeveel muziek je hebt geladen in de playlist......handiger dan winamp voor het opnemen vind ik zelf

en bovendien, winamp kan zo gewoon afspelen zonder dat je eerst een of andere pauze plugin moet uitzetten....

• sharkzor
nu nog een optische kabel. weet iemand waar ik die kan halen? en die ook op die sharp past....

Verwijderd

Heeft je soundblaster geen coax digitaal :?

Verwijderd

yep

• sharkzor
Op vrijdag 27 juli 2001 13:13 schreef kibiru het volgende:
Heeft je soundblaster geen coax digitaal :?
ja maar wat schiet ik daar mee op? moet ik een coax naar optisch converter hebben.. volgens mij is gewoon ffe een optische kabel goedkoper.
nu nog aan zo'n ding komen. die kan je natuurlijk weer niet krijgen bij die crappy expert hier :(

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Dat snap ik , maar je wilde die kabel toch in je pc stoppen :? Hoe kom je dan aan een optisch digitaal in/out op je pc ?

[edit]
stond nog onder Optical ingelogt
Ben dus kibiru
[edit]

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
uhmz, volgens mij voldoen al die optische kabels aan een en dezelfde standaard :)

Ik heb al JAREN een MD (Sony MZ-R3, ja echt al jaren. 6 ofzow) En heb er destijds ook meteen een opticalcable bijgekocht. Ideaal. Rechtstreeks van CD naar MD.

Veel gezeik met vrienden gehad die het allemaal niet konden lijen dat ik hun CD's kopieerde terwijl zij ze duur moesten kopen.

ps. Toen kostte lege MD's van 74 min nog 35 gulden ofzow. Nu minder dan een 10tje geloof ik.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Dan heeft je cd=speler waarschijnlijk een optisch digitaal uit. Bij mijn weten werkt het niet als je een optische kabel in een coaxiale aansluiting prikt of denk jij van wel?

• sharkzor
Op vrijdag 27 juli 2001 23:18 schreef Optical het volgende:
Dat snap ik , maar je wilde die kabel toch in je pc stoppen :? Hoe kom je dan aan een optisch digitaal in/out op je pc ?
kan van iemand een terratec (geloof 512i digital) overnemen die een optische uitgang heeft. die prop ik dan in m'n 2e pc :)

Verwijderd

zat er geen kabeltje bij de minidisc?? Bij mijn Sony MZR70 zat er een kabeltje bij..

• sharkzor
Op zaterdag 28 juli 2001 09:37 schreef rAvers het volgende:
zat er geen kabeltje bij de minidisc?? Bij mijn Sony MZR70 zat er een kabeltje bij..
bij zo'n goedkopie ding van 377,- zit echt geen kabeltje. ze waren zelfs te bedonderd om er iets van een batterij bij te doen.

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

RLB

E Pluribus Unum

Die optische kabeltjes kun je toch bij de betere hifi zaken krijgen voor iets van 50-60 piek?

Verwijderd

Hier liggen ze bij de elektonika hobby shop voor 20,-

• sharkzor
Op zaterdag 28 juli 2001 14:24 schreef kibiru het volgende:
Hier liggen ze bij de elektonika hobby shop voor 20,-
mjah, een gewone toslink kabel zag ik hier ook voor 34,- liggen.
maar ik heeft een jack-achtich-optisch geval nodig en volgens de expert gaat mij dat 80,- kosten!! aaarrgghh!

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 18:04 schreef weareborg het volgende:

[..]

mjah, een gewone toslink kabel zag ik hier ook voor 34,- liggen.
maar ik heeft een jack-achtich-optisch geval nodig en volgens de expert gaat mij dat 80,- kosten!! aaarrgghh!
Toch heb ik bij de elektronika winkel (Tandy) deze kabel voor 20,- gekocht. +/- een 0,5 meter.

[vergeet-modus]

Het betreft zich hier om een Monacor OLC-135/SW. Bestelnummer 06.5030 hij is dus 1 meter. De prijs was trouwens 29.95 ipv 20,-

[vergeet-modus]

• sharkzor
Op zaterdag 28 juli 2001 18:20 schreef kibiru het volgende:

Toch heb ik bij de elektronika winkel (Tandy) deze kabel voor 20,- gekocht. +/- een 0,5 meter.
mmm, s kijken of er hier zo'n zaak in de buurt zit...

/edit
hier stond nogmeer onzin. maar ffe weggehaalt
Pagina: 1