Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05 12:39
Beste medetweakers,

Als je de camera opent vanuit Whatsapp of een browser (Chrome in dit geval) dan is er niets aan de instellingen aan te passen. Zaken als witbalans of sluitertijd bijvoorbeeld.
Maar als je de camera gewoon vanuit het homescreen opent dan kan je wel al die instellingen gebruiken.

Nu kan je natuurlijk de foto opslaan en dan als bijlage toevoegen. Maar ik wil eigenlijk direct vanuit Whatsapp of de browser de geavanceerde camera kunnen gebruiken.

Heb het geprobeerd op verschillende Samsung smartphones, browsers, en toetsenborden. En ook in veel instellingen gedoken en gegoogeled. Maar dat heeft nog niets opgeleverd.

Iemand een slim idee?

Beste antwoord (via Xephasis op 18-02-2019 13:25)

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 19:58
Bij Whatsapp is no go, Whatsapp roept niet je camera app maar heeft een eigen camera app ingebowd.

Bij chrome, he kunt open camera downloaden en dan open camera kiezen in de Chrome dialog zodra je een beeld wilt toevoegen. Open camera heeft meer instellingen, ook wanneer het geroepen wordt vanuit een andere app, maar werkt niet zo goed / kwaliteit is minder . Dus misschien ff camera open, foto maken en dan uploaden zou toch het beste oplossing blijven. 💁

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 19:58
Bij Whatsapp is no go, Whatsapp roept niet je camera app maar heeft een eigen camera app ingebowd.

Bij chrome, he kunt open camera downloaden en dan open camera kiezen in de Chrome dialog zodra je een beeld wilt toevoegen. Open camera heeft meer instellingen, ook wanneer het geroepen wordt vanuit een andere app, maar werkt niet zo goed / kwaliteit is minder . Dus misschien ff camera open, foto maken en dan uploaden zou toch het beste oplossing blijven. 💁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:18
Wanneer je in WhatsApp de paperclip aanklikt, dan op camera je vinger vasthoudt, krijg je de keuze foto of video maken.
Dan gebruikt deze wel de eigen gekozen camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05 12:39
Dankjewel voor de antwoorden. Hier kan ik wat mee. Vanuit WhatsApp werkt het indrukken van het camera icoon inderdaad heel erg goed! En voor Chrome ga ik met Open Camera aan de gang. De kwaliteit van de foto's lijkt nog goed genoeg. En hoewel ik het nog niet voor elkaar heb om de witbalans volledig handmatig in te stellen kan ik in ieder geval wel wat verschillende standaard lichtinstellingen kiezen!

Bedankt voor de hulp!