Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Al enige tijd maken wij naar tevredenheid gebruik van een Asus PCE AC68 kaart. Helaas heeft onze computer het begeven en hebben wij een andere desktop moeten inzetten.

Bij het overzetten van de AC68 blijkt nu dat deze niet past! Dat wil zeggen: de kaart zou wel in de PCE slot passen, maar het ijzeren plaatje aan de voorkant van de kaart is te kort. Hierdoor kan de kaart niet in het slot gedrukt worden en ook niet aan de desktop vastgeschroefd worden.

Als ik het geheel bekijk dan is het mogelijk om de ijzeren plaatje los te schroeven. Ik neem aan dat deze dan vervangen kan worden door langere plaatje.

Wie kan mij hierbij helpen? Bij Asus verwijzen ze me naar de winkel waar het gekocht is en dat zij misschien bij de distribiteur navraag kunnen doen. Daar kom ik dus ook niet verder mee..

Misschien heeft iemand zo'n langere plaatje over en wil die verkopen of misschien van een andere Asus kaart die dezelfde schroefgaatjes heeft maar bijv 1 of 2 antennes (ik boor er dan wel een extra gat in).

Wie of wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Kan je er een foto van maken? Van het geheel (wat dus niet past)?

Is wat makkelijker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie!

Weet nog niet goed hoe ik een afbeelding moet plaatsen, maar als googled op 'pce ac68' dan zie je een paar voorbeelden. Het gaat dan om dat metalen plaatje aan de kopse kant waar ook de 3 gaatjes zitten om de antennes op te schroeven.

Hopelijk helpt dit in de beeldvorming, want ik heb ook echt geen idee hoe zoiets heet.

Alvast dank voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn een paar mogelijkheden.
1. Je hebt een low-profile variant, en je probeert die in een full-size kast te proppen
2. Je hebt geen afstandsbusjes gebruikt, dan kom je een stukje tekort
3. Je kast is een goedkoop prul waardoor het niet past.

Een foto maakt veel duidelijk, via google vind ik alleen de standaard PCIekaart waar me niets mis mee lijkt. Gewoon ergens uploaden via imgur ofzo en hier posten in [img][/img]-tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben er inmiddels achter dat het gaat om een bracket. Heb nodig een bracket high profile.

Die schijnt standaard op de kaart te zitten en als accessoire wordt de low profile meegeleverd. En die zit er nu dus op.

Hoe kom ik aan een high profile?

Wat afstandbusjes zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:38
Waar heb je dat lange bracket gelaten dan? Je zal deze er afgehaald hebben toen je het LP bracket monteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Betreffende desktops zijn vooringestalleerd geplaatst. Ook die met de ac68. Heb in eerste instantie bij de leverancier geinformeerd, maar die had de accoires niet meer. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gooi een berichtje in V&A, misschien dat iemand 'm heeft liggen.
Of speur ebay af, daar is die kneut vaak ook nog wel eens te vinden.
Pagina: 1