Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:57
Dag Allemaal,
Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon. Ik heb het formulier al ingevuld. Mochten jullie nog aanvullende vragen hebben, dan zal ik deze nog zo goed mogelijk beantwoorden :)

Ik zoek een?
Vervanging voor mijn Samsung S7

Wat is je budget?
Rond de 600 euro mag iets meer maar wanneer het goedkoper kan ook prima.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn telefoon voor het standaard appen, browsen, lichte spelletjes zoals bijvoorbeeld 8ball pool/ Forge of Empires. (Geen grote 3D games dus). Daarnaast kijk ik ook regelmatig netflix/ filmpjes op mijn telefoon dus een goed scherm is een pre.
Een vingerscanner vind ik prettig om te hebben en de telefoon moet snel in gebruik zijn.
En camera die relatief goede fotos maakt in alle omstandigheden is prettig. Ik zal ze niet afdrukken, meer gewoon voor leuke herinneringen.
Ik heb een goede systeemcamera die ik gebruik de echte foto's.

Ik heb goede oortjes die ik wil blijven gebruiken. Ze zijn niet draadloos, dus met een een 3,5mm jack. Wanneer er een adapter is vind ik het prima.

Voor de S7 heb ik altijd iPhone gehad en ben erg blij met de verandering naar Android. Geen iOS dus.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung beviel mij wel, maar heb het idee dat er betere telefoons zijn voor het geld. Met een betere update policy.
Ik heb dus niet echt voorkeur maar heb al naar de volgende telefoons zitten kijken:
- Oneplus 6T: 8GB ram
- Huawei Mate 20
- Pocophone F1 6GB Ram
- Xiaomi Mi8

Ik denk dat de Oneplus dicht bij mijn wensen komt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil een telefoon die weer voor langere tijd snel blijft met een accu die het goed blijft doen.
Wellicht dat ik nog telefoons ben vergeten dus dan hoor ik graag andere opties. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-04 20:32
Ik zou kiezen voor de OnePlus 6T, uitstekende software, geen bloatware, lang updates, vaak updates, 1080p Amoled scherm dus uitstekend voor series/films te kijken. Ook qua design zeer mooi smalle randen en een smalle notch, de inscreen fingerprint werkt ook heel snel en voor je oortjes is er een 3.5mm dongle in de doos. Je hebt ook al standaard een hoesje en een screenprotector, al zou ik mss wel een tempered glass van hun bestellen dan ben je zekerder dat je scherm nog heel is na een val.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oneplus 6T en anders bij Samsung blijven met S9(+) indien je geen korting kan krijgen bij abb. verlengen.
Samsung heeft ook een cash back actie aankoop t/m 17 februari
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=7KPDX3BB92G3E

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Qua bang for bucks zit je bij Pocophone/Xiaomi nog wel een stukkie beter dan bij OnePlus.
Kan de Mi8 dan ook van harte aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-05 13:41
Honor View 20 ?
Geen notch maar een kleine opening, snelle Soc,
Nadeel: geheugen niet uitbreidbaar (idem Oneplus 6T denk ik)

Ikzelf twijfel tussen deze twee om eerlijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_Baba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-05 09:18
Ik kan de mi8 ook echt aanbevelen. Heeft bijna alles wat je wilt maar widevine support is gelimiteerd dus Netflix op 1080p kijken zal het hem niet worden met de mi8. Verder een fantastische telefoon voor ongeveer 360 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
Veel positief over one+...
Al.is deze dus minder bang for buck dan de andere telefoons.

Ik wil de telefoon los kopen, maar moet wel langer ondersteund worden.

Is de one+ dan de beste optie? Of juist meer bang for buck.en eerder een nieuwe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lange ondersteuning van nieuwe OS, of security updates ?
Samsung geeft nu nog steeds updates uit voor oa S6 en ouder https://www.samsung.com/n...re-ondersteuning-samsung/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
Combinatie van beide. Voorkeur uiteraard naar security updates. Ik heb het idee dat je positief bent over Samsung, maar waarom? Over het algemeen is hun updatebeleid erg traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03
Pctje91 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:58:
Combinatie van beide. Voorkeur uiteraard naar security updates. Ik heb het idee dat je positief bent over Samsung, maar waarom? Over het algemeen is hun updatebeleid erg traag.
Update beleid is niet traag, upgrade beleid wel. Mijn ervaring is dat ze enorm stabiel zijn. Aangezien nieuwe Android versies veel kopiëren van Samsung is de trage upgrade iets om mee te kunnen leven voor mij op dit moment.
OnePlus is een stuk sneller met upgrades, toestellen zijn mooi, maar stabiliteit problemen en bugs hebben ze af en toe wel door die snelheid.
Pocophone heeft de snelste processor voor de laagste prijs maar levert in op bouwkwaliteit, geen NFC, LCD scherm, bereik (minder antennes) en camera.
Ik mis nog Nokia met Android One stock Android in je rijtje, en LG met beste Audio DAC om alle varianten te dekken.

Dus wat is bang for buck voor jou? Wil je stabiliteit of pielen? Garantie in Nederland of daarbuiten zelf hannessen? Met of zonder eigen toevoegingen door de fabrikant? Beste netwerk dekking of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pctje91 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:58:
Waarom, Samsung is prima. Je krijgt voldoende OS upgrades en Sec updates zijn ook prima.(zoals ik eerder liet zien) Dat Samsung niet de 1e is met nieuw OS(uitrollen) zegt niets over de veiligheid in gebruik. oa hier lees je meer info nieuws: Nederlandse rechter verplicht Samsung niet om snel Android-updates aa... (btw, je hebt zelf een S7 zeg je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
Goede vragen. Ik twijfel of ik dr juiste keus maak met een nieuwe samsung. Vandaar ook de vraag hier gesteld op het forum.

Ik hoef in principe niet zelf te pielen en ga voor stabiliteit met de beste netwerk dekking. Voorkeur voor garantie in Nederland, dat mag via fabrikant en hoeft niet perse via een winkel. Dat is denk ik de aanvulling op de openingspost. Dan hebben we het compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:41
Ik zou zelf geen oneplus 6t nemen.
Deze camera is echt minder dan bv de s9 of mate 20...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-05 13:41
Bij mij is de kogel door de kerk:
De Honor View 20 zal mn s7 vervangen.
Betere batterij en camera dan de 6T (wel geen oled maar goed)
Geen notch, maar een minder opvallend gaatje, snelle vingerafdrukscanner, goeie soc, goeie prijs (550)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
Bij de honor view vind ik (persoonlijk) het ronde gaatje juist niet zo mooi.

Ik heb nog naar meer reviews zitten kijken en zie ook de nadelen van de oneplus met oa de slechte camera.

Ik zie eigenlijk weinig reactie op de huawei mate 20 (en de nu optie p20 pro).

Iemand daarmee ervaring?

Ik wil ten opzichte van mijn s7 een goede allround stap vooruit maken waarmee ik tenminste 2 jaar vooruit kan. Het merk is voor mij daaraan ondergeschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-01 17:55
Misschien de S10e? Icm een abonnement valt de prijs goed mee.

[ Voor 24% gewijzigd door destorized op 24-02-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1184324

waarom niet gelijk voor de nieuwe Xiaomi Mi 8 Pro gaan ben je klaar voor de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Anoniem: 1184324 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:19:
waarom niet gelijk voor de nieuwe Xiaomi Mi 8 Pro gaan ben je klaar voor de toekomst
De Mi 9 is nieuwer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1184324

zie het idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
destorized schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:13:
Misschien de S10e? Icm een abonnement valt de prijs goed mee.
Ik was toevallig pas in de winkel en zag idd toen ook de S10e! Kwa formaat ook niet te groot. Nog even uitzoeken wat de verschillen zijn ten opzichte van de s10 normaal...
Pagina: 1