Internetsnelheid op mijn nieuw adres?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-04 18:31
Ik ga binnenkort verhuizen en daar hoort ook kijken naar een nieuwe provider bij.
Het enige probleem is dat er wat onduidelijkheid is over de haalbare Internet snelheid op mijn adres, of om preciezer te zijn waarom kan Tele2 41mb/s leveren en kunnen XS4all en Kpn 86mb/s leveren?

Ziggo heb ik ook overwogen maar ik hou het t liefst zo goedkoop mogelijk. 60 voor een pakket waar ik in principe de helft niet van gebruik vind ik dan ook een beetje overdreven.

Mijn vraag is dus, is er een kans dat Tele 2 mij meer kan leveren of een andere provider? volgens breedband winkel zit ik 100 meter van het aansluitpunt dus ik vind de aangegeven snelheid een beetje aan de lage kant.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ergo welke snelheid heb je nodig, is er glas of kabel of alleen DSL ?
Al bij T-Mobile gekeken ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:19
Even je adres hier invullen: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Dan weet je precies wat er geleverd kan worden op jouw adres en of er pair bonding aanwezig is.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heel simpel en snel antwoord:
KPN/Xs4all leveren bonding over (V)DSL.
De andere ISP (weder)verkopers vaak niet...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:32
ehtweak schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:45:
Er wordt over xDSL, Glasvezel of Kabel geleverd.

Kabel is Ziggo, Caiway, Delta of andere local toko en je zult altijd je snelheid halen ongeacht welke abonnement.

Je hebt daarnaast vanuit KPN een xDSL of Glasvezel aansluiting. Gebruik hiervoor de fourstack website om te zien welke snelheid je haalt.

Alleen KPN en XS4ALL doen aan pairbonding op xDSL dus bieden zij je 2 voudige snelheid tegenover andere isp's. Overige ISP's bieden slecht 1 pair en dus de halve snelheid van KPN. Of je nu bij T-Mobile, Online of anderen kijkt voor xDSL. Deze zullen je allemaal het zelfde bieden over DSL.

Misschien is er een lokaal Glasvezel initiatief dan kun je weer andere snelheden halen bij lokale providers. Dit zul je zelf moeten onderzoeken bij betreffende aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MediaZoo Ik denk dat je antwoord gericht is op @Ergo (?) ;)

...roept ehtweak die al jarenlang tevreden een perfect functionerende FttH verbinding gebruikt... d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:32
@ehtweak meh iets met knopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
Hackus schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:44:
Ergens neig ik naar veel snelheid maar ergens denk ik stiekem ook wel dat 50 mb/s prima is.
Ik woon samen met mijn jongere broertje die af en toe netflix kijkt en wat normaal internet browsen.

Zelf torrent ik wel regelmatig maar niet op grote schaal. verder de normale streaming bezigheden en online games.
Hackus schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:44:
Er is Kabel maar het monopolie van Ziggo ondersteunen ben ik niet heel erg fan van. Ik heb gelezen dat ze het netwerk open moeten stellen maar ik zie nog geen andere aanbieders op de kabel.
Jammer dat de timing van mijn verhuizing waarschijnlijk ongelukkig is
ehtweak schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:45:
ahhh jaa, dat is wel duidelijk ja. Voor de prijs van KPN of Xs4all kan ik denk ik net zo goed 200 mb/s van ziggo nemen maar hier ben ik het niet mee eens gezien bovengenoemde rede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ergo schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:55:
[...]

Ergens neig ik naar veel snelheid maar ergens denk ik stiekem ook wel dat 50 mb/s prima is.
Ik woon samen met mijn jongere broertje die af en toe netflix kijkt en wat normaal internet browsen.

Zelf torrent ik wel regelmatig maar niet op grote schaal. verder de normale streaming bezigheden en online games.

[...]

Er is Kabel maar het monopolie van Ziggo ondersteunen ben ik niet heel erg fan van. Ik heb gelezen dat ze het netwerk open moeten stellen maar ik zie nog geen andere aanbieders op de kabel.
Jammer dat de timing van mijn verhuizing waarschijnlijk ongelukkig is

[...]

ahhh jaa, dat is wel duidelijk ja. Voor de prijs van KPN of Xs4all kan ik denk ik net zo goed 200 mb/s van ziggo nemen maar hier ben ik het niet mee eens gezien bovengenoemde rede.
toon volledige bericht
https://www.t-mobile.nl/thuis/internet#verschil

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
MediaZoo schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:50:
[...]

Er wordt over xDSL, Glasvezel of Kabel geleverd.

Kabel is Ziggo, Caiway, Delta of andere local toko en je zult altijd je snelheid halen ongeacht welke abonnement.

Je hebt daarnaast vanuit KPN een xDSL of Glasvezel aansluiting. Gebruik hiervoor de fourstack website om te zien welke snelheid je haalt.

Alleen KPN en XS4ALL doen aan pairbonding op xDSL dus bieden zij je 2 voudige snelheid tegenover andere isp's. Overige ISP's bieden slecht 1 pair en dus de halve snelheid van KPN. Of je nu bij T-Mobile, Online of anderen kijkt voor xDSL. Deze zullen je allemaal het zelfde bieden over DSL.

Misschien is er een lokaal Glasvezel initiatief dan kun je weer andere snelheden halen bij lokale providers. Dit zul je zelf moeten onderzoeken bij betreffende aanbieders.
Levert Caiway ook glasvezel op het adres? Wellicht is Internet Only dan iets voor je. 150 Mbit down en up voor ik dacht €39,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Toch is Ziggo wel een relatief voordelige optie:
https://www.ziggo.nl/pakketten/

40/4 voor €43,95 per maand. En ja, dan zit er TV bij. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
50Mbit/s is echt voldoende. Netflix doet 4Mbit/s of zo, 25 mbit/s als je 4k kijkt. En voor torrents hoef je het ook niet te doen. Toen ik nog torrents gebruikte, haalde ik nooit meer dan 10MB/s, dus 80 Mbit/s. Heb je het wel over een goede torrent. Overigens hadden we toen een 200Mbit/s abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
CaiGil schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:18:
[...]

Levert Caiway ook glasvezel op het adres? Wellicht is Internet Only dan iets voor je. 150 Mbit down en up voor ik dacht €39,50.
Helaas geen glasvezel in centrum Venlo 8)7
unezra schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:39:
Toch is Ziggo wel een relatief voordelige optie:
https://www.ziggo.nl/pakketten/

40/4 voor €43,95 per maand. En ja, dan zit er TV bij. :)
Ja rond dat bedrag en die snelheid neig ik toch naar tele2 aangezien ik daar dezelfde snelheid kan krijgen voor ongeveer 33 p
hoi1234 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:48:
50Mbit/s is echt voldoende. Netflix doet 4Mbit/s of zo, 25 mbit/s als je 4k kijkt. En voor torrents hoef je het ook niet te doen. Toen ik nog torrents gebruikte, haalde ik nooit meer dan 10MB/s, dus 80 Mbit/s. Heb je het wel over een goede torrent. Overigens hadden we toen een 200Mbit/s abonnement.
Mijn bedenkingen waren hetzelfde, probleem was dus dat ik even wat bevestiging moest hebben vandaar mijn post. Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ergo schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:08:

Ja rond dat bedrag en die snelheid neig ik toch naar tele2 aangezien ik daar dezelfde snelheid kan krijgen voor ongeveer 33 p
[...]

Mijn bedenkingen waren hetzelfde, probleem was dus dat ik even wat bevestiging moest hebben vandaar mijn post. Dank u
Bedenk wel dat aanbieders van een koperlijn adverteren met de maximale snelheid. Het kan dus goed zijn dat je een abonnement van 40Mbit/s afneemt, maar slechts 20Mbit/s krijgt.

En ja, aan snel internet heb je soms erg weinig. Wij hebben thuis 300Mbit/s binnenkort volgens mij zelfs 350Mbit/s, maar ik haal die snelheid niet altijd. Je neemt geen 300Mbit/s af voor speedtesten, maar voor usecases die veel snelheid nodig hebben. Heerlijk dat GTA V in 30 minuten downloadt bijvoorbeeld. Maar ja, als je nooit steam gebruikt, heb je hier weinig aan en met 50Mbit/s werkt steam ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
hoi1234 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:24:
[...]

Bedenk wel dat aanbieders van een koperlijn adverteren met de maximale snelheid. Het kan dus goed zijn dat je een abonnement van 40Mbit/s afneemt, maar slechts 20Mbit/s krijgt.

En ja, aan snel internet heb je soms erg weinig. Wij hebben thuis 300Mbit/s binnenkort volgens mij zelfs 350Mbit/s, maar ik haal die snelheid niet altijd. Je neemt geen 300Mbit/s af voor speedtesten, maar voor usecases die veel snelheid nodig hebben. Heerlijk dat GTA V in 30 minuten downloadt bijvoorbeeld. Maar ja, als je nooit steam gebruikt, heb je hier weinig aan en met 50Mbit/s werkt steam ook.
Zelf gebruik ik wel regelmatig steam, al betekend dit niet dat ik 20 games van 70gb wekelijks installeer dus dat zal wel prima zitten.
Pagina: 1