keuzelijst automatisch alfabetisch sorteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1181888

Topicstarter
Mijn vraag

Eerst en vooral, super website al veel geleerd maar volgend probleem nog niet opgelost :(

In Excel heb ik 1 blad met een lijst van artikelen (basislijst is alfabetisch gesorteerd).
In en ander blad kan ik dmv een keuzelijst met invoervak (ActiveX-besteuringselement) een keuze maken uit deze lijst.
Tot hiertoe alles goed :)

Nu voeg ik een artikel toe aan de lijst (onderaan) en sorteer ik deze lijst opnieuw.
Blijkt dat de selectie van mijn keuzelijst 1 opschuift.
Wat volgens mij het eenvoudigste lijkt is dat ik nieuwe artikelen steeds onderaan de lijst invoeg en de keuzelijst laat sorteren.
Kan dit en hoe doe je dat dan? 8)7

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Is er een specifieke reden dat je een active-x element gebruikt?

Er is een optie in excel (ik meen gegevensvalidatie) waarmee je ook gewoon een lijstje kunt maken om dat in een ander tabblad te laten zien in een veld. Daar kun je dan je keuze maken met geloof ik zelfs een dropdown (pin me even niet vast op dat laatste). Daar kun je naar mijn weten gewoon nieuwe waardes toevoegen en het werkt. Sorteren moet dan ook wel lukken.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij niet statische lijsten (en sowieso) zou ik inderdaad als het even kan 'gewoon' gegevensvalidatie gebruiken om een selectielijst te maken.

Welkom @Anoniem: 1181888

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 15-02-2019 12:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1181888

Topicstarter
Specifieke reden is er niet, ik zocht naar een methode om snel en gemakkelijk zaken van in een lijst samen te voegen in een apart rekenblad.

Concreet gaat het over een lijst van ingrediënten en hun voedingswaarden die ik in een rekenblad wil invoegen om zo van een bepaald recept de totale voedingswaarde te bekomen.

Die recepten en hun waarden voeg ik dan terug toe aan de tabel van de losse ingrediënten.

Als je me uitlegt hoe ik een doc. kan toevoegen, stuur ik het door...

Hoe werkt gegevensvalidatie?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1181888 op 15-02-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Anoniem: 1181888 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:50:
Specifieke reden is er niet, ik zocht naar een methode om snel en gemakkelijk zaken van in een lijst samen te voegen in een apart rekenblad.

Concreet gaat het over een lijst van ingrediënten en hun voedingswaarden die ik in een rekenblad wil invoegen om zo van een bepaald recept de totale voedingswaarde te bekomen.

Die recepten en hun waarden voeg ik dan terug toe aan de tabel van de losse ingrediënten.

Als je me uitlegt hoe ik een doc. kan toevoegen, stuur ik het door...

Hoe werkt gegevensvalidatie?

Alvast bedankt!
Een vrij simpele guide van MS kun je hier: https://support.office.co...b9-42c1-9d76-eff3ce5f7249 vinden. Dat zou genoeg informatie moeten bevatten en anders even zoeken op google.

-Te huur