Last van een TV-Piraat/Pestkop. Hoe blok ik IR-signalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.282 views

Vraag

Anoniem: 1181768

Topicstarter
Mijn vraag:
...Hallo ik heb last van een irritant, sadistisch persoon in mijn buurt die met een soort afstandsbediening mijn tv bestuurd om mij te zieken.
Dit alles is begonnen toen ik de politie op de hoogte bracht van een pestkop in de wijk voetbalkooi en speeltuin. Het pesten daar is afgelopen, maar (nu denk ik) is het overgegaan op persoonlijke aanval op mij/mijn tv. Ik heb tot 2 maal toe een man in flat tegenover mij zien staan op balkon met iets wat lijkt op AB in zijn hand, gericht op mijn woning. 1 van de keren was het bijna donker en zag ik ook een rood lampje in de AB in zijn hand branden. Het was geen laserpen.
Volgens de redenering vd Politie woont daar een jong gezin met baby en kunnen ze daarom geen slechte mensen zijn ?! Politie kan niets doen, tenzij op heterdaad betrapt.

Nu ben ik zo wanhopig dat ik er aan denk om een nieuwe tv te kopen, maar vrees dat ik binnen kortste keren weer met hetzelfde probleem zit!

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Sharp LCD TV. en Onkyo Receiver.
tv-ontvanger van telecombedrijf werkt gewoon prima. Gaat echt alleen om de tv.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
...Ik heb gegoogled en kwam de tip tegen om electronica tape met een laag nagellak voor het IR-ontvangstoog te plakken. Dit heb ik geprobeerd en werkt niet.
Ook heb ik een stuk dubbelgevouwen Aluminiumfolie met een laag nagellak geprobeerd. Dit blokkeert alleen mijn eigen afstandsbediening. Ook heb ik getest of mijn AB stuk was. Ik heb alle batterijen uit al mijn AB's gehaald en tv blijft Menu aanspringen en van ontvanger wisselen (HDMI1 naar HDMI2 naar Scart etc.)
Ook heb ik geprobeerd tv in andere ruimte te zetten met DVDspeler aangesloten. Hij deed het prima totdat mijn buurvrouw kwam kijken en die beweerde dat tv door rook en stofaanslag stuk kan zijn? Ik stof elke week de tv af. Ik heb de tv van een kennis overgenomen en weet niet hoe oud de tv is. Ik heb hem nu 2 jaar en daarvoor stond ie rookvrij.
Naar mijn idee, zag kwaadwillende persoon, mijn bovenbuurvrouw vanuit flat tegenover, mijn huis instappen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik zou graag een knop tussen ontvangst oog en moederbord willen plaatsen als dat zou helpen. Graag jullie help AUB! Alvast bedankt!

Alle reacties

Topicstarter
Oja, ik heb bij al mijn directe buren navraag gedaan of ze een nieuw electrisch apparaat /verlichting/speelgoed etc. werkend op AB hebben. Bij niemand was dat het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
Hoe vaak gebeurt het? Als het continue, dag in, dag uit, gebeurt, dan lijkt het me sterk dat iemand je constant aan het zieken is, maar misschien is dan je tv kapot.

En heb je geen gordijnen die dicht kunnen oid? IR wordt al heel snel geblokkeerd.

The devil is in the details.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Als je de IR ontvanger zo hebt afgeplakt dat je eigen afstandbediening het niet meer doet kan een afstandsbediening van een huis aan de overkant het zeker niet meer doen. Ik denk dus dat je TV gewoon stuk is en je jezelf een beetje gek aan het maken bent..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
IR? Als je de achterkant van de tv naar het raam zet lijkt me de kans al vrij klein dat je het van een flat aan de overkant nog kan bedienen. Als je het oog afplakt al helemaal niet (wat je dus al gemerkt hebt met je eigen afstandsbediening). Misschien is je eigen afstandsbediening wel stuk en gaat ie z'n eigen gang? Maar dat had je ook al getest idd (zie onder).

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 14-02-2019 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
apis29 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:41:
Misschien is je eigen afstandsbediening wel stuk en gaat ie z'n eigen gang?
Heeft 'ie al getest:
Ook heb ik getest of mijn AB stuk was. Ik heb alle batterijen uit al mijn AB's gehaald en tv blijft Menu aanspringen en van ontvanger wisselen (HDMI1 naar HDMI2 naar Scart etc.)

The devil is in the details.

Topicstarter
Het gebeurd steeds vaker. Ik heb alle gordijnen dicht. Ik ben tijdens het googlen wel op iets gestuit als een IR-extender waarmee je je apparatuur in een afgesloten kast stofvrij en kindproof kan opbergen. Heb verder niet doorgelezen. Ja, ik twijfel echt waar het nou aan ligt. Ik denk dat ik mensen buiten hoor praten dat ze me aan het zieken zijn, maar vind het moeilijk te geloven/voor te stellen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Heb je contact gehad met je eigen huisarts over de gedachten die je hebt over buiten pratende mensen, en de willekeurige overburen die IR blasten?

Technisch is het niet logisch wat er gebeurd en dat dat door mensen van buiten komt, en ben je misschien emotioneel een beetje in de war.
heb ik getest of mijn AB stuk was. Ik heb alle batterijen uit al mijn AB's gehaald en tv blijft Menu aanspringen en van ontvanger wisselen (HDMI1 naar HDMI2 naar Scart etc.)
Verder zit een mogelijke technisch oorzaak van je vreemde gedrag van je TV misschien in HDMI-CEC daarmee kunnen HDMI apparaten je tv laten wisselen van input-kanaal.

[ Voor 52% gewijzigd door 3x3 op 14-02-2019 23:01 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt me een kwestie van een defecte tv in combinatie met een paranoïde eigenaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Die buurman is toch gauw 20 meter weg en het signaal moet door minstens 1 ruit? Lijkt me vreemd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wazig verhaal... Begrijp ik nou dat je je ir ontvanger hebt afgeplakt, en het probleem speelt nog steeds? Dan kan je er wel van uit gaan dan het niet door iemand anders gedaan wordt.
Ook zeg je dat je de gordijnen dicht hebt. Maakt dat een verschil?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Mijn oude TV had vergelijkbare issues, hardware buttons achterop maakten soms wat kortsluiting waardoor het kanaal uit zichzelf versprong. Bij handmatig bedienen deed ie soms ook random de acties van andere knoppen uitvoeren. Gewone slijtage die na in mijn geval 10 jaar begon op te treden.

IR werkt echt niet zodra je het oogje hebt afgeplakt, voor jou niet, voor niemand niet, en IR komt in de praktijk met een normale AB ook echt niet een hele straat over door 2 ramen heen, en al helemaal niet door gordijnen. Ergo je hebt jezelf wat paranoia dingen aangepraat door eerdere gebeurtenissen maar zit gewoon met een tweedehands oud TV'tje met wat ouderdomsprobleempjes.

Als het echt storend is - koop een nieuwe TV. Maar een stuk praktischer is om gewoon even channel down te drukken als ie zelf channel up heeft gedaan.

Professionele website nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:59

Wildfire

Joy to the world!

curry684 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:01:

Ergo je hebt jezelf wat paranoia dingen aangepraat door eerdere gebeurtenissen maar zit gewoon met een tweedehands oud TV'tje met wat ouderdomsprobleempjes.
Is inderdaad het meest logische. Zoals jij ook al zei, zodra de IR-ontvanger van de TV is afgeplakt ontvangt de TV in zijn geheel geen IR-signalen meer. Als het rare gedrag dan voortzet, is de logische conclusie dat de TV gewoon defect is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Topicstarter
oke, ik ben inderdaad een beetje paranoïde. Heb jaren gedacht dat de pestkop/stalker uit de buurt tussen mijn oren zat en heb daarvoor therapie en medicijnen. Maar het gepest werd steeds erger en ik durfde nooit wat er tegen te doen. Dacht altijd dat ik het beste hem kon negeren. Mijn "normale" paranoia/angst lijkt een beetje op het gepest, waardoor ik altijd twijfelde wat nou waan en werkelijkheid is. Totdat ik het te erg vond worden i.v.m. kinderen in de omgeving die erdoor beïnvloed werden en heb toen de politie ingeschakeld. Die geloofden me en hebben iets gedaan waardoor het is opgehouden. Ik weet dus nu dat er daadwerkelijk een zieke kwelgeest/stalker is en dat ik die niet verzonnen heb.

On Topic: zijn er ook andere mogelijkheden om een tv te beïnvloeden, zoals radiogolven o.i.d.?
Mocht ik toch een nieuwe Smart-tv gaan kopen, bestaat er dan de mogelijkheid om het ding te beveiligen tegen tv-piraten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 1181768 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:09:
On Topic: zijn er ook andere mogelijkheden om een tv te beïnvloeden, zoals radiogolven o.i.d.?
Mocht ik toch een nieuwe Smart-tv gaan kopen, bestaat er dan de mogelijkheid om het ding te beveiligen tegen tv-piraten?
Heel technisch; Vast wel. Maar als het hier een irritante buurman/vrouw betreft zal dat niet het geval zijn.
Het probleem zal echt bij jou liggen....Minder paranoia zijn :) Je zit hier op een technisch forum, dus zoek eerst eens uit of je probleem niet van technische aard is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:59

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 1181768 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:09:

Als er al andere manieren zijn, dan gaan die zover qua kosten en techniek dat dat echt voor niemand de moeite waard is. Geloof me. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Topicstarter
[3x3]

Verder zit een mogelijke technisch oorzaak van je vreemde gedrag van je TV misschien in HDMI-CEC daarmee kunnen HDMI apparaten je tv laten wisselen van input-kanaal.
[/quote]

Wat is HDMI-CEC? Zou dat met mijn receiver te maken kunnen hebben?
Zie nu dat ik het kan aanklikken voor uitleg 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1181768 op 14-02-2019 23:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Als er geen "line of sight" is van het oogje (veelal midden onderin de TV of rechtsonder) naar een raam ben je klaar, geen IR blaster is sterk genoeg om door een raam via een muur je TV aan te sturen. Dus sja, met de achterkant naar het raam zetten ben je meer dan veilig genoeg.
Wat is HDMI-CEC? Zou dat met mijn receiver te maken kunnen hebben?
Ja, maar op een TV moet het expliciet aangezet worden om wat dan ook te kunnen doen, evenals op de aansturende kant. HDMI-CEC is de techniek waarmee een PlayStation 4 als je hem aanzet automatisch je TV aan kan zetten en op het goede HDMI-kanaal zetten. Dus nee, als je niet weet wat het is staat het hoe dan ook niet op beide apparaten aan en kan het dus niet meespelen.

Geloof me, er is niks aan de hand. Hou op met zoeken naar verklaringen. Je hebt kortsluitende knopjes wat prima normaal is op een oude TV.

[ Voor 41% gewijzigd door curry684 op 14-02-2019 23:20 ]

Professionele website nodig?

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan warmtewerend folie op de ramen plakken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 22:53
Anoniem: 1181768 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:52:
Het gebeurd steeds vaker. Ik heb alle gordijnen dicht. Ik ben tijdens het googlen wel op iets gestuit als een IR-extender waarmee je je apparatuur in een afgesloten kast stofvrij en kindproof kan opbergen. Heb verder niet doorgelezen. Ja, ik twijfel echt waar het nou aan ligt. Ik denk dat ik mensen buiten hoor praten dat ze me aan het zieken zijn, maar vind het moeilijk te geloven/voor te stellen.
Ok ik weet dat het een technisch forum is maar fuck het, ik ben zelf werkzaam in een ziekenhuis en mentale zorginstelling en als ik lees dat je denkt dat mensen buiten over je praten en ik in andere reacties lees dat je medicatie enz kreeg vrees ik dat er toch meer tussen je oren zit ivm het pestgedrag. Medicatie is 1 ding maar heb je er al over gepraat met iemand professioneel? Daar zijn nl. ook mensen voor opgeleid :) Ik begrijp ook dat leven met dat probleem heel moeilijk is en je er zelf weinig aan kan doen, het is niet dat je ervoor kiest om zo'n dingen waar te nemen maar je zal wel zelf een oplossing moeten zoeken ervoor. Honderden euro's spenderen aan het "tv-piraat" proofen van je setup gaat niet helpen denk ik, steek dat geld liever in een psycholoog :) is niks mis mee trouwens!

just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:07
Zo makkelijk is dat niet. Een IR-signaal moet namelijk op de televisie worden gericht, dus het lijkt me nogal sterk dat er een pestkop actief is die jou het leven zuur wil maken. Of je maakt het jezelf wijs of het ligt aan je televisie/afstandsbediening.

Edit: ik had de onderstaande reactie nog niet gelezen, maar het je hebt in ieder geval geen last van een pester aangezien IR niet door gordijnen zal gaan. Mijn advies zou zijn om hulp te zoeken, want op deze manier leven lijkt me niet echt lekker.
Anoniem: 1181768 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:52:

[ Voor 60% gewijzigd door NotSoSteady op 15-02-2019 00:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik wil je overigens wel meegeven dat je er rekening mee moet houden dat je dingen ziet die er niet zijn, laat anderen daar geen slachtoffer van zijn door eventuele verhalen die je verspreid, of acties die je onderneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat je nog kan proberen om jezelf echt te overtuigen dat het niet van buitenaf komt is :
- Stel eerst een frequentie vast waarin het gegarandeerd gebeurt, gebeurt het gegarandeerd 1x per 10 min, 1x per uur, 1x per dag? Waar praten we exact over.
- Haal bij de supermarkt oid een giga-doos / een paar dozen en een rol aluminium folie.
- Bekleed de dozen aan de binnen en buitenkant met aluminium folie.
- Zet tv aan en stel deze in op een paar vaste settings die je opschrijft (volume 18, kanaal 3, hdmi 2 etc)
- Gooi het karton + alufolie compleet over de tv heen (niet te krap vanwege warmte etc maar dat het wel helemaal omsloten wordt)
- Wacht de eerste frequentie en kijk daarna of er iets veranderd is aan de settings. Zoja, dan is je tv echt stuk.

Door karton + alufolie komt echt geen IR doorheen (ok, door straat + raam + gordijn praktisch ook niets, maar dan zou de pestkop theoretisch nog in je tuin vlak voor je raam kunnen liggen)

In wezen is dit de zwaar over the top versie van je IR-ledje afdekken, alleen dat heeft je niet overtuigd (al deed je eigen a/b het niet meer) wellicht dat dit je dan wel overtuigt.

Je kan natuurlijk ook voor the over the top versie van over the top gaan en dat is je muren / gordijnen met alufolie gaan bekleden of van je huis een daadwerkelijke kooi van faraday gaan maken, alleen dan gaat al je bezoek je een beetje raar aankijken :)
Ik zou beginnen met 1 keertje je tv...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 17:34
Wat zei de psycholoog over dit alles?

[ Voor 94% gewijzigd door Mandrake466 op 15-02-2019 06:39 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je gordijnen dicht zijn kan er geen pestkop met je tv spelen. Ik zou ook eens gaan praten met je huisarts.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Zo blok je IR signalen als iemand anders IR-signalen jouw huis in stuurt (wat een idioot trouwens om dat te doen):

[ Voor 78% gewijzigd door CyberMania op 15-02-2019 06:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:54
Is het een mogelijkheid dat de tv op een netwerk is aangesloten. Meestal kun je een tv dan bedienen via een app op een smartphone of tablet. Er zou dan wel toegang moeten zijn op jouw netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Gomez12 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 00:37:
Wat je nog kan proberen om jezelf echt te overtuigen dat het niet van buitenaf komt is :
- Stel eerst een frequentie vast waarin het gegarandeerd gebeurt, gebeurt het gegarandeerd 1x per 10 min, 1x per uur, 1x per dag? Waar praten we exact over.
- Haal bij de supermarkt oid een giga-doos / een paar dozen en een rol aluminium folie.
- Bekleed de dozen aan de binnen en buitenkant met aluminium folie.
- Zet tv aan en stel deze in op een paar vaste settings die je opschrijft (volume 18, kanaal 3, hdmi 2 etc)
- Gooi het karton + alufolie compleet over de tv heen (niet te krap vanwege warmte etc maar dat het wel helemaal omsloten wordt)
- Wacht de eerste frequentie en kijk daarna of er iets veranderd is aan de settings. Zoja, dan is je tv echt stuk.
Of zet de tv een dagje in een andere kamer (weg van dat raam), minder werk, zelfde effect ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:14
Die overbuurman staat buiten op het balkon te roken. Dat "rode lampje" is zijn sigaret.

Er zo van overtuigd zijn dat iemand zoveel tijd neemt om jou te plagen is niet gezond. Neem de bovenstaande adviezen over je huisarts ten harte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:23

Yucon

*broem*

is dat "lampje" in z'n hand niet gewoon een sigarettenpeuk omdat hij op het balkon staat te roken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 20:53

Managelorian

“This is the workflow.”

Vanuit jou perspectief snap ik dat je naar technische oorzaken en oplossingen zoekt op een technisch forum. Het probleem zit echter ontegenzeglijk tussen je oren. In de hoop dat hoe meer mensen het zeggen, hoe groter de kans is dat je hulp zoekt: ga naar je huisarts! Echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Je hoeft je hier echt niet voor te schamen, praat met een psycholoog want alleen hij kan je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7q22msag.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 10:44
Kerel, waarom? Gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ik denk dat je, ook gebaseerd op andere antwoorden, een pestkop met een IR afstandsbediening wel kan uitsluiten. Je hebt immers het oogje al afgeplakt, geen afstandsbediening die daar doorheen gaat.
Andere optie is een app waarmee je TV of versterker bediend wordt, maar, voor zover ik weet moet diegenen dan ook toegang hebben tot je netwerk. Dus verander je wachtwoord als je het zeker wil weten.

Is dat het ook niet, dan kan het heel goed tussen de oren zitten, je wil niet weten hoe makkelijk je jezelf dingen wijs kan maken. Niets om je voor te schamen, maar bespreek dit met een arts/psycholoog, zeker als je die al regelmatig ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 20:53

Managelorian

“This is the workflow.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1177624

Duidelijk iemand die hulp nodig heeft

Ben ook nieuw hier en het valt mij in diverse topics op dat er vaak a-sociale cognitief gestoorde reacties volgen als men vindt dat iemand ergens niet van op de hoogte is. Best triest dat de maatschappij zo in elkaar lijkt te steken. Moderators zouden hier harder tegen moeten optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
een technische oplossing gaat niet helpen lijkt mij, de pestkop verzint dan iets anders om te treiteren.
TS moet zekerheid krijgen over de misdaad. Dus bewijs verzamelen. Betrap de dader op de één of andere manier.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:31
MrJayMan schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:21:
een technische oplossing gaat niet helpen lijkt mij, de pestkop verzint dan iets anders om te treiteren.
TS moet zekerheid krijgen over de misdaad. Dus bewijs verzamelen. Betrap de dader op de één of andere manier.
TS moet vooral beginnen met een aantal logische stappen uitvoeren om bepaalde dingen te elimineren. Klinkt namelijk heel ver gezocht, vaak is een simpele uitleg dan de juiste. Er is dus zeker een kans dat er geen dader is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Fr33z schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:28:
[...]

TS moet vooral beginnen met een aantal logische stappen uitvoeren om bepaalde dingen te elimineren. Klinkt namelijk heel ver gezocht, vaak is een simpele uitleg dan de juiste. Er is dus zeker een kans dat er geen dader is.
Wel eens dat gezien de mentale conditie van TS de treiteraar zeer waarschijnlijk niet echt bestaat hoewel hij het als werkelijke gebeurtenissen ervaart.
Dit is best een gevaarlijke ontwikkeling. TS kan beter alarm slaan bij zijn zorg-instantie dan bij de politie.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Doet mij weer denken aan mijn jonge jaren. toen tv's met AB net nieuw waren.
Eigen afstandbediening jatten (pa boos), en dan bij allerlei mensen door het keukenraam tv's uitzetten :P

Maar als ik het relaas zo lees, klinkt het echt meer als een defecte tv/recieverr en een ietwat paranoia TS.

Overigens ook uit eigen ervaring. Mijn oude tv was zo ontworden, dat als het scart signaal uitviel, hij automatisch door bronnen heen ging schakelen totdat hij een ander signaal vond. Klinkt een beetje als TS zijn situatie

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 15-02-2019 09:48 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Wellicht is het beter als de moderatoren dit topic sluiten. Het geeft geen pas om een verward persoon publiekelijk belachelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goed. De relevante en verstandige antwoorden zijn gegeven en intussen zijn we beland bij het doucheputje van het internet en wordt TS vooral nog belachelijk gemaakt. Laten we hier maar stoppen.

@Hamazaki: het is hier de Huiskamer niet, laat dat soort posts dus eens gewoon achterwege.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.