Vraag

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 21:06
Ik zoek een?
USB 3.1 hubje voor m'n desktop. Vb iets dergelijks van Ewent, al kan het wel beter denk ik.

Wat is je budget?
kwaliteit mag wel wat kosten

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
  • minimale inboeting van snelheid als ik er een snelle USB stick zou inpluggen (Sandisk Extreme Pro / Sandisk Extreme)
  • USB 3.1 gen1 is ok, gen2 mag uiteraard ook
  • 4 à 6 poorten is voldoende, maar liefst bovenaan ipv aan de zijkanten
  • Een USB-C connector zou ideaal zijn, gezien die op m'n Asus Z170M-plus toch nog ongebruikt is, en die 3A power zou moeten kunnen geven.
  • USB powered is een plus, maar een netstroomadapter is geen dealbreaker
  • Oplaadpoorten hoeven niet
  • ethernet/audio/video niet nodig
  • cardreader (SD of micro-SD) zou een plus zijn, maar geen noodzaak
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Desktopgebruik, gewoon om wat extra USB poorten dichter bij de hand te hebben.
Ik overweeg namelijk een fingerprint reader te kopen en wil niet telkens naar mijn desktop toe te moeten buigen en de reader te zoeken.

USB hubs worden niet echt vaak reviewed. Daarom de vraag wat kwalitatief OK is.

[Voor 3% gewijzigd door freeco op 14-02-2019 20:30. Reden: correctie productlink]

Alle reacties

• mtb87
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-03-2019

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

pricewatch: Sharkoon 4-Poort USB 3.0 Aluminium Hub Zwart

Heb ik zelf, maximale snelheid, werkt prima. Enige verschil met die van @mtb87 is dat deze een USB 3.0 aansluiting heeft ipv een type-C.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 21:06
Die haalde ik zelf al aan in mijn OP ;)
Microkid schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:24:
pricewatch: Sharkoon 4-Poort USB 3.0 Aluminium Hub Zwart

Heb ik zelf, maximale snelheid, werkt prima. Enige verschil met die van @mtb87 is dat deze een USB 3.0 aansluiting heeft ipv een type-C.
Gezien je er goeie ervaring mee hebt, zou deze dan toch enige voorkeur hebben. Ik heb zelf ook goeie ervaring met Sharkoon met een USB3 > SATA behuizing.
Ik vraag me af als ik er een USB-A > USB-C convertortje tussen zou steken, of deze dan ook gebruik zou kunnen maken van de 3A stroomsterkte van m'n mobo output, of toch gelimiteerd zou zijn op 900mA?

edit: ik zie net dat die op Amazon ook te krijgen is met USB-C connector.
Andere voorstellen zijn nog welkom, anders wordt dit 'm :)

[Voor 7% gewijzigd door freeco op 15-02-2019 11:30. Reden: link Amazon met USB-C]

• JulianSens
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-11-2020
Ik heb deze USB hub: https://www.bol.com/nl/p/...l-kabel/9300000013629974/.

Ik heb een witte monitor en dit staat er heel mooi bij.

Misschien zou je deze mooi aan je bureau kunnen vastmaken ofzo

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-05 17:14
pricewatch: Startech.com 7-Poorts USB 3.0 Hub met specifieke oplaadpoorten 2 ...

Ben erg blij met deze. Het 'grote' verschil voor mij is de aan/uit knop. Als de PC bezig is met converteren o.i.d. kan ik alle randapparatuur in één keer uitzetten (RGB muismat, RGB gamepad, RGB muis). De hele kermis gaat dan in één keer uit, alles donker.
Levert minimaal in qua snelheid wanneer ik er een USB aanhang. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Team anti-scalp

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05:31
JulianSens schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:19:
Ik heb deze USB hub: https://www.bol.com/nl/p/...l-kabel/9300000013629974/.

Ik heb een witte monitor en dit staat er heel mooi bij.

Misschien zou je deze mooi aan je bureau kunnen vastmaken ofzo
Leuk dat je aan het jumpen bent met identieke posts maar wat wil je ermee bereiken?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee