Toon posts:

GeForce2 GTS 63ºc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het aan mij ligt maar is 63 graden voor een GeForce2 niet een beetje warm? Hij is altijd tussen de 60 en 63 graden, ook als ik hem niet overclock.

Ik heb al gesearched en de meeste temperaturen die ik voorbij zie komen liggen veel lager.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 11:16 schreef CRX_Lunatic het volgende:
Ik heb al gesearched en de meeste temperaturen die ik voorbij zie komen liggen veel lager.
Dan zal jou temp vrij hoog zijn lijkt me ?

Over welke temp heb je het eigenlijk ? Geheugen of Core ?

Verwijderd

Die van mij wordt nooit warmer dan 48-50 graden. overklokt.

asus v7700 del

met de smartdoctor constant aan 39 graden idle

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
edit: lezen |:(

ja dat is idd wel hoog, mijne ligt op 48 graden stressed op 210/390

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:36

DJ

hmmz . . . mijn Geforce 2GTS (Asus V7700 deluxe) draait _niet_ overclocked 60 tot 63 graden C :(

Als dat dus hoog is dan zou ik wel eens willen weten wat ik eraan kan doen om die temp omlaag te krijgen . . .

Ik draai ook de SmartDoctor in Cooling mode . . .

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het trouwens over de core.

Hij is ook niet instabiel (op 230/380 ook niet), maar ik ben bang dat als deze temperatur niet gewoon is, de levensduur een beetje korter maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 11:34 schreef DJ het volgende:
hmmz . . . mijn Geforce 2GTS (Asus V7700 deluxe) draait _niet_ overclocked 60 tot 63 graden C :(

Als dat dus hoog is dan zou ik wel eens willen weten wat ik eraan kan doen om die temp omlaag te krijgen . . .

Ik draai ook de SmartDoctor in Cooling mode . . .

DJ
Dat bedoel ik dus...Alleen heb ik de Pure V7700. Mischien toch normaal dan voor een v7700?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Mijn Pure ligt rond de 45 graden.

Mijn Geforce 2 GTS PRO 64MB DDR, ligt aan de 35 graden idle... stressed iets van 40/45

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik weet niet of het aan mij ligt maar mijn asus 7700 pure wordt 61 graden!!

p.s ik heb er wel een soundblaster onder zitten.

Greetings :)

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
Toch raar dat ze zo heet worden. Zelf als ik niks doe is ie toch nog minstens 59 graden. OCed is ie net iets heter, maar niet schokken veel, wel redelijk wat sneller trouwens.

Er blazen nu 2 90x90 fans over heen, dat scheelt wel een graad of 3-4 maar toch.

Mischien moet ik maar eens een blue orb + ram heatsinks gaan proberen...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
de mijn word ook 65graden,Maar verschil in temp normaal en heavy overclock maakt niet zo veel uit, 3 graden..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• DJ

DJ

hmmz . . . zou het dan aan het OS liggen? . . .

Ik draai in ieder geval WIn2K Prof op een MSI K7T Turbo met een Duron850@950 (9,5 x 100). Dus mijn AGP Clock is standaard . . .

DJ

Verwijderd

hoe meten jullie dat eigenlijk?
zit toch standaard geen sensor op?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 14:46 schreef DJ het volgende:
hmmz . . . zou het dan aan het OS liggen? . . .

Ik draai in ieder geval WIn2K Prof op een MSI K7T Turbo met een Duron850@950 (9,5 x 100). Dus mijn AGP Clock is standaard . . .

DJ
Ik gebruik nu Win98SE, daarvoor WinME maar dat maakte in temp. niks uit. Ik heb een Abit KT7a-RAID op 10x140, maar dat maakt niet uit.

Ik meet de temperatuur gewoon met SmartDocter. Op de Asus V7700 zit iig standaard een sensor.

Verwijderd

Waarmee meten jullie de temp van je kaartje ? Ik neem aan software matig ? ennuh... zou ik dat ook kunnen meten bij mijn Gainward CardExpert GeForce 2 PRO 64 MB DDR ? =)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
via asus probe komt mijn gf2 gts del op 60-71 gemiddeld

...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 15:34 schreef dtjiang het volgende:
via asus probe komt mijn gf2 gts del op 60-71 gemiddeld
Zonder problemen/vastlopers/artifacts etc.?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Wat is het nou? Heeft elke GF2 (GTS) een sensor?

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Op dinsdag 24 juli 2001 15:37 schreef CRX_Lunatic het volgende:

[..]

Zonder problemen/vastlopers/artifacts etc.?
Draait prima verder, al 8 uur achter elkaar dune gespeeld ook, toen werd die wel 71 ja, maar niet hoger :)

...

• DJ

DJ

Ik heb het id dat het em zit in verschillende steppings . . . misschien in hidden "features" in het BIOS van die GF2 kaartjes . . .

Ben zelf niet zo technisch onderlegt om dat uit te zoeken . . . maar misschine is dat wel iets om naar te kijken . . .

DJ

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Ik heb zelf een Asus G2 GTS Pure en hij wordt zo rond de 63 neit overclocked.
Als ik mijn 2x120cm aanzet dan zakt de casetemp met 10 graden maar de geoforce blijft evenheet.
Ik heb de standaard koeler vervangen door een blueorb... nog steeds 63 graden.
En de heatsink voelt geeneens warm aan dus ik denk dat die temp niet klopt

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Temperatuur klopt wel alleen zou je eigenlijk een kleine fan op de andere zijde van je print moeten richten (ter hoogte van je GPU). Dit scheelt dan al gauw 10 graden, omdat de temp.sensor vaak onder de GPU zit.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 25 juli 2001 06:52 schreef marco899 het volgende:
Temperatuur klopt wel alleen zou je eigenlijk een kleine fan op de andere zijde van je print moeten richten (ter hoogte van je GPU). Dit scheelt dan al gauw 10 graden, omdat de temp.sensor vaak onder de GPU zit.
Heeft weinig zin he? Dan koel je de sensor wel maar de GPU niet. Oftewel. Dan ga je _juist_ een onjuiste waarde meten.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij wordt ie nu, idle, 59ºc met 2 90x90 fans erop. Als ik ff OFP of UT ga doen zit ie toch alweer gauw op 63, maar dat was zonder die 2 fans ook al zo. Dus eigenlijk is nu alleen de idle temp. omlaag gegaan.

Verwijderd

Mijn GF2 GTS wordt ook heel warm (tot 69 graden!)

Zou een PCI-slot koeler helpen :?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 25 juli 2001 11:11 schreef MesM het volgende:
Mijn GF2 GTS wordt ook heel warm (tot 69 graden!)

Zou een PCI-slot koeler helpen :?
Ik denk het wel. Maar verwacht geen wonderen. Misschien dat het 5 graden scheelt, maar veel meer zal het niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij scheelde de extra fans ook niet echt veel (graadje of 3). Vooral stressed maakt het bijna niks uit.

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

lekker wazig he die geforce

• -LS-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21

-LS-

Happy as a pig in shit

Heb zelf ook een GF2 GTS Pure. Met standaard koeler zo rond de 50°, zowel iddle als stressed. Vervolgens een blue-orb erop. Temp. 60° iddle en stressed (misschien een graad verschil).

Vervolgens heatsinks op het geheugen, incl. 2 kleine fannetjes, aangesloten op draadjes van de orb. Alles er in en flink gamen, weer 60°. Zeker een week zo gedraaid. In een gekke bui in de bios bij PC Health gekeken. Zie ik dat er maar 1 fan draait! (alleen die van de processor) Heb ik de orb en 2 kleine fannetjes dus nooit aangesloten|:(, maar geen problemen...helemaal niks en de temp bleef hetzelfde.

Vervolgens zelf een sensortje op de core van de GPU geplakt. Iddle ongeveer 35° en stressed nog niet boven de 40° geweest. Daadwerkelijke temp zal misschien iets hoger liggen, maar 20° kan ik me niet voorstellen. Die Asus Smartdoctor snapt er geloof ik niet veel van, hecht er zelf bij deze kaart in ieder geval geen waarde meer aan!
Pagina: 1