Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere audio-producten aansluiten op desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ozzy Oscar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:31
Hallo,

Allereerst, ik heb werkelijk waar geen idee waar ik dit topic zou moeten openen, aangezien de inhoud van de casus betreft moederbord en audio(-aansluitingen). Dus het spijt me als ik verkeerd zit met deze vraag!

De huidige situatie:
Ik heb een desktop met een MSI B250M PRO-VD. Op mijn desktop heb ik de speakerset Logitech Z333 aangesloten middels de 'groene' tulpstekker in het paneel van m'n MB. Echter, tijdens het gamen, ben ik er toch achtergekomen dat ik erg graag gebruik wil maken van een gaming headset voor bepaalde games. Nu zit ik alleen met de vraag: is het mogelijk een headset te kopen met de bekende 'roze' en 'groene' tulpstekkers en dan zowel de speakers aangesloten te houden én de headset standaard aangesloten te hebben. Mijn ideaalbeeld: ik heb geen zin in gehannes met achter m'n desktop te kruipen om stekkertjes te moeten gaan verwisselen elke keer als ik een andere game ga spelen, dus ik wil het liefst alles aangesloten hebben en dan middels de onboard-audiosoftware kiezen welke uitgang ik wil.

Aanvullend:
Ik heb op het moment de Cooler Master MH751 op het oog. Ik weet dat ik voor een tientje meer de MH752 heb met USB-aansluiting, echter, wilde ik kijken wat de opties zijn voor alleen de tulpstekkers.

Ik zie uit naar jullie reacties!

Alle reacties

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 11:51
Het zijn geen tulpstellers maar gewoon 3,5mm. Maar dat is niet zo spannend. Belangrijker is of je je headset alleen voor audio wilt gebruiken, of ook de microfoon nodig hebt. Zo niet, dan gebruik je gewoon de hoofdtelefoonaansluiting op de controller van de speakerset. Zo wel, dan moet je iets anders bedenken. Wat je ook zou kunnen doen is een 3,5mm verlengkabel halen en die naast de speaker controller leggen en achterin de mic. ingang steken. Dan kun je op je bureau je headset inpluggen. Je hoeft dan ook niet in software te switchen, want dat gaat vanzelf als de inplugt. Je zou de microfoon verbonden kunnen laten als je daar de voorkeur aan geeft.

Addicted to silent computing

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:30
Je kast heeft toch gewoon een 3.5 aan de voorkant?

Je kan ook gewoon alles aansluiten en het regelen in de software, dat is ook totaal geen probleem. In Windows 10 kan je dat zelfs heel makkelijk doen bij de volumecontrole in de taakbalk.

[ Voor 77% gewijzigd door WEBGAMING op 14-02-2019 17:14 ]

• Ozzy Oscar
Crahsystor schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:09:
Het zijn geen tulpstellers maar gewoon 3,5mm. Maar dat is niet zo spannend.
Ohja, goed punt! Haal ze wel vaker door elkaar qua benaming :P
Belangrijker is of je je headset alleen voor audio wilt gebruiken, of ook de microfoon nodig hebt. Zo niet, dan gebruik je gewoon de hoofdtelefoonaansluiting op de controller van de speakerset. Zo wel, dan moet je iets anders bedenken. Wat je ook zou kunnen doen is een 3,5mm verlengkabel halen en die naast de speaker controller leggen en achterin de mic. ingang steken. Dan kun je op je bureau je headset inpluggen. Je hoeft dan ook niet in software te switchen, want dat gaat vanzelf als de inplugt. Je zou de microfoon verbonden kunnen laten als je daar de voorkeur aan geeft.
Ik wil inderdaad ook de microfoon gebruiken, dus ik ben inderdaad ook afhankelijk van die achterste (of voorste ingang, hier kom ik zo nog op).
WEBGAMING schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:12:
Je kast heeft toch gewoon een 3.5 aan de voorkant?

Je kan ook gewoon alles aansluiten en het regelen in de software, dat is ook totaal geen probleem. In Windows 10 kan je dat zelfs heel makkelijk doen bij de volumecontrole in de taakbalk.
Ja, dat weet ik inderdaad, dat was ook mijn backup-plan, maar ik ben zo'n iemand, ik wil alles zo strak mogelijk wegwerken en dus het liefste ook geen kabels aan de voorkant uit laten steken O-)
Daarom was ik benieuwd of er andere mogelijkheden waren!

Bedankt voor jullie reacties!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
In beide uitgangen een verdeelplug stoppen. Per plug kun je er dan 2 apparaten op aansluiten.
https://www.bol.com/nl/p/...ack-wit/9200000028162117/

• Ozzy Oscar
benniep schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:12:
In beide uitgangen een verdeelplug stoppen. Per plug kun je er dan 2 apparaten op aansluiten.
https://www.bol.com/nl/p/...ack-wit/9200000028162117/
Ja, die ken ik inderdaad, maar ik heb een keer zo’n kabel gebruikt voor telefoon en toen had ik behoorlijk last van signaalverlies. Ik weet niet of dat standaard is of dat het lag aan mijn kabel...

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Hier geen last op de pc. Ik gebruik dit al jaren.
Pagina: 1