Toon posts:

Wat is het verschil tussen Duron en Thunderbird?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel dat de TB sneller is, maar ik heb verhalen gehoord dat de Duron ook heel goed is.

Wat zijn nou de verschillen tussen deze 2?

Verwijderd

tbird heeft een grotere cache.

Veder heb ik laatst en duron 800 getest met nortonsystemworks2001 en deze gaf 229 pnt aan.

Mijn tbird 1gig@1200 geeft 638 pnt.

Als je naar de prijzen kijkt kun je beter een tbird kopen ietsje duurder maar veel sneller.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Duron heeft geen L2 cache. Dat zou moeten schelen in snelheid, maar in Sandra is mijn Duron 800@1000 sneller dan een T-bird 1000 en een P4 1200...

Het maakt dus weinig uit :)

edit:
lol, okay het maakt misschien toch wel wat uit ;)

Verwijderd

een duron is zeg maar de celeron van AMD en de T-Bird de PIII...

al zijn er wel veel meer overeenkomsten:
ze hebben allebei standaard een 200Mhz DDR bussnelheid (T-bird C serie ff weggelaten die draaien op 266MHz DDR).. Het zijn allebei nieuwe processoren (celly is afgedankte PIII, duron is totaal nieuwe cpu)
duron heeft minder cache (veel minder) maar toch maakt de hoeveelheid cache niet veel uit doordat hij gebruik maakt van het exclusive (of was het nou inclusive of allebei??), dit betekend dat er _GEEN_ copy van het L1 cache in de L2 hoeft te staan wat bij celly II/PIII wel het geval is.

in ieder geval.. de duron en t-bird zijn zeg maar dezelfde cpu's met dezelfde functies, maar de duron heeft als nadeel minder cache, maar dat merk je dus eigenlijk niet..

correct me if i'm wrong (en ja ik weet dat er fouten in zitten alleen weet niet hoe ik het anders moet zeggen)

[edit] ik type sloom.. dus vergelijk mijn zooi maar met die van jou :)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 11:20 schreef rb338 het volgende:
Duron heeft geen L2 cache. Dat zou moeten schelen in snelheid, maar in Sandra is mijn Duron 800@1000 sneller dan een T-bird 1000 en een P4 1200...

Het maakt dus weinig uit :)

edit:
lol, okay het maakt misschien toch wel wat uit ;)
Je kunt niet altijd uitgaan van wat sisoft sandra zegt.
Mijn tbird is sneller dan een p4 1.6
Dat lijkt me sterk :)

Verwijderd

De P4 komt pas tot z'n recht als de P4 instructies ondersteunt worden, anders i ie inderdaad niet zo snel.

Ik zag laatst 3dMark 2001 draaien op een P4 1.4 met een Matrox Millenium G450. Het resultaat was echt om te janken :'(

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

nogal Utfs vraagje, of de FAQ....

staat ook op de thunderbird: Athlon met enhanced cache....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.