Montuur beschadigd door opticien?

Pagina: 1
Acties:

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:43
Ik heb sinds 2017 deze bril en ging paar dagen geleden naar de opticien omdat mijn ogen een best stuk achteruit zijn gegaan. Alles mooi en aardig, nieuwe glazen besteld en zou een smsje krijgen als ze er waren.

Wou ze in deze bril hebben, deze bril ziet er prima uit, heeft geen schade etcetc en het is 70+ goedkoper dan wanneer je alleen al het goedkoopste montuurtje er bij zou nemen..

Vanochtend was het zo ver. Ik lever mijn bril in en zou weer een smsje krijgen als ze er in zitten. Ze neemt mijn bril aan en ik loop naar buiten. Iets meer dan een uurtje later wordt ik opgebeld en wordt me verteld dat mijn bril, welke vaak genoeg gevallen is en hoogstens wat krasjes maar geen scheurtjes heeft, een scheurtje heeft en nieuw glas dr niet in gedaan kan worden. Ik kon me niet voorstellen wat voor scheur er in moest zitten, of waar die dan moest zitten.

Kom ik daar terug en zit er een scheur in het montuur bij het glas van een dikke centimeter.

Wat nu? Kan moeilijk hardmaken dat zij dat gedaan hebben, zij zeggen dat het er in moest zitten. Nu zit ik ineens met een gescheurde bril.

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Een scheur van 1 cm moet toch ook opvallen bij het inleveren van de bril.
Ik zou zeggen dat zij dit hadden moeten zien en het direct hadden moeten aangeven. Nu ontspringen ze gemakkelijk de dans, dit vind ik wat gemakkelijk.

Begrijp ik goed dat je je bril weer terug gekregen hebt met het oude glas erin, of hebben ze dit eruit gehaald? Als ze zeggen dat ze het glas eruit gehaald hebben sta je sterker naar mijn mening, dan hadden ze het ook absoluut moeten zien.

Ik zou op mijn strepen gaan staan, zeker omdat je bril amper twee jaar oud is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hun hebben deze bril aangenomen voor glas vervangen. Neem aan dat ze die visueel nakijken bij inname, en dan is het hun pakkie an. Jij geeft aan geen beschadigde bril te hebben afgegeven, hun zeggen(na 1 uur tijd) dat het defect is. Hun zijn verzekerd (en jijzelf) denk ik ook, maar de bewijslast ligt bij hun. hun horen na te kijken wat ze innemen. zo komen ze er mooi vanaf, nu er 'waarschijnlijk' iets fout is gegaan.

(je mag van een professionele partij verwachten, dat ze netjes ermee omgaan, en bij inname visueel onderzoek doen)

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 14-02-2019 14:54 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Phantomic
Oude glas zit er nog of weer in indd, had hem aangenomen want ik moest smiddags gewoon naar school en met -4 fietsen en lessen zonder bril is niet handig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Phantomic schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:57:
Oude glas zit er nog of weer in indd, had hem aangenomen want ik moest smiddags gewoon naar school en met -4 fietsen en lessen zonder bril is niet handig.
Met -4 is het ook niet heel handig als je geen reserve bril hebt,maar dat ter zijde!

Misschien kun je eens een foto van de bril plaatsen? Een haarscheur van 1cm hoeft helemaal niet zo zichtbaar te zijn als hierboven wordt gesteld.
Ik ben het overigens wel met de posters hierboven eens dat je mag verwachten dat de bril bij inname wordt geïnspecteerd en dat eventueel daarna gevonden schades niet zomaar voor jouw rekening zijn!

[ Voor 16% gewijzigd door Medione1210 op 14-02-2019 16:03 ]

• Phantomic
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/RMeRHRT.jpg

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-06 14:58
Je kan wel zien dat die is gescheurd door iets geraakt te hebben . gevallen te zijn ?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Phantomic Lijkt wel groen/blauwe verf aan te zitten bij de kras/breuk. of het ergens tussen is gekneld

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:14
En die scheur hadden ze niet gezien? Ik zou naar een andere opticien gaan ;)

On topic....die kun je toch echt moeilijk missen, of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zulke schade zie je direct, het is op een zeer opvallende plek. Niet accepteren en aangeven dat zij de schade hebben veroorzaakt.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Fietsbel schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:01:
aangeven dat zij de schade hebben veroorzaakt.
Dat betekent niet dat zij aansprakelijk zijn voor de schade. Ik zou aansturen op een oplossing waar jullie allebei tevreden mee zijn. Opticiëns hebben een hoge marge, dus het zou mij niet verbazen als ze 70 euro (of meer) korting willen geven op een montuur. Als je er niet uitkomt ga je naar een andere opticiën.

• Phantomic
Hackus schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:57:
@Phantomic Lijkt wel groen/blauwe verf aan te zitten bij de kras/breuk. of het ergens tussen is gekneld
Nee, is n stukje weg wat je ziet, zo ziet het materiaal eruit zonder de afwerking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:43
Zijn je ogen zonder bril wel goed genoeg dat je deze scheur zelf had kunne ontdekken ;)

Maar even serieus, lijkt inderdaad dat het montuur op de hoek iets geraakt heeft, maar kan me niet voorstellen dat als een bril met zijn lage gewicht valt hij zo scheurt.

Anderzijds als ze het glas eruit halen, doen ze dit door het glas er uit te drukken,
Daar de scheur zo recht gescheurd is zou ik dus eerder zeggen dat het met het eruitdrukken is gebeurt, misschien door het dutsje door het vallen een zwakke plek geworden en daardoor uitgescheurt.
Bij een val zou ik verwachten dat hij over de korte zijde zou zijn doorgescheurt.

Al met al wordt dit een lastig geval, zij verzuimen controle bij binnenkomst, anderzijds ben je zelf ook niet pro-actief hiermee bezig geweest (geen verwijt, ik zou er zelf ook zo op vertrouwd hebben)
Probeer het op een akkoordje te gooien met de winkel, of anders verzekeringswerk, hoewel ik het dat niet waard vind voor €70

Succes

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 21:03
Probeer het op een akkoordje te gooien met de winkel, of anders verzekeringswerk, hoewel ik het dat niet waard vind voor €70
mwah die €70 is alleen wat een ander nieuw montuur zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:32

Yucon

*broem*

Als op die plek een minimaal scheurtje zat kan ik me wel voorstellen dat hij groter geworden is bij het verwijderen van het oude glas. Heb je bij inname niet ervoor moeten tekenen dat dit eigen verantwoordelijkheid is? Heel onredelijk vind ik dat ook nog niet want ik kan me voorstellen dat je ook als opticien moeilijk kunt inschatten of dit goed los te maken is.

Daarnaast ben je niet de enige met brokken; zij zitten met glazen die niet verkoopbaar zijn. Dit om het een beetje in perspectief te zetten.

Ik zou persoonlijk ook aansturen op flinke korting op een nieuw montuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yucon schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:25:
Als op die plek een minimaal scheurtje zat kan ik me wel voorstellen dat hij groter geworden is bij het verwijderen van het oude glas. Heb je bij inname niet ervoor moeten tekenen dat dit eigen verantwoordelijkheid is? Heel onredelijk vind ik dat ook nog niet want ik kan me voorstellen dat je ook als opticien moeilijk kunt inschatten of dit goed los te maken is.

Daarnaast ben je niet de enige met brokken; zij zitten met glazen die niet verkoopbaar zijn. Dit om het een beetje in perspectief te zetten.

Ik zou persoonlijk ook aansturen op flinke korting op een nieuw montuur.
Glazen worden op maat van montuur geslepen, dan moet eerst het oude glas er uit. zijn verder gewoon standaard glazen voor meerdere monturen geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Hackus schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:19:
[...]

Glazen worden op maat van montuur geslepen, dan moet eerst het oude glas er uit. zijn verder gewoon standaard glazen voor meerdere monturen geschikt.
Die glazen zijn speciaal voor hem besteld/gemaakt.
Kans dat er iemand anders binnen loopt en glazen nodig heeft van -4, die precies in het montuur passen wat die persoon heeft/uitzoekt is niet zo heel gek groot.
Ze zullen het er dus op proberen te gooien dat hij de rekening voor de glazen gaat krijgen als hij geen ander montuur uitzoekt...

Ik zou inderdaad kijken of een compromis mogelijk is. En daarna nooit meer daar naar toe gaan: de kans dat ze die scheur gemist hebben bij inname is nagenoeg 0, dus is het aannemelijk dat de beschadiging in de winkel is ontstaan. Het feit dat ze daar geen verantwoordelijkheid voor willen nemen is bedroevend...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Phantomic schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:26:
[...]

Nee, is n stukje weg wat je ziet, zo ziet het materiaal eruit zonder de afwerking..
Dit is gewoon drukschade, verf zit er op. Montuur is van (kunststof) gemaakt. heeft iemand meet zitten prutsen of is ergens hard op gevallen(kijk nu via pc scherm ipv iPhone) in breuk is het gewoon zwart zoals de buitenkant(die gepolijst is). Heb je nu contact gehad met de opticien of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:10
GlowMouse schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:12:
[...]

Dat betekent niet dat zij aansprakelijk zijn voor de schade. Ik zou aansturen op een oplossing waar jullie allebei tevreden mee zijn. Opticiëns hebben een hoge marge, dus het zou mij niet verbazen als ze 70 euro (of meer) korting willen geven op een montuur. Als je er niet uitkomt ga je naar een andere opticiën.
Als een winkel mij niet vooraf expliciet meld dat het vervangen van glazen in een bestaande bril op eigen risico is, dan vind ik dat ze wel degelijk aansprakelijk zijn. Ze hebben daarmee op zijn minst niet aan de informatieplicht voldaan, vermelden in algemene voorwaarden zijn mijn inziens daarbij niet voldoende tenzij je die voorafgaand aan de opdracht ter acceptatie mee krijgt.

Als ik mijn auto naar de garage breng en ze slopen iets dan moet die het toch ook gewoon oplossen? Een medewerker kan een fout maken, de bril kan uitscheuren op een kleine beschadiging of ze raken hem kwijt, dat heet ondernemersrisico.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:42
En, hoe is het afgelopen?
Pagina: 1