Vraag

• silenoz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik zoek een?
Compact camera

Wat is je budget?
tot 800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik repareer elektronica en hou een database bij waarin alle beschadigingen defecten aan de hardware worden opgeslagen. Tegenwoordig word er vaak gevraagd om foto's door te sturen.
Daarom zoek ik een camera die automatisch zijn foto's opslaat op onze server. Verder is de optische zoom niet belangrijk die ga ik niet gebruiken. Ik moet juist foto's maken van voorwerpen die heel klein of dichtbij zijn. Resolutie is ook niet erg belangrijk alles boven ~ 14MP is voldoende

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 II Zwart

Een echte Sony :o

Welke vragen heb je hier nog over?
Het belangrijkste is de Back-up functie. Als ik de wijzer van de consumentenbond bekijk dan zijn de mogelijkheden van camera's met WIFI zeer beperkt en vraag ik me af of wat ik wil überhaupt mogelijk is. Hierdoor vraag ik me ook af of ik niet beter een telefoon kan kopen met goede camera waar ik meer vrijheid heb wat betreft software/verbindingen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 16:15
Is een smartphone (of tablet) geen optie? Bij Apple heb je iCloud waar de foto's in kunnen staan, maar dropbox, Pcloud of Google drive enzovoort kan het eventueel ook.

Dan zou je voor de echt kleine zaken een macrolensje op de smartphone kunnen gebruiken

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

• silenoz
Ja dat is wel een goed idee ik ga even proberen of het werkt met dropbox en mijn eigen telefoon! Toch vind ik het nog interessant of dit ook met een camera kan ipv een telefoon.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:00

FeaR

In GoT we trust

CEA > FVH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• silenoz
Ah je hebt het topic verplaatst _/-\o_

Nog een keer voor de duidelijkheid..

Het moet toch mogelijk zijn zonder een cloud dienst om gewoon een camera met wifi zijn foto's direct naar een server binnen een het netwerk op te laten slaan? Heeft iemand hier ervaring mee?

Anders moet ik zelf maar wat gaan knutselen ben daar beter in dan het uitpluizen van deze camera functies |:(

[ Voor 98% gewijzigd door silenoz op 14-02-2019 15:14 ]

Verwijderd

Dit is niet echt typisch een feature van een camera, maar meer een feature van windows-based software waarmee je tethered shooting kan doen. Bijvoorbeeld digiCamcCntrol al heb ik daar zelf geen ervaring mee. De RX100 II staat niet op de support list, maar de III en hoger wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:45

skoozie

SCSI

je kan ook denken aan een eyefi achtig kaartje, zelf geen ervaring mee:
productreview: Eyefi 16GB Mobi Pro WiFi SD review door Foritain

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Pagina: 1