Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ondervindt FPS drops tijdens het gamen in Train Sim World en Trainsimulator 2019, kan het zijn dat mijn pc eigenschappen onvoldoende is

Relevante software en hardware die ik gebruik

Software :
Windows 10
Bullguard Internet Security

Systeem :

Ryzen 2600x met Corsair H100i waterkoeling
Geforce 1070 Ti
16 Gb ram geheugen DDR3000
MSI X470 gaming Pro Carbon moederbord
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De achtergrond processen nagekeken, niks abnormaal te vinden
De game booster van Bullguard ingeschakeld

Is het mogelijk dat mijn processor te licht is voor deze spellen ?

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-02-2019 22:15)

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Dit heeft te maken met slechte programmering van de spellen zelf. Ik heb er ook last van en het maakt niks uit of je een Intel top-of-the-line peperdure processor hebt of een AMD Ryzen, bij al deze cpu's heb je framedrops bij genoemde spellen.
Google eens op "framedrops Train Simulator", dan zul je zien dat eenieder daar last van heeft, ongeacht pc.
Zelfs vanaf een SSD draaien verbetert er niks aan, die game-engine is gewoon bagger....

[ Voor 12% gewijzigd door DaLoona op 14-02-2019 20:52 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
kijk wat er gebeurd tijdens het games met MSI afterburner..

Zo kunnen wij dat niet gaan gokken, en zelf kan je dat op die manier mooi zien.

(welke op 100% gaat lopen als de fps dropt)

Verwijderd

Topicstarter
Op MSI afterburner was niks abnormaal te zien, bij taakbeheer heb ik gekeken en ik zag dat de proccesor zich booste tot 4.05 GHz, is dit normaal ?. De proccesor was tijdens het spel 55 graden.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:15:
Op MSI afterburner was niks abnormaal te zien, bij taakbeheer heb ik gekeken en ik zag dat de proccesor zich booste tot 4.05 GHz, is dit normaal ?. De proccesor was tijdens het spel 55 graden.
single core, is niks mis mee, ook temp niet. welk RAM heb je, en waar (ingeprikt) staat het op 2133 of hoger ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ram van het type Corsair CMK16GX4M2B3000C15 met xmp ondersteunining, ik heb deze in de 1e en 3e sleuf van het moederbord ingeprikt. Ik heb in de bios handmatig deze op 3000 Mhz gezet en de XMP profiel ingeschakeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

Dat een game niet goed loopt hoeft niet altijd aan de hardware te liggen.

Als een game een bug heeft, of gewoon domweg niet ten volle gebruik kan maken van je hardware dan houdt het gewoon op.

Soms kan een simpel ogend spel belabberd draaien op high-end hardware. Of soms zelfs oudere games, puur omdat ze geen gebruik kunnen maken van moderne technieken van hardware (meerdere cores, of bepaalde features van de videokaart).

Als andere games / benchmarks gewoon draaien, zou ik het probleem zoeken in het spel zelf.

En heb je de games op een SSD of een HDD staan? Een HDD (vooral een 'green' of 'eco' *) ding kan soms behoorlijk vertraging veroorzaken.

* Afhankelijk van de fabrikant en wat voor naampje die eraan geeft, hebben 'groene' of 'eco' schijven vaak een lager toerental (5900 of 5400 RPM) en vaak vrij agressieve power-savings (heel snel dat de leeskop in parkeer stand gaat) waardoor die schijven totaal niet geschikt zijn om software (of games) van te draaien.

• trainsim87
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02-2023
Ik heb de games draaien allemaal op een Samsung 970 M2 SSD 500 gb, kan een upgrade naar een ryzen 2700x verbetering geven misschien ?

Verwijderd

Ga er maar vanuit dat die setup ruim voldoende is.
Die drops in fps, hoeveel en hoe vaak?
Zoals @Nemesizz al aangeeft heeft dat soms niets met de hardware te maken.
Heb je een log gedraaid in afterburner tijdens het gamen?
Zijn alle drivers bijgewerkt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2019 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle drivers zijn bijgewerkt maar hoe kan ik logs draaien in afterburner ?

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:47

Dhrax

Prog Lord

Ligt aan de games vermoed ik ;) Vooral Train Simulator is een zware game die profiteert van een hoge clock op je CPU. Op mijn systeem was deze game ook niet vooruit te branden.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de info Dhrax, zou een Intel proccesor veel verbetering brengen in deze games op gebied van prestaties ?

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Wat voor framedrops heb je het over? Gaat je van 160 naar 10, of ga je van 60 naar 55? Nogal een verschil.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Topicstarter
Regelmatig gaat het van 62 naar 44, bij deze gebeurtenis bevriest het beeld even, het beeld blijft even stil staan

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:34:
Alle drivers zijn bijgewerkt maar hoe kan ik logs draaien in afterburner ?
https://www.gamersnexus.n...mark-pc-like-a-pro/Page-2

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Dit heeft te maken met slechte programmering van de spellen zelf. Ik heb er ook last van en het maakt niks uit of je een Intel top-of-the-line peperdure processor hebt of een AMD Ryzen, bij al deze cpu's heb je framedrops bij genoemde spellen.
Google eens op "framedrops Train Simulator", dan zul je zien dat eenieder daar last van heeft, ongeacht pc.
Zelfs vanaf een SSD draaien verbetert er niks aan, die game-engine is gewoon bagger....

[ Voor 12% gewijzigd door DaLoona op 14-02-2019 20:52 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net ook gelezen, dan ga ik geen test meer doen met msi afterburner, ik zelfs mensen die een I9 proccesor hebben dit voor
Pagina: 1