Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Koeienhuid tapijt

Pagina: 1
Acties:

• dotacom
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik ben volop bezig met mijn nieuw appartement in te richten. Ik vind een koeienhuid als tapijt erg mooi. Wat zijn jullie meningen hierover? Er zijn enorm veel interieurwinkel die dit te koop aanbieden. Op trendcarpit.nl zag ik er meerdere te koop worden aangeboden. Zijn er verschillen in kwaliteit tussen de aanbieders? Waarop moet je letten?

Bedoeling van dit topic is om verschillende ideeën/tips uit te wisselen.

O ja, foto's mogen ook!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je gaat een techwebsite op en verwacht detaile info te krijgen over waar je het beste een kleed kunt kopen. Sure.

Je vragen zijn denk ik retorisch; je kunt op je klompen aanvoelen dat er best verschil zal zitten tussen een synthetisch tapijt van de Ikea en echt leer wat je voro veel euro's haalt.
De vraag is hoe lang je verwacht het te gebruiken. Persoonlijk zou ik zo'n ding gewon bij de Ikea meepakken als ik het tegenkwam en neerleggen. Kost niet veel en op een gegeven moment ben je er weer op uitgekeken dus kan ie weer weg. Problem solved

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Alfalva
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12:48
The Eagle schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:21:
Je gaat een techwebsite op en verwacht detaile info te krijgen over waar je het beste een kleed kunt kopen. Sure.

Je vragen zijn denk ik retorisch; je kunt op je klompen aanvoelen dat er best verschil zal zitten tussen een synthetisch tapijt van de Ikea en echt leer wat je voro veel euro's haalt.
De vraag is hoe lang je verwacht het te gebruiken. Persoonlijk zou ik zo'n ding gewon bij de Ikea meepakken als ik het tegenkwam en neerleggen. Kost niet veel en op een gegeven moment ben je er weer op uitgekeken dus kan ie weer weg. Problem solved
Persoonlijk zou ik zo'n ding überhaupt niet kopen, ik vind het namelijk poeplelijk :P OP vraagt ook om meningen

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Wij hebben het semi-recent in huis. Kort aandachtspuntje: Ga er geen kruimels in laten vallen want dat is er dus vreselijk lastig uit te krijgen. Verder heb je de kans dat op een of andere manier een punt omhoog krult.

Voetnoot: Wij hebben 't gewoon bij de een standaard interieurwinkel gehaald. Zelf was ik er niet bij, maar het zal Ikea, Leen Bakker oid zijn geweest.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

🗑 Verwijder bericht

Grappig dat het weer in is. Vroeger hadden we in de jaren '80 en '90 ook een dergelijk koeienhuidje op onze tafel liggen. Echt praktisch was het niet met schoonmaken, dus daarom ging er altijd een tafellaken overheen,of bergden we dat ding even op als we gingen eten.
Long time ago.... :P

...

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 25-04 03:26
Koeienhuiden in goeie kwaliteit zijn kostbaar, slecht te onderhouden en zitten niet heel zacht (ik neem aan dat dat een van de voorwaarden is)
Ga op zoek naar een (echt) berber tapijt, zit/ligt lekker makkelijker onderhoud, let wel een redelijke berber kost net zoveel of meer als een hele goeie kwaliteit koeienhuid.

Wil je wel een huid? Kijk dan naar wat langharige dingen zoals geit(en) en of ijslandse schapenvacht.
Minstens net zo lastig schoon te maken als een koeievel. En vele, vele malen mooier.

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• dotacom
  • Nu online
AW_Bos schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:27:
Grappig dat het weer in is. Vroeger hadden we in de jaren '80 en '90 ook een dergelijk koeienhuidje op onze tafel liggen. Echt praktisch was het niet met schoonmaken, dus daarom ging er altijd een tafellaken overheen,of bergden we dat ding even op als we gingen eten.
Long time ago.... :P
Op de tafel? Ik zie het meer als onder de salontafel.
Zoiets vind ik bijvoorbeeld erg mooi:

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

🗑 Verwijder bericht

dotacom schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:38:
[...]

[Afbeelding]
Oh dan was het een kalfshuidje :P
Maar die lag wel op de tafel, kan ik mij herinneren....

maar dat was vroeger. :)

...

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:27

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik vind het eigenlijk geen gezicht. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

+1 }:O

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fledder2000
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 02:12
Spuuglelijk, wanstaltig, wansmaak. Een smerig struikelding met geen enkele functie.

• Bad Brains
Fledder2000 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:11:
Spuuglelijk, wanstaltig, wansmaak. Een smerig struikelding met geen enkele functie.
Laat je interieur is zien?

• Fledder2000
@Bad Brains Waarom? Het onderwerp is niet mijn inrichting.

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-04 20:41

jeka

Support your local club.

https://www.ikea.com/nl/n...xtiles/20544/?icid=a1:iba
Ik zou zeggen haal er 1 op en als het niks breng je het weer terug.

FCG

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 25-04 22:18
Fledder2000 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:11:
Tja, ik vind het plaatje hierboven dan weer wel gaaf. Smaken verschillen

• RM-rf
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:43
[...]

[Afbeelding]
Wij hadden zo'n ding.... Mijn vrouw, die de meeste inrichtingenzaken bepaald (meestal heeft ze wel een smaak die mij ook bevalt) had die gekocht omdat ze dat 'wilde'.
ik ben er nooit blij mee geweest, de dode koe die er lag.

punt is ook dat het een natuurlijk product is dus dat er ook nog wel gewoon een zeker natuurlijk verval optreed, dus wat kale plekken (zeker aan de zijkanten) en verkleuringen.
verder lag het niet stevig vast (op onze parketbodem), het gleed als de pest en je moest echt oppassen er niet over uit te glijden.

Ik heb het altijd een totaal onpraktisch iets gevonden.
maar natuurlijk is dat ook een kwestie van smaak... ook mn vrouw heeft dat ding uiteindelijk weggedaan, ik ga er zelf vanuit dat ze ook erg op de langere termijn minder blij mee was dan ze gehoopt had.

1 2 3 4 5 7 6 8 9

• Fledder2000
Intelligo schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:37:
[...]

Tja, ik vind het plaatje hierboven dan weer wel gaaf. Smaken verschillen
Uiteraard, maar de TS vraagt om meningen, en die gaf ik.

Bovendien zien dat soort plaatjes er natuurlijk altijd ideaal uit, dat heet produktfotografie. In werkelijkheid haal je een muffe vieze struikel stinklap in huis. Het ziet er dus niet zo uit. Maar goed, er zijn overal mensen voor.

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:01

MrMonkE

Fan of Bananarama

[...]

[Afbeelding]
Tweaker koetje vindt jou niet lief }:O

Ik zie hem liever lopen in het weiland :)

MrMonkE wijzigde deze reactie 14-02-2019 14:58 (32%)
Reden: messed up

Incidious Ape of Peace

• rickboy333
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 25-04 19:11
We hebben er eentje gehad in de bibliotheek van ons oude huis. Ging ook goed met de honden en je hoefde hem maar af en toe schoon te maken.

Maar ik denk dat als je hem in een kamer legt waar veel op gelopen wordt zal het denk ik een ander verhaal zijn.

TIME TO UPGRADE !!!

• Bad Brains
Fledder2000 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:34:
@Bad Brains Waarom? Het onderwerp is niet mijn inrichting.
Het onderwerp is ook niet mijn inrichting, maar ik kom ook niet binnen walsen met een oneliner waar het woord wansmaak van de TS de boventoon voert.
Dan maak je het persoonlijk en ergo vraag ik naar jouw inrichting. is toch niet heel raar?

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-04 19:10

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ikea verkoopt ze ook gewoon, voor maar 119 euro! https://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=koeienhuid

* Frozen ziet het bericht van jeka hierboven nu pas.

Frozen wijzigde deze reactie 14-02-2019 15:08 (23%)

Volg mij op Instagram voor elke dag een sexy tech foto!

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-04 17:17
Frozen schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:07:
Ikea verkoopt ze ook gewoon, voor maar 119 euro! https://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=koeienhuid

* Frozen ziet het bericht van jeka hierboven nu pas.
Máár? Voor dat stukje nepleer met een koeienprint er op vind ik het maar een hoop geld.

Ik moest ook een simpel tapijtje hebben, omdat het iets lekker zit dan de vloer. Het is dan wel geen koeienhuid, maar voor 10 euro neem ik niet eens de moeite om het uit te kloppen, dan koop ik wel een nieuwe.

Litebit.eu voorraad check :).

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-04 19:10

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

BLACKfm schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:12:
[...]

Máár? Voor dat stukje nepleer met een koeienprint er op vind ik het maar een hoop geld.

Ik moest ook een simpel tapijtje hebben, omdat het iets lekker zit dan de vloer. Het is dan wel geen koeienhuid, maar voor 10 euro neem ik niet eens de moeite om het uit te kloppen, dan koop ik wel een nieuwe.
Het is echt leer. :)

Volg mij op Instagram voor elke dag een sexy tech foto!

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-04 17:17
Dan nog vind ik het veel geld :P

Litebit.eu voorraad check :).

• Micio Nero
  • Registratie: december 2011
  • Niet online
LOL! Wil je al je veganistische vrienden kwijt of zo? :D

Maar serieus: heb je huisdieren? Dan zou ik zo'n ding niet nemen, want als ze erop gaan slapen, of zelfs als ze er overheen lopen, dan gaat-ie heel snel vies en lelijk worden, vrees ik. We hebben zelf twee schapenvacht tapijten van de IKEA in de slaapkamer(lekker warm als je uit bed stapt!), maar daar komt de kat nooit bij.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

dotacom schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:05:
Beste Tweakers,

Ik ben volop bezig met mijn nieuw appartement in te richten. Ik vind een koeienhuid als tapijt erg mooi. Wat zijn jullie meningen hierover? Er zijn enorm veel interieurwinkel die dit te koop aanbieden. Op trendcarpit.nl zag ik er meerdere te koop worden aangeboden. Zijn er verschillen in kwaliteit tussen de aanbieders? Waarop moet je letten?

Bedoeling van dit topic is om verschillende ideeën/tips uit te wisselen.

O ja, foto's mogen ook!
Dat is jouw mening. als ik zeg; niks aan,koop je het dan niet ?
Wat is je budget, welke afmeting etc etc
(of is het de bedoeling dat we allemaal op de site gaan kijken van....) ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• smurf_nl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 25-04 15:58
hebben ook de schapenvachtjes gehad, onze kat moest er niets van hebben, liep er met een grote boog omheen.

Check anders ook eens bij onze chinese vrienden, de keuze is reuze :r

https://www.aliexpress.co...SearchText=cowhide+carpet

• dotacom
  • Nu online
Micio Nero schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:33:
LOL! Wil je al je veganistische vrienden kwijt of zo? :D

Maar serieus: heb je huisdieren? Dan zou ik zo'n ding niet nemen, want als ze erop gaan slapen, of zelfs als ze er overheen lopen, dan gaat-ie heel snel vies en lelijk worden, vrees ik. We hebben zelf twee schapenvacht tapijten van de IKEA in de slaapkamer(lekker warm als je uit bed stapt!), maar daar komt de kat nooit bij.
I don't care wat mijn veganistische vrienden hiervan zouden denken, het is mijn appartement.
En nee, ik heb geen huisdieren. Wel een huisrobot, maar die zou daar zonder problemen moet over geraken.

• Seriph
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 06:53
Ik vind het zelf wel mooi maar ongelofelijk kitsch en slecht te onderhouden. Ik heb het dus gelaten.

Maar als jij het mooi vindt moet je het vooral in je huiskamer neergooien. :) Ik zou wel een echte kopen en geen neppe. Echt zielig voor de koe vind ik het niet. Hij wordt toch opgegeten kan je net zo goed zijn velletje in de huiskamer gebruiken. Zolang ze niet alleen voor hun velletje geslacht worden

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 11:32
Waarop moet je letten?
Dat de koe in kwestie dood is.

• Da_mage15
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 10:22
Fledder2000 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:50:
[...]

Uiteraard, maar de TS vraagt om meningen, en die gaf ik.

Bovendien zien dat soort plaatjes er natuurlijk altijd ideaal uit, dat heet produktfotografie. In werkelijkheid haal je een muffe vieze struikel stinklap in huis. Het ziet er dus niet zo uit. Maar goed, er zijn overal mensen voor.
Haha! Het klopt inderdaad wat je zegt. Ik heb zelf een webshop en een goede foto maakt het product.

Maar zo'n koeienflap?

Polishing a turd doesn't turn it into gold.

@Lensent
*stap*
Moooh! }:O

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:14

Theo

moederbord

Zonder alles gelezen te hebben moet je bij het kopen van een koeienhuid op het volgende letten is mijn ervaring:
- Koop een huid die echt is, en niet synthetisch of namaak.
- Koop een huid die niet geverfd is. Met name de Ikea huiden zijn geverfd. Wil je weten of iets echt of geverfd is; met terpetine kun je een echte huid schoonmaken. I deze geverfd dan komt de verf los...
- Een huid wil je niet online kopen; je wil het zien. Zowel de grootte als de print. Iedere huid is uniek.
- De huid mag niet uitgedroogd zijn. Hij moet soepel kunnen bewegen.
- Let heel erg op de randen van de huid. De vacht moet tot aan de rand doorlopen, en geen kale plekken hebben. Al zijn bij de poten de haren wel wat korter.
- De gehele huid mag geen kale plekken hebben. let ook op littekens.
- De huid moet vlak kunnen liggen als je 'm uitvouwt/uitrolt. Een koe is namelijk niet plat, en je vloer wel.

Je hebt huiden die 100 euro zijn en huiden van 500 euro, en zelfs meer dan dat. Daar is een reden voor. De grootte, kwaliteit en het type koe spelen allemaal een rol.
dotacom schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:50:
[...]

I don't care wat mijn veganistische vrienden hiervan zouden denken, het is mijn appartement.
En nee, ik heb geen huisdieren. Wel een huisrobot, maar die zou daar zonder problemen moet over geraken.
Ik heb in de huiskamer zo'n 10 dierenhuiden liggen, en dat weten vegan vrienden ook. Ik haal ze niet voor hen weg (net als dat ik de lederen banken ook niet weghaal voor ze) Maar toch zijn ze welkom :)

Theo wijzigde deze reactie 14-02-2019 18:33 (20%)

7400 Wp op het dak

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:53
MrMonkE schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:58:
[...]

Tweaker koetje vindt jou niet lief }:O

Ik zie hem liever lopen in het weiland :)
Koe in de wei _/-\o_

• roger_s
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11:14
Het geeft mij wel een dubbel gevoel eerlijk gezegd. Ik zou zo'n huid ook niet in de woonkamer willen hebben, net als een of andere kop van een hert of zo. Ik heb die fascinatie ook nooit begrepen en anno 2019 snap ik het eigenlijk helemaal niet meer. Je wordt continue herinnert aan megastallen en andere ellendige omstandigheden voor die dieren, dat terwijl je ze wel eet. ( Ja ik eet gewoon vlees).

Aan de andere kant is het wel duurzaam om dan zoveel mogelijk te gebruiken van de koe.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 25-04 10:37
BLACKfm schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:12:
[...]

Ik moest ook een simpel tapijtje hebben, omdat het iets lekker zit dan de vloer.
Voor dat probleem hebben wij een (hoek)bank gekocht. :+

Gero71 wijzigde deze reactie 15-02-2019 09:39 (3%)

Misery and hate will kill us all.

• !null
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12:35
Wordt er werkelijk een koe extra geslacht voor zo'n tapijt? Lijkt me heel sterk, met die tigduizenden koeien die geslagd worden voor de vleesconsumptie.

Douche WTW - Zonneboiler - L/W warmtepomp - energieneutraal huis

• RM-rf
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:43
!null schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:46:
Wordt er werkelijk een koe extra geslacht voor zo'n tapijt? Lijkt me heel sterk, met die tigduizenden koeien die geslagd worden voor de vleesconsumptie.
ik denk niet dat er een koe 'alleen' voor de huid geslacht wordt, maar vermoed wel dat aan het slachtproces extra voorwaarden zijn als de huid daarna ook verwerkt moet blijven worden.

Overigens vermoed ik juist dan dat de koeien die ook bewust geslacht worden op een wijze dat ook beschadigingen aan hun vel voorkomen worden, eerder zorgvuldiger behandeld worden dan andersom.

1 2 3 4 5 7 6 8 9

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:00
Onze katten waren er gek op :X

Alsnog wel een jaar of wat mee gegaan, kwam gewoon van de Kwantum, daar hebben we uit een enorme stapel de mooiste uitgezocht.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Theo schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 18:31:

- Koop een huid die niet geverfd is. Met name de Ikea huiden zijn geverfd. Wil je weten of iets echt of geverfd is; met terpetine kun je een echte huid schoonmaken. I deze geverfd dan komt de verf los...
Bij de reinigingstips geven ze aan dat je de huid chemisch kunt reinigen:
Chemisch reinigen met tetrachlooretheen en koolwaterstoffen, mild proces.
Dat sluit uit dat 'ie geverfd is.

(Niet om het een of ander, maar IKEA staat bekend om z'n uitgebreide en correcte productinformatie. Je hoeft dus helemaal geen onzin te vertellen over IKEA-producten, je kunt in een paar seconden achterhalen wat het is.)

burne wijzigde deze reactie 15-02-2019 14:21 (16%)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True