Intel Xeon Gaming moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• simple1
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-12 13:21
Beste,

Ik kan via mijn werk gratis een van de volgende processoren krijgen:

https://ark.intel.com/pro...67-v4-45M-Cache-2-20-GHz-
https://ark.intel.com/pro...43-v3-20M-Cache-3-40-GHz-

Nu wil ik mijn PC upgraden en ben ik op zoek naar een moederbord wat geschikt is voor gamen, niet al te duur, waar deze processor in past en welke van de 2 processoren het beste is voor gaming.
Volgens mij is de 2643 v3 namelijk ouder met minder cores maar wel een hogere kloksnelheid.
Ik heb zelf al even gekeken en zie dat de socket 2011-3 moet zijn en volgens mij dan de beste chipset x99.

Op dit moment kijk ik bijvoorbeeld naar dit moederbord (in combinatie met de 2643):
https://azerty.nl/product...s-se-moederbord-micro-atx

Maar voor de 4667 kom ik alleen server moederborden tegen. Maar wellicht hebben jullie een idee :)

Alvast bedankt!

Gr,
Janu

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:13
Tip: Neem de 6c/12T Xeon. die is beter voor gamen vanwege de hoge(re) clocksnelheid, en dus betere singlecore performance heeft.

Of je neemt die 18c Xeon en verkoopt hem (Als dat mag) Van die verkoop prijs kan je een hele dikke nieuwe setup bouwen.

[ Voor 19% gewijzigd door iCore op 14-02-2019 11:02 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:36
Hoewel het leuke CPU's zijn voor multithreaded applicaties zullen ze niet uitblinken in games vanwege de relatief lage GHz.
Asus X99A geeft aan wel de 2643 te ondersteunen. Deze heeft ook de hoogste clockfrequentie/turbo, dus verwacht dat die ondanks 't mindere aantal cores wel 't beste te scoren.
https://www.asus.com/nl/Motherboards/X99A/HelpDesk_CPU/

Daarnaast zijn die borden vaak reteduur, dus doen je voordeel van een gratis CPU wel voor een deel teniet.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:45
Wellicht de nieuwste nemen, verkopen en van de opbrengst een mooie i7+mobo+geheugen kopen?
Lijkt me een betere prestatie opleveren voor gamen dan deze zelf gebruiken + kosten voor moederbord.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• simple1
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-12 13:21
Bedankt voor de reacties zover :) Ik kan helaas niet de 4667 verkopen anders was de makkelijkste keuze geweest om een nieuw systeem te bouwen.

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Dus echt krijgen is het niet? Want als je iets krijgt mag je er mee doen wat je wil ;)

Soort van gebruiken dus?

Als je ermee wil gamen, haal dan gewoon zelf een CPU ;) als je die CPU krijgt moet je er nog van alles bijkopen.. en dan is 200 euro extra ook niet de "wereld" meer.

Verwijderd

Die 4667v4 werkt ook gewoon op X99 moederbord met Broadwell-E bios en Xeon ondersteuning.
Verschil met E5-26xx V4 is aantal sockets, 26 is geschikt voor 2 en 46 voor 4 sockets op 1 moederbord.

De E5-2643 v3 is een niet overclockbare i7-5930K

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2019 23:33 ]

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
Het is inderdaad een mooi processortje, maar volgens mij flink aan de prijs.
Zoiets hoort thuis in een server of een forse workstation.Moederborden daarvoor zijn volgens mij ook peperduur.Het beste wat je kunt doen is idd alletwee die processors verkopen en daarvan een eigenbouw eigen samengestelde computer kopen. :)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:20

nelizmastr

Goed wies kapot

rjmno1 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:14:
Het beste wat je kunt doen is idd alletwee die processors verkopen en daarvan een eigenbouw eigen samengestelde computer kopen. :)
Alleen zijn er twee issues:

1. Dat is dus niet de bedoeling

2. Van de tweedehands verkoop kan je geen PC bouwen. De waarde ligt volgens eBay op pakweg $150 per stuk.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
nelizmastr schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:56:
[...]

Alleen zijn er twee issues:

1. Dat is dus niet de bedoeling

2. Van de tweedehands verkoop kan je geen PC bouwen. De waarde ligt volgens eBay op pakweg $150 per stuk.
Dan moet je een bijpassend moederbord kopen, misschien niet meer verkrijgbaar.
Ik heb hetzelfde probleem gehad ik moest en zou een ibm computer tweede hands ergens kopen.
Ik wilde alleen de kast hebben, maar een moederbord met twee voetjes en processoren zaten erin, ook xeon wat allang nooit meer gebruikt word.Het is allemaal eol en je kunt er praktisch bijna niks meer mee.
Het was vroeger allemaal duur spul maar nu niks meer waard.Je kunt het proberen maar ik weet niet of windows 10 er nog fatsoenlijk op draait. :)

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-12 21:35

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik draai een dual (dus 2x) xeon e5 CPU in mijn pdlc. Het verschilt enorm per game hoe de prestaties zijn maar over het algemeen werkt het enorm stabiel en snel.

In jouw situatie twijfel ik. Je hebt een rete snelle xeon maar de borden zijn echt enorm duur. Voor dat geld heb je al een beste setup met een i7 oid.

Als ik kijk naar mijn bord dan was ik daar rond de 500 voor kwijt en er moest nog een speciale voeding bij.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-12 06:08
simple1 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:52:
Beste,

Ik kan via mijn werk gratis een van de volgende processoren krijgen:

https://ark.intel.com/pro...67-v4-45M-Cache-2-20-GHz-
https://ark.intel.com/pro...43-v3-20M-Cache-3-40-GHz-

Nu wil ik mijn PC upgraden en ben ik op zoek naar een moederbord wat geschikt is voor gamen,
Wat heb je nu? Misschien is het de investering wel helemaal niet waard.

Roomba E5 te koop

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:00
Dat moederbord kost meer dan een Ryzen 2600 incl moederbord en dan heb je sneller, nieuwer en zuiniger spul.
Pagina: 1