Vraag

• Prinster
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-02 18:15
Ik zie een raar probleempje waarvan ik de reden niet kan vinden.

Het gaat om het volgende:
Ik heb in de standaard klokapp op mijn Samsung S9 (Android 9) bijvoorbeeld een alarm ingesteld om 19:00 uur, nu heb ik op mijn homescreen een widget staan met daarin de eerst volgende alarm tijd. Echter deze tijd word standaard 5 minuten eerder weergegeven. De weergegeven tijd is dus 18:55 uur. Ik heb al lopen zoeken maar kan niet achterhalen waar dit vandaan komt.

Het maakt hierbij niet uit welke widget gebruikt, ik heb er meerdere geprobeerd maar deze geven allemaal de zelfde "fout". Ook maakt het niet hoe laat het alarm ingesteld staat.

Overigens zag is de zelfde fout ook al toen de telefoon nog op Android 8 draaide.

Is dit ergens een instelling die ik over het hoofd zie, of is hier meer aan de hand.

Groet,
Prinster

Alle reacties

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:25
Hoelaat gaat je wekker daadwerkelijk? Is dat dan 1900 of 1855?

• Prinster
Zat net even een testje te doen, wat me nu opvalt is het volgende:

Alarm ingesteld op 10:00 uur, de widget geeft 09:55 aan. Op de tijd 09:55 uur krijg ik een soort "voormelding" in de notificaties dat er over 5 minuten een alarm gaat komen. De tijd in de widget is op dat moment aangepast naar de officiële alarmtijd van 10:00 uur. Uiteindelijk ging om 10:00 uur daadwerkelijk het alarm af.

Het lijkt dus ingebakken te zitten in Android, maar kan die "voormelding" ook worden uitgezet? zodat ik gewoon de daadwerkelijk alarmtijd zie in het widget?

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Het lijkt mij dat dit in de Samsung ROM zit.

Heb je geen optie in de klok app om dit aan te passen?

• Prinster
mb1234 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:11:
Heb je geen optie in de klok app om dit aan te passen?
Er zitten nauwelijks tot geen opties in het scherm van de alarmen onder de 3 bolletjes.

Ik heb nu even tijdelijk de Google Klok app geinstaleerd en daar werkt de alles wel goed met de widget van google klok zelf. Ik heb even een testje gedaan, ook bij deze app krijg je de voormelding maar de tijd in de widget is wel de originele alarmtijd.

[ Voor 41% gewijzigd door Prinster op 14-02-2019 14:13 ]