Problemen met installatie SB Live Value

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Ik weet dat hier al veel topics over geschreven zijn, maar alle oplossingen die zijn aangedragen werken niet bij mij.
Probleem is de installatie van een SB Live (ct4830) op een ASUS P2B met Celly600@900. Installatie gaat goed, maar ik kan maar 5 min werken, dan hangt het systeem.

SB krijgt een eigen IRQ, nummer 9.
Verder geen devices die dit IRQ gebruiken.
SB16 emulatie uitgeschakeld.
Windows is al opnieuw geinstalleerd. Verschillende drivers geprobeerd. Verschillende PCI sloten geprobeerd enz enz.

Verder specs:
256 Mb
20 Gb 7200 rpm Maxtor schijf
SCSI kaart met 2 Gb hd en Plextor 40x
ISDN kaart (Dynalink)
Sitecom netwerkkaart
Guillemot TNT2 M64 AGP kaart

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Verwijderd

Ook al geprobeerd om die overclocking ongedaan te maken misschien ?

• wezep
Kan die overclocking van invloed zijn op de geluidskaart dan???
Zonder geluidskaart draait de boel perfect.

Verwijderd

Nou ik denk dat het zeker de moeite waard is om dat even te proberen...

• wezep
Ik ga dat ook wel even proberen, maar er zijn toch wel mensen die dit 'bekende' probleem anders hebben opgelost???

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Ik heb wel eens gehoord dat SB Live! kaartjes slecht tegen oc-en kunnen. FSB moet echt niet te hoog zijn.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Die sb live is niet overgeklokt, met een 100Mhz fsb draait zijn pci gewoon op 33Mhz. Ik heb hetzelfde: p2b-f met een celly 533@800 en een sb live value. Wanneer je steeds die problemen hebt en zonder die kaart niet, is het mischien eens de moeite om garantie te claimen en een nieuwe kaart te halen

• wezep
Omruilen van de kaart is het probleem ook niet. De nieuwe Funprice in Apeldoorn doet gelukkig niet moeilijk. Maar ik heb het idee dat het niet aan een foute kaart ligt, maar aan de kaart in het algemeen.
Heel veel mensen hebben problemen met de SB live value. Ik denk zelf dat de problemen hetzelfde blijven als ik de kaart omruil. Ik ga dat van de week natuurlijk wel doen, je weet maar nooit.

Lampje: heb jij die problemen niet gehad??
welke drivers en OS gebruik je?

• Raymond
het ligt niet aan die kaart zelf. Ik werk in een pc winkel en wij verkopen ze. De problemen die met die kaart ontstaan zijn praktisch altijd aan de gebruiker te wijten. De reden dat je er hier zoveel vragen over voorbij ziet komen is simpelweg dat er veel mensen zijn die zo'n kaart kopen en geen zin hebben zelf energie in het oplossen te steken.
De enige èchte problemen die ik de laatste tijd met deze kaart heb meegemaakt zijn de volgende: Als je een CU-mine hebt, moet je 1 keer liveware installeren anders gaat de pc meteen op zijn bek. (is ondertussen opgelost)
Het tweede: Afgelopen week hadden wij een pc ter reparatie. Ook problemen met de sbilve. Het bleek dat in dit geval het probleem werd veroorzaakt door de creative launcher. Heel vaag, maar als je dat stukkie software installeerde verdwenen de cdromspeler uit my computer.

Ikzelf heb nooit problemen gehad met deze kaart en heb ondertussen dit ding onder win98 winMe en win2k geïnstalleerd gehad. Zowel met de wdm drivers als de liveware drivers. Nergens last van.

• wezep
Problemen opgelost met LiveWare: in welke versie bedoel je?
Ik heb LiveWare 3 gedownload en ga het daar vanavond nog een keer mee proberen. De oude versie kon ik niet op de normale manier deinstalleren: foutmelding.
Directories verwijderd, ik neem aan dat dat neit genoeg is en dat ik beter Windows opnieuw kan installeren.
Is Windows 2000 minder 'gevoelig' voor de SB live?

• Raymond
Op dinsdag 24 juli 2001 15:05 schreef wezep het volgende:
1. Problemen opgelost met LiveWare: in welke versie bedoel je?

2.kon ik niet op de normale manier deinstalleren: foutmelding.

3. Is Windows 2000 minder 'gevoelig' voor de SB live?
1. Liveware 3

2. je hoeft liveware niet te deinstalleren, je kan de nieuwe versie er gewoon overheen pleuren

3. Er valt niks gevoelig te zijn voor die geluidskaart. Normaal gesproken een perfect ding. Wanneer je problemen hebt is of je kaart defect, of je hebt een amd systeem met exotische chipset. Een korte zoektocht op je moederbord type en sb live bij google of altavista is genoeg om dan achter de juiste patch te komen. Met Intel heb je alleen een probleem als je een heel oude drivercd gebruikt bij een sb live die in de laatste 2 jaar geen liveware 3 heeft gezien.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:08
Ik heb vaker problemen gehad met mijn SB Live value. Altijd lag het probleem in het PCI-slot waarin hij zat in combinatie met de plek van mijn budget scsi-controller (Adaptec 7830 o.i.d.)en de netwerkkaart (Realtek).
Alle drivers van de netwerkkaart deinstalleren, netwerkkaart en scsi kaart eruit en vervolgens beginnen met (her)installeren, dat heeft altijd nog geholpen. Heb vorig jaar zelfs nog een moederbord teruggebracht naar Mycom omdat deze zichzelf iedere keer rebootte. Bleek achteraf ook in de SB Live te zitten.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• wezep
Nieuwe update:
kaart geruild bij Funprice: helaas niet geholpen nog steeds vastlopers, zowel bij de software die op de cd stond als met liveware3

vanavond nog 1 keer installeren op een schone PC (met alle kaarten eruit) anders morgen omruilen: Funprice had las alternatief een SB512, lijkt mij toch een mindere kaart?
vraag mijn geld wel terug en koop dan een terratec dmx 1024 bij Dynabyte

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik hoor veel goeds over die Terratec.

Ik had bij de oude liveware van '99 ook ellende. Sinds ik die nieuwe liveware! 3 gebruik en niet die troep er omheen (app launcher en zo) gebruik gaat het allemaal prima.

BX133-Raid met Geforce, Adaptec2940, Intel E100B

Verwijderd

wat voor chipset heeft je moederbord, dat schijnt ook uit te maken geloof ik..bij mij doet ie't prima, kheb een Abit mobo met een via chipset, doet het verder prima met mn SB Live..volgens mij was het probleem dat de emu chip een beetje te veel interrupts genereerde ofzoiets

Verwijderd

Snap hier niks van. Heb dezelfde config (P2B, overklokte Celly 600, SBLive Value, en zelfs een SCSI controller (Adaptec 2940AU).Dat alles met Win98 (1st Edition). Nooit een probleem mee gehad, alleen een interrupt-probleempje toen ik de SB16-emulatie nog aan had (is nu uitgeschakeld).
De SBLive heeft bij mii wel zijn eigen IRQ, misschien maakt dat wat uit. Ik heb ook alle Creative reut die erbij wordt geleverd uit de opstartgroep gegooid. Die Creative Launcher, Playcenter, AudioHQ en zo bezorgden mij alleen maar storingen. Ik dacht dat ik LiveWare 3 ook heb geinstalleerd (waar zie je dat?), in elk geval geeft Windows aan dat ik bestandsversie 4.11.01.0711 van 8-26-1999 heb.
Hopelijk hebje er wat aan.

PS Ik heb ook een Dynalink PCI-kaartje en een Realtek 10/100 netwerkkaartje. Daarnaast nog een Toshiba 1502 DVD-Romspeler, een Plextor 412C brander en twee IDE harddisks (Maxtor van 8 en 20 GB). Kortom ook hier een redelijk loaded systeem.
Een nieuwe Windowsinstall lijkt me onvermijdelijk. Zijn er geen driverlijken van je vorige soundkaart blijven hangen? Of andere troep die op de achtergrond draait? Zonealarm en Winroute geven bij mij geen problemen iig.
Overigens draait mijn SB-Live ook prima onder Linux (Suse 7.2)

• cbrandts
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Heb ook gezeik gehad met IRQ, live value zit nu op 11 en de emulator op 7.
Ik noem maar weer een dwarsstraat, je ken alles proberen...

xMouse

• wezep
Ik heb dus een BX chipset. De Live heeft z'n eigen IRQ (9) en SB emulatie is uitgeschakeld.
Het klopt dat van alles geladen wordt bij het starten van Windows: zal dat vanavond eens uitschakelen.
Verder heb ik in het systeem:
Realtek NIC kaartje
SCSI controller
ISDN kaart

Misschien hebben mensen nog andere oplossingen wat ik vanavond kan proberen?

• wezep
Gisteravond de hele boel opnieuw geinstalleerd:
lege HD (alle kaarten uit het systeem)
Windows 98 SE erop gezet
SCSI kaart erin
geluidskaart erin en liveware3 geinstalleerd
leek in eerste instantie goed te gaan, maar nadat ik een paar keer geboot had weer vastlopers
kaart eruit gehaald geen problemen
vandaag wordt de kaart omgeruild voor een DMX Xfire 1024

• wezep
Kaart omgeruild voor Terratec Xfire.
Alle drivers en troep van de SB live! eraf gehaald.
Kaart op de manier van Terratec geinstalleerd: zowel muis als toetsenbord loopt vast?!?!?!?!?! De computer zelf had geen probleem, alleen ik kon niets doen.
Vervolgens zowel de SCSI als de NIC eruit gehaald: probleem over. SCSI terug gezet: OK.
NIC nog niet uitgeprobeerd: doe ik vanavond.
Heeft iemand een idee hoe de NIC mijn toetsenbord EN muis laat vastlopen??
Pagina: 1