Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samirel85
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-04-2021
Mijn vraag

Ik ben onlangs gevestigd als klein en zelfstandige ondernemer in een kantoorruimte in Gouda.
Bij het zoeken naar een geschikt internetprovider met een redelijk internetsnelheid. Ben ik nu gestuit met een helse situatie. Namelijk dat glasvezel of coax aansluiting via Ziggo bijvoorbeeld is helaas niet mogelijk.
Alleen DSL verbinding wel via bijvoorbeeld KPN, telfort etc alleen bieden ze maar een max snelheid van 7mb en upload van nog niet eens 1 mb.
Enige redelijke oplossing is een enorm dure verbinding die me al gauw minimaal € 300,- pm en eenmalige € 1000,- kost.
...
Heeft iemand een andere tip of idee hoe ik aan redelijk verbinding kan komen (min 20mb download en 5mb upload) die niet meer dan €100 pm kost?
Het is bedoelt voor 3 a 4 desktops en een NAS die bekabeld aangesloten moeten worden.

Beste antwoord (via Samirel85 op 14-02-2019 00:48)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Caiway heeft hier kabelinternet tot 120mbit (daarom hebben we geen Ziggo :P).

Maar waar ergens zit je dan in Gouda? Ken maar 2 gebieden waar je niets heb en daar zit afaik geen kantoorruimte.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

T-Mobile

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Samirel85 Hoe doen de buren het dan? Valt daar niks mee te regelen of van te leren?
Wellicht is een 4G-verbinding wel wat?

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 13-02-2019 23:02 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samirel85
Buren zijn voornamelijk midden en groot bedrijven. Daarnaast is de kantoorruimte een losstaande pand van andere bedrijven. Ik heb ook gekeken naar 4g verbinding alleen weet ik niet of dat heel praktisch is aangezien de meeste apparaturen op LAN verbinding aangesloten moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Je kunt gewoon routers kopen waar je een simkaart in kunt doen (bijv: https://www.draytek.nl/fu.../4g-lte-35g/4g-lte-en-35g)

LAN maken en klaar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Caiway heeft hier kabelinternet tot 120mbit (daarom hebben we geen Ziggo :P).

Maar waar ergens zit je dan in Gouda? Ken maar 2 gebieden waar je niets heb en daar zit afaik geen kantoorruimte.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Samirel85
Ik zal me vestigen op de zuidelijk halfrond in Gouda.. volgens postcode check is het daar ook niet beschikbaar. Ik zal ze morgen voor de zekerheid nog even bellen.

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10-2024
4g voor thuis. Gewoon een router, je hebt wel een zachte limiet van 100GB per maand plus 5 GB per dag maar die kun je gratis onbeperkt aanvullen. Inclusief router zou het maar 42 per maand moeten kosten

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:20
Neem je plaats in het verzamelgebouw van Color BC? Dan is er gewoon een goede glasvezel verbinding voor je beschikbaar. Verder zou ik niet weten welk pand je daar zou betrekken... Er is daar geen losstaand kantoor pand...

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ken die lokatie, zat ooit een vestiging van een bedrijf waar ik gedetacheerd zat (ancient history inmiddels, ik praat over 2009), toen hadden we daar een prima een verbinding, zeker geen 7/1... Zat een paar straten verder...

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@Samirel85 €1000 eenmalig valt nog wel mee. :) Beetje glas laten graven kost een veelvoud van dat.

Ik zou in eerste instantie kijken naar Ziggo Zakelijk als DSL een probleem is. Als je werkelijk geen goede verbinding kunt krijgen op die locaties, kun je wellicht met andere bedrijven kijken of je een ISP zo gek kunt krijgen een fatsoenlijke verbinding naar het pand te leggen en daarvan de kosten delen.

Zit je in een bedrijfs verzamelgebouw? Dan wellicht eens contact opnemen met de verhuurder van het pand of zij iets kunnen regelen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Samirel85
@FreakNL weet je toevallig welke provider jullie daar toen hadden?

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:56
Kijk eens op rekam.nl hun hebben veel glasvezel in Gouda.

• unezra

unezra

@Samirel85 Ik snap alleen even 1 ding niet:
Je bent een bedrijf van 3-4 personen. Alleen aan loonkosten ben je per maand al rond de €20.000 kwijt.

Lijkt me dat Internet van €300 per maand en €1000 eenmalig dan geen probleem mag zijn. :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Is dit misschien een optie?
https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm
Ze claimen onbeperkte data iig.

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 14-02-2019 09:10 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 06-04 23:27
unezra schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:05:
@Samirel85 Ik snap alleen even 1 ding niet:
Je bent een bedrijf van 3-4 personen. Alleen aan loonkosten ben je per maand al rond de €20.000 kwijt.

Lijkt me dat Internet van €300 per maand en €1000 eenmalig dan geen probleem mag zijn. :)
Het is niet zo dat des te hoger geldstromen zijn des te meer geld je kan en zou mogen weggooien. 300 euro per maand voor relatief simpel internet en 1000 euro aansluitkosten is gewoon heel veel ongeacht een miljoen omzet per maand. Je schatting van de loonkosten zijn overigens veel te hoor, Als klein zelfstandig ondernemer zal hij vast geen 3-4 permanente krachten op een deftig salaris inhuren.

[ Voor 15% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-02-2019 09:17 ]

• unezra

unezra

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:14:
[...]
Het is niet zo dat des te hoger geldstromen zijn des te meer geld je kan en zou mogen weggooien. 300 euro per maand voor relatief simpel internet en 1000 euro aansluitkosten is gewoon heel veel ongeacht een miljoen omzet per maand.
Het staat in geen verhouding met de basiskosten van een bedrijf van 3-4 man dat volledig afhankelijk is van internet. :) De vaste lasten van zo'n bedrijf zijn al heel rap hoger dan €25.000 per maand.

Ofwel, voor eenmalig 1/25e van je maandlasten heb je een verbinding aangesloten en voor ~1/75e van je maandlasten heb je fatsoenlijk internet. Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
unezra schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:17:
[...]

Het staat in geen verhouding met de basiskosten van een bedrijf van 3-4 man dat volledig afhankelijk is van internet. :) De vaste lasten van zo'n bedrijf zijn al heel rap hoger dan €25.000 per maand.

Ofwel, voor eenmalig 1/25e van je maandlasten heb je een verbinding aangesloten en voor ~1/75e van je maandlasten heb je fatsoenlijk internet. Ik zie het probleem niet.
Wie zegt dat zijn bedrijf volledig afhankelijk is van internet? Ik zie het probleem wel, het is TE DUUR. Waar haal jij 25000 vaste lasten vandaan? Dat werknemers duur zijn snap ik, loonkosten bestaan uit meer dan wat er op de rekening van de werknemer terecht komt, maar ik betwijfel sterk dat TS zich momenteel in een situatie bevind dat zijn maandlasten 25k zijn. En al is dat wel zo, wil hij er 25100 van maken en niet 25300. (because nogmaals, TE DUUR, anders kan je bij alles wel stellen dat er toch al zat gespendeerd is en dan ga je ineens van 25k per maand naar 50k, alles mag het 3 dubbele kosten toch?)

[ Voor 12% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-02-2019 09:24 ]

• unezra

unezra

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:21:
[...]
Wie zegt dat zijn bedrijf volledig afhankelijk is van internet? Ik zie het probleem wel, het is TE DUUR. Waar haal jij 25000 vaste lasten vandaan? Dat werknemers duur zijn snap ik, loonkosten bestaan uit meer dan wat er op de rekening van de werknemer terecht komt, maar ik betwijfel sterk dat TS zich momenteel in een situatie bevind dat zijn maandlasten 25k zijn. En al is dat wel zo, wil hij er 25100 van maken en niet 25300. (because nogmaals, TE DUUR, anders kan je bij alles wel stellen dat er toch al zat gespendeerd is en dan ga je ineens van 25k per maand naar 50k, alles mag het 3 dubbele kosten toch?)
3-4 man personeel is alleen al goed voor zeg 15K per maand aan directe loonkosten. :)
Heb je nog geen werkplek, geen ICT, geen kantoor, niets.

Ik denk dat TS er verstandig aan doet niet enkel te kijken naar de directe kosten van zo'n zijn, maar aan goede kosten/baten analyse er op los te laten. Een goede SLA kost geld, maar stel dat een goede SLA met een time to fix van 4 uur €150 per maand extra kost.

1x twee dagen plat en TS is minimaal ~€1400 armer met 4 man omdat ze 2 dagen niets kunnen doen. Omzetverlies en imagoschade niet meegerekend.

€1000 installatiekosten en €300 per maand is niet veel geld voor een professionele lijn waar een bedrijf van afhankelijk is.

• TWeaKLeGeND
unezra schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:37:
[...]

3-4 man personeel is alleen al goed voor zeg 15K per maand aan directe loonkosten. :)
Heb je nog geen werkplek, geen ICT, geen kantoor, niets.

Ik denk dat TS er verstandig aan doet niet enkel te kijken naar de directe kosten van zo'n zijn, maar aan goede kosten/baten analyse er op los te laten. Een goede SLA kost geld, maar stel dat een goede SLA met een time to fix van 4 uur €150 per maand extra kost.

1x twee dagen plat en TS is minimaal ~€1400 armer met 4 man omdat ze 2 dagen niets kunnen doen. Omzetverlies en imagoschade niet meegerekend.

€1000 installatiekosten en €300 per maand is niet veel geld voor een professionele lijn waar een bedrijf van afhankelijk is.
Hoe kom je aan 3-4 FTE aan personeel en modale salarissen? Je doet heel veel aannames. Het is wel veel geld
unezra schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:39:
[...]

Uit de openingspost:

[...]

Daar leid ik af, dat er 3-4 man personeel is. Lijkt me niet onredelijk. :)
Uit dezelfde post haal ik juist dat het helemaal geen pro IT setup betreft met 3-4 modaal betaalde personeelsleden. Ze sluiten een paar desktops en een nas aan.

[ Voor 20% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-02-2019 09:41 ]

• unezra

unezra

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:38:
[...]
Hoe kom je aan 3-4 FTE aan personeel? Je doet heel veel aannames.
Uit de openingspost:
Samirel85 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:54:
Het is bedoelt voor 3 a 4 desktops en een NAS die bekabeld aangesloten moeten worden.
Daar leid ik af, dat er 3-4 man personeel is. Lijkt me niet onredelijk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 19:30
Misschien handig om het bij de vraag van @Samirel85 te houden i.p.v. zijn bedrijfje te ontleden?

• unezra

unezra

Dennis-L schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:39:
Misschien handig om het bij de vraag van @Samirel85 te houden i.p.v. zijn bedrijfje te ontleden?
Zeker. Maar daarom dus mijn advies aan @Samirel85 om eens een goede berekening los te laten voorat de conclusie word getrokken dat €1000 eenmalig en €300 per maand te veel geld is.

:)

Met iets meer middelen, zijn er meer mogelijkheden en is er een beter advies te geven dan enkel "waar kan ik goedkoop internet krijgen".

• TWeaKLeGeND
Dennis-L schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:39:
Simpel: Leg de vraag bij mogelijke providers neer, kijk wat de buren aan aansluitingen hebben, of betrek een beter aangesloten pand. Mocht het betrokken pand extra lage huur hebben dan zal een van de redenen de slechte aansluiting zijn. Verder is het allemaal rekenwerk, hoe lang denk je er te blijven zitten, wat gaat optie A vs optie B kosten etc

[ Voor 10% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-02-2019 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat meer info over de exacte situatie (met name locatie) is handig. Zolang dat niet bekend is, blijven het aannames en is een gedegen advies ook niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@unezra Uit TS haal ik ook dat er geen kabel ligt, maar Caiway is wel als beste antwoord gegeven.Ik lees dat er alleen DSL is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hackus schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:47:
@unezra Uit TS haal ik ook dat er geen kabel ligt, maar Caiway is wel als beste antwoord gegeven.Ik lees dat er alleen DSL is.
Jup.
Terwijl als ik als ik TS was, verder zou kijken dan dat.

Niet gezegd dat andere oplossingen meteen beter zijn, maar het is de moeite van het onderzoeken waard. Een snelle en betrouwbare verbinding kan *altijd* gelegd worden. TS zal alleen even serieus moeten nadenken of het hem/haar dat waard is.

Zo'n berekening gaat verder dan "€1000 eenmalig en €300 per maand vind ik veel geld".

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:03
Ik zou eens gaan testen met 4G, ik heb daar zelf heel goede ervaring mee. We zitten af en toe met mijn werk op buitengebieden in het land met een groepje te werken, en over het algemeen werkt 4G dan meer dan prima. De simpelste test is gewoon je telefoon als hotspot gebruiken. Als dat goed werkt kun je daarna overstappen op een apart kastje met een sim slot om het volledig onafhankelijk van een smartphone te draaien. Met 4G kun je tegenwoordig ook zeer redelijke snelheden halen.

Wist je trouwens dat in heel veel landen 4G de meest gebruikte oplossing is voor internet op kantoor?

[ Voor 9% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 14-02-2019 10:20 ]

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 15:51
Wij zitten op het Gouwe park, en mijn baas woont in Gouda - beide maken gebruik van het recent aangelegde glasvezel netwerk via Trined. Is dat geen optie?

• Samirel85
@unezra je neemt wel heel gemakkelijk de aanname dat ik 3 a 4 man personeel heb. Hoe kom je hierbij? Feit is dat ik dit met mijn partner doe en een stage medewerker en daarnaast ben ik qua omzet nog te klein om zulke hoge vaste lasten aan te nemen anders was het geen discussie voor me geweest. Daarnaast huur ik niet een enorm kantoorpand maar een kleine unit meer niet.

• TWeaKLeGeND
Kwestie van net iets dieper tussen de regels door lezen ;) door de hele opzet van je startpost had ik al een vermoeden dat je werkt met stagiaires.

Je kan overigens ook met je verhuurder rond de tafel. Eenmalige kosten om zijn pand permanent meer waard te maken zou jij niet hoeven dragen. Maar als de verhuurder die investering doet kan jij wel verwacht worden iets hogere huur/servicekosten te betalen.

• unezra

unezra

Samirel85 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:00:
@unezra je neemt wel heel gemakkelijk de aanname dat ik 3 a 4 man personeel heb. Hoe kom je hierbij? Feit is dat ik dit met mijn partner doe en een stage medewerker en daarnaast ben ik qua omzet nog te klein om zulke hoge vaste lasten aan te nemen anders was het geen discussie voor me geweest. Daarnaast huur ik niet een enorm kantoorpand maar een kleine unit meer niet.
Fair enough. Dus je hebt 2.5 FTE aan personeel. :)
Evengoed goed voor pak 'm beet 10K per maand aan kosten, als het niet meer is.

Zoals gezegd, staar je niet blind op de kosten die je nu hoog vind, maar reken het uit wat het per jaar kost en wat verlies van de verbinding je kost.

SLA's zijn belangrijk, ook met kleinere bedrijven.

Natuurlijk zul je andere keuzes maken dan een bedrijf van 3500 man en zullen je kosten per medewerker hoger liggen (want geen schaalvoordeel), je businesscases zullen ook eenvoudiger zijn. Wil niet zeggen dat je ze niet moet maken om tot een goed oordeel te komen.

Maar goed, ik denk dat het helpt om meer informatie te geven. Nu gaan we niet veel verder komen dan "neem een zakelijke verbinding" en dat had je hopenlijk zelf ook al bedacht. Met meer info is er een beter advies te geven.

• loki53221
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-03 12:21
Samirel85 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:54:
Mijn vraag

Ik ben onlangs gevestigd als klein en zelfstandige ondernemer in een kantoorruimte in Gouda.
Bij het zoeken naar een geschikt internetprovider met een redelijk internetsnelheid. Ben ik nu gestuit met een helse situatie. Namelijk dat glasvezel of coax aansluiting via Ziggo bijvoorbeeld is helaas niet mogelijk.
Alleen DSL verbinding wel via bijvoorbeeld KPN, telfort etc alleen bieden ze maar een max snelheid van 7mb en upload van nog niet eens 1 mb.
Enige redelijke oplossing is een enorm dure verbinding die me al gauw minimaal € 300,- pm en eenmalige € 1000,- kost.
...
Heeft iemand een andere tip of idee hoe ik aan redelijk verbinding kan komen (min 20mb download en 5mb upload) die niet meer dan €100 pm kost?
https://www.fibety.nl/

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:33
Wow, dank voor die tip!! Zij lijken gebruik te maken van het bestaande Rekam netwerk en bieden dus ook voor mij in het centrum van Gouda een alternatief met een zeer scherpe prijs ivt Caiway! Heb wel enkele twijfels over deze partij aangezien hun website nog niet af lijkt te zijn ('Over ons' gedeelte is nog leeg). Weet jij toevallig waarom ze zo goedkoop kunnen zijn en of ze betrouwbaar zijn?

Zijn het trouwens excl. of incl. btw prijzen? Heb het idee namelijk dat ze zich op de zakelijke markt richten..

[ Voor 9% gewijzigd door DutchieSmokah op 14-02-2019 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki53221
DutchieSmokah schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:44:
[...]

Wow, dank voor die tip!! Zij lijken gebruik te maken van het bestaande Rekam netwerk en bieden dus ook voor mij in het centrum van Gouda een alternatief met een zeer scherpe prijs ivt Caiway! Heb wel enkele twijfels over deze partij aangezien hun website nog niet af lijkt te zijn ('Over ons' gedeelte is nog leeg). Weet jij toevallig waarom ze zo goedkoop kunnen zijn en of ze betrouwbaar zijn?

Zijn het trouwens excl. of incl. btw prijzen? Heb het idee namelijk dat ze zich op de zakelijke markt richten..
Nieuwe partij, hebben kantoor in Gouda bij Antwerpseweg. Doen ook Particulier, de reden dat het goedkoop is komt door focus op locale markt minder kosten voor marketing etc en is een kleine partij dus wel persoonlijke klanteservice.

• unezra

unezra

loki53221 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:50:
[...]
Nieuwe partij, hebben kantoor in Gouda bij Antwerpseweg. Doen ook Particulier, de reden dat het goedkoop is komt door focus op locale markt minder kosten voor marketing etc en is een kleine partij dus wel persoonlijke klanteservice.
Dit vind ik wel bijzonder:

https://www.fibety.nl/internet/#
Bij internet via de kabel gebruiken we de kabel die van oudsher bedoeld is voor de televisie. Tegenwoordig kan bellen en internetten ook via deze aansluiting tot wel 200Mbps mogelijk!
En dan beweringen als dit:
Het snelste en betrouwbaarste internet van heel Het Groene Hart. Dat krijg je wanneer je kiest voor Fibety. Want bij Fibety is het internet maar liefst zes keer zo snel als bij de concurrent. En dat tegen een superscherpe prijs.
Ik zou ze niet meer serieus nemen met zulke uitspraken. Ziggo levert 500/50 over kabel heen, veel sneller dus dan de 200MBit/s waar zij het over hebben. Ik gok zo dat ze niet zelf leveren maar gewoon reseller zijn van een aantal partijen.

• loki53221
unezra schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:58:
[...]

Dit vind ik wel bijzonder:

https://www.fibety.nl/internet/#

[...]

En dan beweringen als dit:

[...]

Ik zou ze niet meer serieus nemen met zulke uitspraken. Ziggo levert 500/50 over kabel heen, veel sneller dus dan de 200MBit/s waar zij het over hebben. Ik gok zo dat ze niet zelf leveren maar gewoon reseller zijn van een aantal partijen.
Disclaimer: ik heb niks met het bedrijf te maken, werk er niet en ben totaal geen stakeholder.

Dat een bedrijf via externe partijen verbinding biedt lijkt me logisch zeker in de wereld van Coax er wordt ook aangegeven dat het via REKAM gaat.

Natuurlijk is de site best wel onprofessioneel en ik verwacht dat het IT-ers zijn die er achter zitten dus totaal geen marketing of PR achtergrond ik zou ze dan ook niet reviewen gebaseerd op taalgebruik en site.

Wat ik wel weet is dat locale partijen veel betere service leveren dan partijen van ziggo waar je klant #1259650 en waar je een externe callcenter bureau aan de lijn krijgt die je bezig moeten houden tot ziggo zin heeft je te helpen.

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:33
Probleem is dat in een groot gedeelte in Gouda geen Ziggo aangeboden wordt en er enkel een keuze is voor Kabel over het Rekam netwerk (waar Caiway gebruik van maakt en blijkbaar dus ook Fibety) of DSL.

Nu is in mijn geval Caiway vrij duur voor de snelheid die men krijgt (120/12 voor €59,95) en weigert KPN de koper in onze straat te verbeteren (< 500 meter van de centrale en toch maar 40-50 mbit mogelijk).

Aangezien ze 180/30 mbit aanbieden voor dezelfde prijs als Caiway zijn ze zeker interessant (met zelfs een vast IP nog optioneel voor €1,- per maand).

• unezra

unezra

loki53221 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:03:
[...]
Disclaimer: ik heb niks met het bedrijf te maken, werk er niet en ben totaal geen stakeholder.

Dat een bedrijf via externe partijen verbinding biedt lijkt me logisch zeker in de wereld van Coax er wordt ook aangegeven dat het via REKAM gaat.

Natuurlijk is de site best wel onprofessioneel en ik verwacht dat het IT-ers zijn die er achter zitten dus totaal geen marketing of PR achtergrond ik zou ze dan ook niet reviewen gebaseerd op taalgebruik en site.

Wat ik wel weet is dat locale partijen veel betere service leveren dan partijen van ziggo waar je klant #1259650 en waar je een externe callcenter bureau aan de lijn krijgt die je bezig moeten houden tot ziggo zin heeft je te helpen.
Ziggo Zakelijk werkt "iets" anders dan Ziggo Particulier. :)

En ja, ik heb met beiden ervaring. Het veschil in beide servicedesks is gigantisch.

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:45
Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met rekam. Er wordt best veel glasvezel aangelegd op de bedrijventerreinen en in de dorpen, buitengebieden enzovoort.

Ik ben zelf werkzaam bij een van de providers die zakelijk levert bij Rekam. Ik kan voor je kijken wat ik kan betekenen als je me een berichtje stuurt.

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-04 15:33
unezra schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:07:
[...]

Ziggo Zakelijk werkt "iets" anders dan Ziggo Particulier. :)

En ja, ik heb met beiden ervaring. Het veschil in beide servicedesks is gigantisch.
Ik word echt een beetje moe van jou, eerlijk gezegd. Zakelijk is de ondersteuning ook gewoon bagger en werkt de 1e lijns ook gewoon een lijstje af. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Beunhaas91 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:46:
[...]
Ik word echt een beetje moe van jou, eerlijk gezegd. Zakelijk is de ondersteuning ook gewoon bagger en werkt de 1e lijns ook gewoon een lijstje af. |:(
Dan hebben wij een andere ervaring met Ziggo Zakelijk. :)

Heb het op kantoor meer dan een jaar gebruikt, heb het privé nu thuis ook. Werkelijk geen issues mee. Er zit waarschijnlijk een andere servicedesk (of ze stellen andere vragen) en je hebt een andere SLA.

Ze snappen daar prima dat een zakelijke klant anders werkt dan een particuliere klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Beunhaas91 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:46:
[...]

Wat @unezra zegt. Dan heb je hele andere ervaring met Ziggo Zakelijk. Weet je zeker dat je niet gewoon de particulier afdeling hebt gebeld? Da's een ander telefoonnummer.

Hier ook Ziggo Zakelijk en het is echt wel fijn. Modem stuk? binnen 4 kantoor uren een nieuwe.
Bel je met een probleem? Ja ze hebben een draaiboek maar je kan vragen gewoon skippen als je netjes aangeeft iets al gedaan te hebben. Geen gedram dat je je modem voor de 100ste keer moet herstarten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemanNL
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:55
Ik heb slechte ervaring gehad met Fibety en uiteindelijk in overleg het contract beëindigt. Het kan zijn dat het gewoon pech was en dat alles verkeerd ging bij mij. Maar het hele traject duurde ongeveer twee maanden en ik had nog steeds geen internet. Maar wel twee facturen ;)

Internet in Gouda is jammer genoeg gewoon een drama. Zit zelf nog te twijfelen of ik mijn vingers nog een keer wil branden aan het Rekam netwerk via Caiway. Of vDSL bonding via KPN.
Pagina: 1